Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk

Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Tja, som många andra såg jag verkligen fram emot BF3.
Jag älskade BF1942 och BF2, och jag måste säga att BF3 känns som vilken random-shooter som helst.

Jag spelade betan och gick ödmjukt in och tänkte att det "var bara en beta" och alla buggar skulle fixa sig till den slutgitliga produkten.
Nu verkar det ju inte som det, och stup i kvarten dyker det upp nya trådar med medlemmar som är besvikna och frustrerade.

Jag har inte köpt BF3, och nu frågar jag dig: Är BF3 värt ett köp i nuläget?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Enligt min åsikt så är det köpvärt.
Det enda problemet jag upplevet är lite rubberbanding på 64 pers banor, annars så behöver väl alla ny släppta spel finslipas lite.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

jag är inte van med dagens shooters men köpte BF3 för jag var trött på allt annat samt väntan på andra titlar och jag tycker verkligen om bf3

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är ett grymt spel om man inte stör sig på småsaker. Skulle köpt det för 500:- om det inte fanns billigare!

Vad störde du dig på i betan? Bara skriva, så kan vi säga om det är kvar i hela spelet.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd. Speciellt sen jag började spela på Sweclockers-servern.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar inte köpet.. Tycker det är riktigt kul.. Visst. Det finns några grejer att störa sig på och en del buggar.. Men jag hoppas DICE bryr sig om och lyssnar på feedback och sakta men säkert patchar in förbättringar så det blir ännu bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge servern funkar är jag hur nöjd som helst. Helt underbart spel! Servermjukvaran är dock egentligen under all kritik.

Permalänk
Medlem

Ångrar inte köpet. Klockrent spel men de har sina skönheter. Har inte stört mig så mycket ingame mer på battlelog där partyjoin fungerar kasst för mig

Permalänk

Köpte det för några timmar sen, är nöjd hittills

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Nej det är ett mycket bra spel

Visa signatur

Intel 2600k@4,6 2xHD6870

Permalänk
Medlem

Spelet är i mitt fall mycket mer stabilt än betan och har endast kraschat runt 8 gånger på 24 h, bra för ett DICE spel må jag säga. Tragiskt säger kanske andra.

Nåväl, jag har roligt med spelet trots 30 FPS men det blir det snart skillnad på. Det jag stör mig mest på i spelet är när man hamnar med ett kasst lag gång på gång på gång... på gång. Drabbades utav det här om dagen och det var ju mindre trevligt, när det är 64 players så kan man inte vända matchen själv heller. Spelar jag med kompisar i samma lag så brukar det dock resultera i vinster oftast eller jämna matcher.

Slutsats:
+ Ovanligt lite buggar jämfört med BC2 (enligt min erfarenhet).
+ Roligt att lira.
+ Jets (anser dock att maxhastigheten är för långsam).
+ Prisvärt (betalade 399 kr).

- Fortfarande lite tekniska buggar.
- Rubber banding.
- Battlelog (tar för lång tid att ladda spel med mera, trots SSD).
- Origin (spyware of the year).

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd

Det har gått 5 dagar, det kommer uppdateringar för de som är missnöjda, man ser ju hur bra det gick för Black Ops när det släpptes på PC, var ospelbart i början, sen så fungerar det perfekt

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Ångrar ingenting!

Permalänk

ångrar inte alls köpet

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd. Dock tycker jag det kändes lite som att springa rakt in i en vägg att börja köra BF3. Skitförvirrad och fattar ingenting. Men när man börjar låsa upp lite vapen, lära sig hur det funkar och framförallt lära sig hitta på banorna och hitta sina favoritspelsätt - då är det jättekul.

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra andra shooters. Exempelvis så känns cod bara löjeväckande efterblivet då de inte har fysik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Bästa FPS jag spelat!
Visst det finns buggar och sånt men det väntade jag mig ändå.
Brukar ju vara så i början av spel släppen men sen kommer uppdateringar som gör det bättre

Kommer aldrig ångra köpet och funderar på att köpa ett till polaren så att han också kan lira, haha

Permalänk
Medlem

Ångrar köpet, har lirat de max 2 timmar sedan release och gillade inte alls.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

jag är sjuk nöjd med bf3 vad jag inte gillar är nog battlelog och origin annars är det sjuk roligt spel

Permalänk

Helt underbart spel. Battlelog tog dock ett tag att börja gilla, men nu tycker jag faktiskt nästan om Battlelog

Origin däremot, förstår inte ens varför jag behöver ha det installerat

Origin är ju bara fult, äckligt och onödigt

Permalänk
Medlem

Låter spelet ligga lite tills det fixas sig. Nu kan jag inte ens starta spelet utan av någon konstig anledning. Har provat att köra repair men funkar inte.

Permalänk
Medlem

Ja. Inte p.g.a. buggar och annat som kan fixas utan designval.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Avstängd

Årets spel trots buggarna och spelet är inte som deras så kallade beta, fattar fortfarande inte varför dom valde metro som deras beta karta. Dom andra 8 kartorna är inte like metro på något sätt och är riktigt roliga.
Grand Bazaar är redan en klassiker

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Ja. Inte p.g.a. buggar och annat som kan fixas utan designval.

Håller med dig.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Haha jag har inte ens tanken att jag ångrar köpet.. Det om något borde säga vad jag tycker Det bästa med spelet är helt klart ljudet, orgasm varje gång en rpg åker förbi huvudet

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

grymt bra spel, ännu bättre när du sitter på vent med polare och mördar folk

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Blir nog bra, när de faktiskt patchat spelet till det som det skulle varit sen release.

EA skyndade nog på releasen ganska mycket för att få ut innan MW3.

Permalänk
Medlem

Ångrar absolut inte köpet av Battlefield 3. Det känns ju absolut inte som vilken shooter som helst. Jag kan inte tänka mig en enda annan shooter jag vill spela efter att ha lirat BF3. Det finns mycket buggar, och jag blir jäkligt irriterad på "skitspelet" till och från, men egentligen älskar jag det.

Det jag önskar mig nu är Back to Karkand. Skulle inte sitta fel med nån mer bra conquestkarta där inte alla flaggor sitter i rad som om de var designade för Rush... Gärna flera nationer. EU liksom, hallå? Kina? MEC på Back to Karkand? Nejdå det blir ryssar där också. DET är jävligt sämst.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

BF3s utveckling:
Alpha = Pre Alpha
Beta = Alpha
Retail = Beta
Retail + 1 Uppdatering = Release candidate
Retail + 2 Uppdateringar = Retail

OnT: Nej, jag ångrar inte mitt köp.

Permalänk
Skrivet av Xalbrah:

BF3s utveckling:
Alpha = Pre Alpha
Beta = Alpha
Retail = Beta
Retail + 1 Uppdatering = Release candidate
Retail + 2 Uppdateringar = Retail

OnT: Nej, jag ångrar inte mitt köp.

Haha, word!
Um jag ångar inte mitt köp, måste säga att det känns att det är en uppföljare till 2an. Riktigt underbart spel!

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W