Vad tycker du om bf 3 och origin?

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om bf 3 och origin?

Ja vad tycker ni nu om BF 3 och origin (hoppas det inte finns en tråd, ja jag har sökt)?

Dom har som tur är fixat så origin inte kommer upp vid start, ett + där.

Men om man ska välja mellan pest och pina (så att säga).
Så tycker jag origin bättre än steam.

Men steam tar inte lika mycket resurser.

Battlelog är ok, dock känns det inte som man köpt ett spel, utan som vilket gratis flash spel som helst (speciellt med lagget som varit och krascher som kommer då och då).

Grafik och spelmässigt är det riktigt bra. Dock kan jag inte njuta av spelet än och dra på allt högre, men ser bra ut (bättre än konsol så jag är nöjd).
Men killcamen är helt snedvriden. Vill ju se när man dör (så man lär sig av misstaget, inte efter misstaget vill man se).

Lite dumt att dom till slut kröp till korset och sa att det blir kombo mellan BF 2 och BC 2. Vist det är väll inte illa.

Värre är alla ryska servers med crack (ja ni förstår nog), sen att det tyvärr leks vildar och indianer i det egna laget är inte kul (även swec serven är drabbad men tur att det finns mods där).

Vad jag sett har inte webhallen det (så det går vilt till där ibland).

Har inte hittat någon bra server med bra inställningar förutom swec servern (alla kör normal eller hardcore nästan) och sen hitta en med låg ping och aktiva mods sen med ett kul spelmode förutom att ta flagor (gillar att blanda).

Så vad tycker ni?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

Permalänk
Medlem

BF3 riktigt snyggt och riktigt trevligt.

och Origin märker jag inte ens av ligger i trayn och jag startar spelet via webben direkt så har ingen synpunkt alls om origin då jag inte ser nått av det.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

+1

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk tycker illa om Origin, jag har inte haft några problem alls som är kopplade till Origin. Och BF3 är ett riktigt kul spel.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

håller med.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

BF3 är ren dynga. Skiten bara crashar.. Vill ha mina pengar tillbaka!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av joFa^:

Jag förstår inte varför folk tycker illa om Origin, jag har inte haft några problem alls som är kopplade till Origin. Och BF3 är ett riktigt kul spel.

Undrar det med. Det är samma skit som steam och båda är rätt lika.

Skrivet av jonte6950:

BF3 är ren dynga. Skiten bara crashar.. Vill ha mina pengar tillbaka!

Jo, men om ett par patchar ska det nog vara avhjälpt. Kraschar ofta när jag ska jona (brukar funka på andra eller tredje försöket). Men dom påstod att det skulle vara fixat för länge sen (men för mig kraschar det oftare i stället).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

+1

Riktigt uselt att Origin samlar in information om datorn och använder denna information i försäljningssyfte.

Permalänk

Be moderator om att redigera din omröstning, för precis som " tcntad " sade så är BF3 och Origin som 2 helt skilda världar..

BF3 = Amazing
Origin = Mja,mjo, om dom ändrar sina avtal en smula så är problemet löst. Störs inte så mycket på programmet men däremot stör det mig att folk väljer att inte spela BF3 för att Origin collectar information om vad du gör..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Coolt. Ja fattar inte varför folk gnäller egentligen. Acceptera läget och spela spelet. Folk bitchar om att Origin kommer åt ens dator, men vad har dem att dölja?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Skrivet av Dakkie:

Coolt. Ja fattar inte varför folk gnäller egentligen. Acceptera läget och spela spelet. Folk bitchar om att Origin kommer åt ens dator, men vad har dem att dölja?

Inte mycket antagligen men de har inget i våra datorer att göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Be moderator om att redigera din omröstning, för precis som " tcntad " sade så är BF3 och Origin som 2 helt skilda världar..

BF3 = Amazing
Origin = Mja,mjo, om dom ändrar sina avtal en smula så är problemet löst. Störs inte så mycket på programmet men däremot stör det mig att folk väljer att inte spela BF3 för att Origin collectar information om vad du gör..

Jo, men ändå hänger dom ihop som ett giftpar. Vist man kan gillar BF 3 och hata origin. Men men.

Hur skulle jag ändra den? lägga till älskar BF 3, men hatar origin då eller?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, men ändå hänger dom ihop som ett giftpar. Vist man kan gillar BF 3 och hata origin. Men men.

Hur skulle jag ändra den? lägga till älskar BF 3, men hatar origin då eller?

Jag vet faktiskt inte, jag vet bara att det är orättvist mot BF3 att den blir dragen över samma kam som Origin. Även fast det är som du säger att dom hänger ihop, du måste ha ett bilbatteri för att startmotorn ska starta motorn. Du måste ha Origin för att starta BF3.

Bf3 är awesome och Origin mindre bra. ^^

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem

kan försäkra er om att dice inte gillar origin heller

Permalänk
Medlem

Finns ju ingen vits att ha origin atm, ända jag gjort i programmet är att aktivera bf3.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

BF3 är ju i grunden säkerligen ett bra spel, men tyvär spelade jag betan och det fick mig att avboka min preorder pga av hur utomordentligt dåligt origin och hela historian med att hitta matcherna via webben var uppsatt och hur pass instabilt origin var.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

De som är ansvariga för kartor, klassbalansering och squadsystemet ska söka nya jobb.. förutom det så är det ett hyfsat bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Jag vet faktiskt inte, jag vet bara att det är orättvist mot BF3 att den blir dragen över samma kam som Origin. Även fast det är som du säger att dom hänger ihop, du måste ha ett bilbatteri för att startmotorn ska starta motorn. Du måste ha Origin för att starta BF3.

Bf3 är awesome och Origin mindre bra. ^^

Vad är det för fel på origin (dom har ändrat lite i licensavtalet nu)? Är steam lika dåligt?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

http://existenz.se/out.php?id=42649

Jag tycker nog inte att Origin är så himla farligt, BF3 är ju skitkul och det räcker för mig. Det är ju ändå därför man lirar ändå, för att ha lite kul en stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

+1
Jag köpte spelet så att jag fick skivorna dvs jag behöver inte origin alls.....Varför Dice.....whyyyyyyyyyyyy

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

BF3 är bästa spelet jag spelad på länge .Origin inte så dåligt heller

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Sötast

Mitt origin ligger i system tray, alltså hatar/gillar jag det ungefär lika mycket som
*BankID säkerhetsprogram
*Ekort
*D-Tools
*Dropbox Tray
*Air Video Server
*Java updater
*M-audio Panel
*Microsoft Security Essentials
*Steam

Är jag upprörd över dessa program eller Origin?

Öh... nä?

Permalänk
Medlem

jag tycker båda funkar väldigt bra och är helnöjd med spelet. lite buggar men det kommer dom lösa så.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

1. Battlefield 3 är ett skitbra och kul spel.
2 Origin är nog det sämsta skit som finns.

+1

Sen att det lilla addon programmet i firefox kan tala om varför man bara står och tuggar "Joining Server" tills man startat om allting och provat reparera och sen helt plötsligt kommer man in...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Origin är elakt så jag har helt kallt ignorerat BF3 helt på grund av det, det kostar på lite att ha principer i bland men det finns andra spel som är roliga att spela. Synd bara att en 5-6 miljoner andra inte bryr sig, men ha det så trevligt nästa gång då EA och övriga kommer k...a er i r...ven ännu hårdare för ni verkar inte bry er/tycker om det.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad är det för fel på origin (dom har ändrat lite i licensavtalet nu)? Är steam lika dåligt?

Tyskland och många andra "bojkottar" BF3 tack vare Origin. ( "Origin = 2011's spyware") Illa när till och med min Mormor upplyser mig om detta..

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Tyskland och många andra "bojkottar" BF3 tack vare Origin. ( "Origin = 2011's spyware") Illa när till och med min Mormor upplyser mig om detta..

ahhaahh:) Jo, i för sig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

det är battlelogg som strular mest för mig origen är väll bra men gillar steam mer kanske bara är ren vana men svårt att ändra på gamla vanor xD vill har riktig meny till spelet gilllar inte alls webb grejen..

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb