Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk

Yay, min iPhone har kommit... Oh wait, Telia skickade inte ut någon Micro-Sim och närmaste Telia-butik ligger ungefär 8 mil härifrån... Kul...

Edit : Pappa har en iPhone 4, kan jag aktivera mobilen med det sålänge ? Borde funka...

MVH

Permalänk
Medlem

själv har jag fått simkort men ingen telefon.

förhoppningsvis sätter posten in extra personal för att uppfylla leveranserna i tid, men jag är tveksam

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Yay, min iPhone har kommit... Oh wait, Telia skickade inte ut någon Micro-Sim och närmaste Telia-butik ligger ungefär 8 mil härifrån... Kul...

Edit : Pappa har en iPhone 4, kan jag aktivera mobilen med det sålänge ? Borde funka...

MVH

Mitt micro sim låg under telefon lådan/boxen. Kolla sådu inte missade

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Mitt micro sim låg under telefon lådan/boxen. Kolla sådu inte missade

Måste väl legat i någon lila förpackning eller så ? Såg inget iaf... Dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Måste väl legat i någon lila förpackning eller så ? Såg inget iaf... Dåligt

Nej mitt låg helt löst som ett kreditkort sen bara trycka ut micro kortet.

Permalänk
Medlem

Ska hämta min telefon nu. Är dock rädd för att jag inte fått med något mikro-sim, så får väl vänta till efter helgen med att använda den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Har fått mitt sim-kort men ingen mobil Posten har ju driftstörningar så jag kommer troligen inte få min idag Fan v sur man är nu, först fick man inte bf3 igår och nu ingen iphone Vad har jag gjort för ont

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Fått min iphone 4s nu.

Nåt speciellt man ska tänka på när man går över från sin 3GS till 4S?

Slutar SIM-kortet fungera i min 3GS när jag aktiverar det nya i 4S eller måste jag göra något för att kunna börja ringa från min 4S?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TObbeSkatt:

Precis! det är där skillnaden ligger, folk som inte orkar fixa lite inställningar, annan lås-skärm osv gillar ju så klart iphone men jag som tycker det är kull att kunna ändra lite mer än bara plats på apparna tycker android är helt okej och sen stör jag mig på appels låsta system med låtar osv när man synkar till dator. Lika dant med deras blåtand :/ annars tycker jag om båda telefonerna och os:en lika så!

Jag har under detta året försökt förklara varför jag tycker iPhone (och Apple's andra produkter) är så bra. Jag har försökt ge exempel på (kort sammanfattning nu:)) varför jag alltid tyckt att det har varit så krångligt att "få till det" med andra telefoner men har bara fått (ibland) irriterande svar tillbaka och förklaringen: "Det är inte alls svårt att konfigurera andra telefoner - så är det, sluta trolla MacEnkronan" och liknande saker.

Någon sa (ungefär): "Vi skojade lite om att de som använder Apple's produkter måste vara lite dumma i huvudet eftersom de inte kan konfigurera sin dator eller installera en skrivare".

Det handlar inte om att man inte kan eller vill, det handlar om att man inte ---> *Har LUST* alla gånger att göra nämnda saker ovan för att skriva ut ett dokument, eller kolla sin mail lite snabbt. Det handlar om att man vill ha en lugn och fungerande upplevelse och på 2 minuter kunna läsa sitt mail eller skriva ut det där dokumentet. Det är inte alltid (i mitt fall väldigt sällan:D) är på humör för att "förhandla med sin dator". Om ni gick till en lunchrestaurang där kyparen alltid försökte förhandla om priset, eller där kocken försökte att servera mer eller mindre på tallriken, skulle inte du byta restaurang då? Jag skulle ha gjort det.:)

Egentligen är det lite synd att jag inte har länkat Steve Jobs första presentation där han förklarar detta.:P Men nu tänker jag faktiskt ta tillfället i akt och låta Steve Jobs förklara i ord och bild vad jag (och säkert många med mig) känner. Kolla på hela klippet, då jag tycker Steve Jobs förklarar allt så bra.:)

TObbeSkatt: detta är inget mot dig utan jag ville helt enkelt bara förtydliga min ståndpunkt och ytterligare förtydliga att det jag talar om inte handlar om "trollning eller idioti" utan bara ren bekvämlighet!:) Jag menar, gillar du och andra att Tweeka era telefoner så ska ni givetvis få göra detta!:) Det har jag ingenting emot.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

2:a november är inte så långt kvar

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

jaha, det verkar som att mitt tvillingabbonemang har hoppat från simkortet på min ipad till simkortet på min 3GS

störande.

Permalänk

Någon som har beställt från halebop och hunnit få avin hem redan idag? Det blir inte mycket gjort idag eftersom jag bara funderar på detta hela tiden

Permalänk
Medlem

Mobil, men inget sim-kort. Synd.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

woho fick min mobil idag hämtade den nyss o håller på att starta upp den nu så najs

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Alltså, jag fick ett simkort och killen sa att han flyttade mitt gammla nummer till det på engång. Skulle max ta en halvtimme för det hela att gå igenom. Har dock fortfarande ingen mottagning på min iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Någon som har beställt från halebop och hunnit få avin hem redan idag? Det blir inte mycket gjort idag eftersom jag bara funderar på detta hela tiden

Halebop har löst detta kanon, de skickar expressbrev hem som du skriver på och lämnar in.

Btw, precis hämtat min

Permalänk
Medlem

Tack, Telia! Nu saknar jag bara mitt simkort.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Last:

Halebop har löst detta kanon, de skickar expressbrev hem som du skriver på och lämnar in.

Btw, precis hämtat min

Aha smart! Så avtalet skickas inte via utlämningsstället? Då höjdes hoppet lite, hemlängtan!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Aha smart! Så avtalet skickas inte via utlämningsstället? Då höjdes hoppet lite, hemlängtan!!

Avtalet kom i brevlådan idag, det är samma lapp du tar med till utlämningsstället.
Så fort du har skrivit på lappen å personen i kassan har registrerat det tar det runt tre timmar innan ditt "nya abonnemang" börjar fungera.
Har precis startat upp phonen

Btw, jag var inte den enda som hade hämtat ut ett "litet paket" idag på mitt utlämningsställe

Edit, har du även beställt nytt abonnemang/sim-kort så ligger det i samma låda som du hämtar ut.

Edit 2. Vet inte om det har skrivits innan men posten har problem:
"Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Btw, jag var inte den enda som hade hämtat ut ett "litet paket" idag på mitt utlämningsställe

det var väl en 3-4 stycken samtidigt som mig inne på Journhörnet som hämtade ut ett paket, sen så har jag sett flera stycken gå omkring på gatorna med samma sorts paket

Permalänk
Medlem

Någon "måste-ha" app som någon kan tipsa om? :}

Permalänk

Alltså... Kollar efter något simpelt skal till min 4S nu, men det finns ju bara skal dedikerade till fyran ? Volym upp och ner+mute-knappen sitter ju inte samma som fyran, så kommer det ens passa ? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Alltså... Kollar efter något simpelt skal till min 4S nu, men det finns ju bara skal dedikerade till fyran ? Volym upp och ner+mute-knappen sitter ju inte samma som fyran, så kommer det ens passa ? :/

De skal som jag har köpt till fyran passar utmärkt. Det är ganska liten skillnad så de flesta skalen verkar passa trots förändringen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Någon "måste-ha" app som någon kan tipsa om? :}

Convertbot

Skrivet av skFriberg:

Alltså... Kollar efter något simpelt skal till min 4S nu, men det finns ju bara skal dedikerade till fyran ? Volym upp och ner+mute-knappen sitter ju inte samma som fyran, så kommer det ens passa ? :/

Bumbers tycker jag är snyggt på iPhone om man inte vill vara utan fodral.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min iPhone 4S att jag inte kan skicka /ta emot sms och jag snackade med telenor kundservice.. dom sa att det berodde på att 4S inte är kompatible med ios5?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabriman:

Jag har problem med min iPhone 4S att jag inte kan skicka /ta emot sms och jag snackade med telenor kundservice.. dom sa att det berodde på att 4S inte är kompatible med ios5?!

haha.. Vilket BS. 4S skeppas med iOS 5.

Prova återställa nätverksinställningarna under Settings / General / Reset (heter det på engelska).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabriman:

Jag har problem med min iPhone 4S att jag inte kan skicka /ta emot sms och jag snackade med telenor kundservice.. dom sa att det berodde på att 4S inte är kompatible med ios5?!

Jag har då inga problem med att skicka eller ta emot, felet bör ligga hos Telenor?

Permalänk
Medlem

Har inga problem att skicka / ta emot heller, med Telenor.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är på iPhone 4 men min 4s har plast runt skärmen, inte mycket men det skyddar ju kanterna på glaset lite iaf.

Angående skal så skaffade jag klistermärke som efterliknar kolfiber och den passar riktigt bra förutom den som ska sitta runt på metallen. Jag kör med fram och baksida och är supernöjd
http://www.nödvändig.se/se/apple/iphone-4g/kolfiber-komplet-b...

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Jag vet inte hur det är på iPhone 4 men min 4s har plast runt skärmen, inte mycket men det skyddar ju kanterna på glaset lite iaf.

Angående skal så skaffade jag klistermärke som efterliknar kolfiber och den passar riktigt bra förutom den som ska sitta runt på metallen. Jag kör med fram och baksida och är supernöjd
http://www.nödvändig.se/se/apple/iphone-4g/kolfiber-komplet-b...

4 och 4S ser likadana ut, förutom att mute-knappen + volym upp/ner flyttats ner lite för att göra plats för nya antennerna.

edit:
Här ser ni skillnaderna.