MW3 är tydligen sämre än Rage

Permalänk
Medlem

MW3 är tydligen sämre än Rage

Jag kollade precis på metacritic och enligt det vanliga folket(inte recensenter) så tycker dem att mw3 är betydligt sämre än det trasiga Rage. Detta gäller pc-versionerna. Tankar om detta? Vad beror det på?

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-modern-warfare...
http://www.metacritic.com/game/pc/rage

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Fan boys och haterz skulle jag tro. Jag har alltid haft svårt att ta användarrecensionerna på metacritic seriöst eftersom de flesta verkar vara 12-åringar som säger 1 negativ sak och ger sen spelet 0 i betyg.

Permalänk
Medlem

Det har blivit en fluga att hata på alla spel, ungefär som när man gick in på Rebecca Blacks Friday och "unlikeade". Ta det med en nypa salt när internetkrigare kan rösta utan att ens ge en förklaring till betyget.

Permalänk
Medlem

Därför det har blivit något sorts ställningskrig mellan BF3 och MW3, man får tydligen inte gilla båda spelen utan måste välja sida.
Skulle tro att dom flesta nollor där kommer från internet-krigare som valt BF3-sidan.
Dom flesta som lirar MW3 har nog fullt upp med att lira istället för att betygsätta det på diverse sidor
Finns ingen chans i världen att spelet skulle bedömas opartiskt till en nolla.

Och jag som gillar MW3 och spelar det dessutom på en mac, jag kan nog bli stenad på gatan om jag nämner det för fel BF3-fanboy.

Permalänk
Medlem

Angående BF3 vs MW3 så har BF3 även betydligt bättre 89 vs 81 i metascore. Så ja... att mw3 har lägre betyg bland användarna är väl inte så konstigt? (nu är dock skillnaderna extrema, men iaf).

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

MW3 hade nog kunnat få ett bättre betyg av mig om jag inte spelat MW 1/2 såpass mycket, enligt min mening så är MW3 ett steg bakåt. MW2 tex spelade jag så gott som oavbrutet i en månad utan att tröttna på det. MW3 har man redan tröttnat på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Folk förväntade sig väl en uppdaterad motor, samt att vi blivit bortskämda med fysik eller mer avancerade funktioner numera. Lite som Novalogic Detla Force Serie. Den gick bra enda tills det att de blev omsprungna av konkurrenterna med bättre AI och sånt. Sedan dess repade de sig aldrig. Tror Activision måste så över och lugna sig med sina Mw-Sims expansioner. Kanske låta det gå lite längre mellan spelen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Rage har bättre grafikmotor, de flesta buggarna är fixade nu vad jag vet, i alla fall de random crasherna och frysningarna vid loadingscreen. Har kört ut SP läget i båda spelen och de var båda på tok för korta för min smak.

Permalänk

så illa kan det väl inte vara!

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

@ zin_90
får fortfarande blå grafik med mitt 5870 i rage...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W