Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

Per mail, kort och gott

Permalänk
Medlem

Okej.

Konstigt att inte han frågade efter min email som jag snackade med i kundsupporten då. Aja. Den kommer väl när den kommer. Får hålla tummarna att den kommer idag iallafall :), inte hela världen om den kmr på måndag/tisdag heller.

Permalänk
Medlem

finns det nåt fodral/skydd som gör den okänslig mot regn mm?

Permalänk
Medlem

Jag beställde min igår (torsdag) runt 16 snaret och bruden i telefonen sa att det skulle ta 1-2 veckor

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem

Jag beställde min igår (torsdag) runt 16 snaret och bruden i telefonen sa att det skulle ta 1-2 veckor

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem

Här är din försändelse:

Beräknad leverans:Tidigast 28 okt
27 okt kl 20:29 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.

Mmmhm...!

Permalänk

Har vart på "sortering" i Jönköping sen 16 igår, borde komma en massiv uppdatering runt 8, och förhoppningsvis ett SMS-avi runt 12

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick nyss ett sms om att mobilen lämnat Telias lager samt kollinr.

När jag kollar upp det hade det skickats igår så jag får nog den idag!

Beställde söndag eftermiddag och Telias sida har sagt väntar på leverans hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick sms i morse. Min mobil är skickad. Telia borde tacka gudarna för det, de slipper min napalm-räd.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Intressant: det verkar som att "duellen" står mot Samsung Galaxy och iPhone.:) Dock tror jag att iPhone alltid kommer leda racet då de är ---> "It just works".:)

Precis! det är där skillnaden ligger, folk som inte orkar fixa lite inställningar, annan lås-skärm osv gillar ju så klart iphone men jag som tycker det är kull att kunna ändra lite mer än bara plats på apparna tycker android är helt okej och sen stör jag mig på appels låsta system med låtar osv när man synkar till dator. Lika dant med deras blåtand :/ annars tycker jag om båda telefonerna och os:en lika så!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Tur att jag är ledig ifrån jobbet idag, haha!

Permalänk
Medlem

nu har min telefon inte rört sig sen den hamnade i stockholm 23:00 igår.
Börjar bli lite paranoid för att den har stulits av någon på posten

Permalänk
Medlem

men vafan!

Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär.

många iphones eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

men vafan!

Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär.

många iphones eller?

Haha antagligen!!!

Nu skall man åka och hämta sin telefon! Lycka!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Från:
3
Till:
------------------
Här är din försändelse:
28 okt kl 01:49
Stockholm, Sorterad

--

Har jag någon chans att få den idag eller? Den är ju i Stockholm, men har inte skickats ut till affären ännu där jag kan hämta den, men det var ju för drygt 11 timmar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

nu har min telefon inte rört sig sen den hamnade i stockholm 23:00 igår.
Börjar bli lite paranoid för att den har stulits av någon på posten

Du är på Minhembio-forumet också, va?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hämtat min nu men jag fick ju inte med något simkort? Skickas det separat eller? Jag beställde ju trots allt ett nytt abonemang och flyttade mitt numer, då borde det väl komma ett sim automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Hämtat min nu men jag fick ju inte med något simkort? Skickas det separat eller? Jag beställde ju trots allt ett nytt abonemang och flyttade mitt numer, då borde det väl komma ett sim automatiskt?

Man kan tro det, men på Telias hemsida står det följande:

"Hur leveraras mitt mikrosim-kort?
I vissa fall levereras sim-kortet till dig innan din iPhone 4 kommit, du kan använda det i en vanlig mobiltelefon (den kan dock inte vara operatörslåst till någon annan operatör än Telia). När du sedan får din iPhone 4 levererad så bryter du det "vanliga simkortet" så att det lilla mikrosimkortet kommer fram. I andra fall levereras mikrosim-kortet inklusive abonnemangshandlingar till dig när vi fått information om att din iPhone 4 är på väg till dig. Simkortet kan då komma några dagar efter att din iPhone 4 levererats. Om du vill kunna använda din iPhone 4 innan sim-kortet kommer kan du gå till någon av Telias butiker så hjälper vi dig med ett tillfälligt Mikrosim-kort. Byt till ditt ordinarie sim-kort så snart du får det på posten då det tillfälliga slutar att fungera efter ett tag. Tänk också på att du måste ansluta din iPhone 4 till en dator med iTunes när du bytt sim-kort får att den åter ska aktivera sig."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Från:
3
Till:
------------------
Här är din försändelse:
28 okt kl 01:49
Stockholm, Sorterad

--

Har jag någon chans att få den idag eller? Den är ju i Stockholm, men har inte skickats ut till affären ännu där jag kan hämta den, men det var ju för drygt 11 timmar sedan.

För mig skedde ingen skillnad i status förens jag fick sms avin. Så det kan finnas hopp fortfarande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

För mig skedde ingen skillnad i status förens jag fick sms avin. Så det kan finnas hopp fortfarande!

Okej. Beställde du ifrån tre med? Jag fick aldrig lämna mitt nuvarande nummer så sms avi ser lite mörkt ut att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej. Beställde du ifrån tre med? Jag fick aldrig lämna mitt nuvarande nummer så sms avi ser lite mörkt ut att få.

Beställde iofs från Telia men det är väl Posten som spårar paketen?

Skrivet av Wifi:

Man kan tro det, men på Telias hemsida står det följande:

"Hur leveraras mitt mikrosim-kort?
I vissa fall levereras sim-kortet till dig innan din iPhone 4 kommit, du kan använda det i en vanlig mobiltelefon (den kan dock inte vara operatörslåst till någon annan operatör än Telia). När du sedan får din iPhone 4 levererad så bryter du det "vanliga simkortet" så att det lilla mikrosimkortet kommer fram. I andra fall levereras mikrosim-kortet inklusive abonnemangshandlingar till dig när vi fått information om att din iPhone 4 är på väg till dig. Simkortet kan då komma några dagar efter att din iPhone 4 levererats. Om du vill kunna använda din iPhone 4 innan sim-kortet kommer kan du gå till någon av Telias butiker så hjälper vi dig med ett tillfälligt Mikrosim-kort. Byt till ditt ordinarie sim-kort så snart du får det på posten då det tillfälliga slutar att fungera efter ett tag. Tänk också på att du måste ansluta din iPhone 4 till en dator med iTunes när du bytt sim-kort får att den åter ska aktivera sig."

Okay, då får jag ta cykla in till stan då antar jag! Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Fan vad fail att jag helt plötsligt fick ett sms att jag kan hämta ut telefonen, och inget simkort för mitt nya abonnemang fick jag heller^^ nån som vill byta? haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Beställde iofs från Telia men det är väl Posten som spårar paketen?

Okay, då får jag ta cykla in till stan då antar jag! Tack så mycket

Ja, det är posten som man kan spåra paketet med. Men jag menar att dom kan ju inte skicka ut avy till mig när dom inte här mitt nummer :). När uppdaterades din avy på postens hemsida då? Eller kan man inte hämta ut paketet utan en avy, ifall nu posten skulle uppdatera och den är klar att hämta.

Jag är ny kund hos tre och beställde abonnemang med nytt nummer där, då borde jag väl få med ett micro sim eftersom jag beställde med en IPhone, eller måste jag fixa det separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ja, det är posten som man kan spåra paketet med. Men jag menar att dom kan ju inte skicka ut avy till mig när dom inte här mitt nummer :). När uppdaterades din avy på postens hemsida då? Eller kan man inte hämta ut paketet utan en avy, ifall nu posten skulle uppdatera och den är klar att hämta.

Jag är ny kund hos tre och beställde abonnemang med nytt nummer där, då borde jag väl få med ett micro sim eftersom jag beställde med en IPhone, eller måste jag fixa det separat?

Jag kollade på posten med mitt kollinr kl 10 imorse typ. då stog det fortfarande stockholm. 1 timme senare fick jag sms om att jag kunde hämta den. Du behöver ingen avi om du har kollinummer och leg. Så om du ser att paketet är framme på posten kan du gå dit utan att du fått avin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Jag kollade på posten med mitt kollinr kl 10 imorse typ. då stog det fortfarande stockholm. 1 timme senare fick jag sms om att jag kunde hämta den. Du behöver ingen avi om du har kollinummer och leg. Så om du ser att paketet är framme på posten kan du gå dit utan att du fått avin!

Okej gött. Men har avyn uppdaterats på postens hemsida än? Jag måste ju vänta på det för att se vart jag kan hämta den, eftersom jag inte kan få sms avy :(.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har beställt med Tele2 och fått SMS avi än? Pratade med kundservice igår och den hade skickats men jag har inte hört något mer idag.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Attans telia skickade inte med något microSIM, provade att klippa mitt men fungerade inte!

Blir att dra till teliabutiken och gnälla

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

finns det nåt fodral/skydd som gör den okänslig mot regn mm?

Gladpack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej gött. Men har avyn uppdaterats på postens hemsida än? Jag måste ju vänta på det för att se vart jag kan hämta den, eftersom jag inte kan få sms avy :(.

Ja! Nu ska jag cykla och hämta mig ett simkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Ja! Nu ska jag cykla och hämta mig ett simkort

Nu har min kommit! Ska dra o hämta den direkt!