MSI visar X79 Big Bang Xpower II med vapen och ammunition

Permalänk
Medlem

Jag tycker då att det var lite kul, ser inte helt förjvligt ut, som t.ex. Gigabytes pistolkylare...
Sen om man nu inte håller med mig och tycker att en dator inte ska se lite "tuff" ut utan helst vill ha ett rätblock i borstat stål utan synliga detaljer, fönster, lysen, etc. då ser man ju inte det? Så varför gnälla?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Ser ju klart bättre ut än gigabytes försök, även om jag själv inte skulle köpt det

Permalänk
Medlem

I jämlikhetens täcken skriver jag. F12
BDW tycker kortet hade vart snyggare med vanligt designade kylare

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tycker designen är rätt snygg, förutom att dom har skruvat ditt ammunition saken. Och sluta med alla dessa "P-12" kommentarer. Dom är så himla omogna. Tycker ni moderkortets design är omogen så ska ni bara kalla på era kommentarer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

barnslig person

Nej, P12 kommer ifrån olika typer av idrotter. Bland annat Fotboll. Det betyder "Pojke 12år", inte omogen. Men nuförtiden så används detta som att håna eller förknippa en person/design som är barnslig. För mycket folk anser nog att 12 åringar är barnsliga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Patronerna ser ut som kritor

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Dyslexi är väl när man stavar fel, inte byter ut hela ord? Varför ska folk alltid dra dyslexi-kortet så fort någon påtalar grammatik eller stavning? Resten av vad du skrivit ser ju hur bra ut som helst.

Oh well, fint att du har bemödat dig att rätta inlägget nu i varje fall, det finns ju de som inte ens bemödar sig göra det.

Ja, det har det, men det har även med lässvårigheter att göra också, vilket i det här fallet gjorde så att jag missade att jag angett fel ord när jag menade något annat. Jag läste det inte ordentligt innan jag skickade det helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Kan man få några med svärd och sköldar på för oss rollspelare också?

Dreglar redan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Nej, P12 kommer ifrån olika typer av idrotter. Bland annat Fotboll. Det betyder "Pojke 12år", inte omogen. Men nuförtiden så används detta som att håna eller förknippa en person/design som är barnslig. För mycket folk anser nog att 12 åringar är barnsliga.

Men lol

Permalänk

Varför måste de förstöra ännu ett annars vettigt moderkort? Snälla gör inte såhär mot oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Vadå lol?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som sex stycken färgkritor. Anpassat för åldrarna 5-12?

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Vadå lol?

Jag har spelat fotboll, jag vet mycket väl vad p12 betyder i dessa sammanhang, men just den här betydelsen av p12 har ju inget med sport att göra över huvudtaget så jag fattar inte varför du ens tar upp det.

http://sv.wiktionary.org/wiki/P12:a jag följer alternativ 3 "person som beter sig på ett barnsligt sätt" vilket jag tror alla andra följer också.

Permalänk
Medlem

Intressant att ni bara kommenterar designen hela tiden. Visst det är "Military class" men enligt min erfarenhet med MSIs kort nuförtiden så håller dem inte för ens en liten överklockning. Eller om man tar ett MSI-kort med H61-kretsen som bara blåskärmar när man kollar på flash!

Kanske bättre om MSI koncentrerar sig på att göra kvalitetsmoderkort istället för att smycka dem med en massa trams?

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i utseendet..funkar det bra så..
Är väldigt sällan jag ser mitt Moderkort..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

barnslig person

Jahaja, där ser man. Trodde det var:

P/F = Pojke/Flicka
12/13 = 12 år/13 år

Då hade jag väl fel då. Men det var iaf. åldersrelaterat, så jag slapp äta upp tangentbordet och hoppa ut genom fönstret som jag sa. Man lär sig något nytt varje dag.
Då kan du kanske även förklara varför man just säger p12, måste ju komma från något? Annars kan jag ju plöttsligt börja kalla folk för R2D2 istället för knäppskalle exempelvis?

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jag har spelat fotboll, jag vet mycket väl vad p12 betyder i dessa sammanhang, men just den här betydelsen av p12 har ju inget med sport att göra över huvudtaget så jag fattar inte varför du ens tar upp det.

http://sv.wiktionary.org/wiki/P12:a jag följer alternativ 3 "person som beter sig på ett barnsligt sätt" vilket jag tror alla andra följer också.

Du kan inte använda dig av "wiktionary" som källa. För det är en hemsida där vilken person som helst kan redigera eller lägga ditt text. Det är ingen ren fakta. Det betyder inte "person som beter sig på ett barnsligt sätt". Det betyder "Pojke 12". Fast tolkas ofta med nuförtiden "barnslig"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Snyggare än G1.Assassin... dock så undrar jag vilka p12or bär på 20.000kr för processor samt kan utnyttja minst 30% av SB-E's totala kapacitet? Skäms på er MSI och Gigabyte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Väldigt vad det klagas? Med tanke på hur många som sitter och kör fönster på sina lådor för att visa upp sina disco-lampor och ljusslingor så är det väl smart att det finns lite tuffare designer på moderkort?

Sen, vad då P12? Tror ni att det bara är ungdomar som gillar när det blir lite specialdesign med vapen och andra snygga detaljer? Jag är 30+ och gillar rollspel, har vuxit upp med He-Man och Transformers och alla andra liknande leksaker, så i mina ögon är det fint med lite tuffare detaljer, även om jag själv inte skulle köpt just ett moderkort då jag inte sitter och stirrar in i min datorlåda till vardags.

Jag tyckte det var förbaskat tråkigt när alla datorlådor var vit/beige och fyrkantiga, då tyckte folk att de svarta med lite detaljer på var för barnungar. Själv köpte jag mitt fina gamla Chieftec Dragon och gick mot strömmen, sen tyckte folk inte det var så löjligt längre när de märkte att det faktiskt var otroligt robust (har kvar det än, man kan ha det som uppvärmd datorstol om det kniper).

gött snack e va jag säger. sitter sj me ett bitfenix colossus o e 30+. jag va lite trött på mainstrem utséndet. palla ej modda ett kul chassi. e så enkelt chassi efter var o ens personliga tycke o ej klandra andra för deras val.

Skrivet av kuban:

Fast en mini-gun är utvecklade av ingenjörer där en del av designen är gjord för att avleda värmeenergin.

vart grymt om den rotera eller liknande om man satte igång de via en knapp ellelr nått:P

Skrivet av tivook:

Fyfan va najs. 2012 närmar ju sig o vad kan då vara bättre än att ha en extra minigun hemma?

exakt min tanke med:P

Skrivet av Åkan:

Förlåt då om man har lite dyslexi, men det är väll inte tilllåtet att ha i sverige idag det har det aldrig varit, så vem var det som var p12?

medhåll från en dyselexsi broder:p stå på dej o va stolt.

Skrivet av Llhweiir:

Smaken är som baken, men personligen tycker jag att detta kort var otroligt fult...

Däremot - om de hade släppt ett kort med layout och detaljer som anspelade på Star Trek så hade jag köpt det utan att tveka!

lägga de i warp 9 när du klockar:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Men... varför?! Varför släppa bra kort med groteska detaljer?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Jaha, då kan man ju inte köpa MSI heller, finns inte många vettiga moderkortstillverkare kvar nu.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Varför måste det tramsas så in i helvete hela tiden? Rensa ut alla designers som gillar det här och återkom när ni kommer fram med något seriöst.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

varför gnälla de finns tydligen en liten marknad för denna sortens kort med. alla kan ju inte o bör inte tycka samma. enligt mej iaf

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Ni som skriver p12a är själva en p12a, man skriver väl inte det i eran ålder?

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Avstängd

tycket det är omoget att klaga på hur omoget saker är

Permalänk
Inaktiv

Ser otroligt löjligt ut
Om man nu har ett chassi utan plexi glass sida så är det ju inte lönt att ha ett "pimpat" moderkort.
Varför inte bara hålla sig till den vanliga designen och sikta på prestanda istället?

Permalänk
Medlem

Jädrar vad det gnälls på lite ammo, visst det är inte snyggt och försämrar förmodligen inte moderkortet på något vis så i övrigt så ser det flott ut i mina ögon. Dubbla 8-pin vid cpun och en 6-pins PCI-E kontakt för extra ström till PCI-E portarna

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

Ni som klagar på designen vill säkert ha en sådan här design istället http://hexus.net/tech/news/mainboard/30617-intels-x79-sandy-b...

Precis, dem vill ha fina gula PCB:er. Tycker att det är kul att dem vågar satsa mer på design än att dem är ju gula.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Precis, dem vill ha fina gula PCB:er. Tycker att det är kul att dem vågar satsa mer på design än att dem är ju gula.

står att de e en prototyp kan kanske bli annat i slutlig prudukt

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT