Nybörjare på Multiplayer

Permalänk
Medlem

Nybörjare på Multiplayer

Skulle behöva hjälp med hur man spelar multiplayer.

Har tröttnat lite på att spela själv, verkar inte så ensamt att spela med andra

Men hur funkar det, finns det nån bra guide nån kan länka till?

Var inne på en av servrarna här ifrån sweclockers forum och sprang runt lite. Fattar ju att man inte får sno och så, men allt det andra runt om kring kan jag behöva lite hjälp med!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur man spelar multiplayer?

På precis samma sätt som singleplayer fast man ansluter till ens egen eller annan server först:p
Tryck bara på multiplayer först och skriv sen in adress eller ip och tryck connect.

Skulle själv behöva en till spelare på min lilla server dock..

Permalänk
Medlem

Jo

Det jag undrar är tex. får man bygga var som helst, hur som helst. Sparas det man bygger. Vissa saker är låsta med en magic spell.

Lite av dom där allmänna sakerna som tex. inte tas upp i server-reglerna.

Permalänk

Vissa servrar har sk. plugins, "program" som körs samtidigt som "bestämmer" hur servern fungerar. T.e.x. "var" man får bygga, om man kan få saker "gratis", om man kan flyga osv.
Dessa plugins installerar server-ägaren efter förfrågan. H*n kodar antingen pluginen slälv, eller laddar ner de från hemsidor. En av de sidorna är http://www.minecraftforum.net/ och där kan du även läsa mer om plugins, servar och lite allmänt om mincraft!

mvh
Ljungan

Permalänk

Beror oftast på hur seriös servern är. På "stora" servrar (Northlands, Buxville, etc.) kan det ofta vara att du kan behöva köpa mark om du bygger i städer, men på mindre seriösa (som den jag kör som drivs av min kompis) är det ju självklart att du inte ska griefa och förstöra det nån annan byggt, utan mest handla efter sunt förnuft. Det du byggs sparas, och om den som hostar har plugins kan kistor och dörrar vara låsta.

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX

Permalänk
Medlem

Ok. För jag känner mig lite vilsen när jag kommer in på en server.

Nån bra server för "nybörjare" som nån kan rekommendera?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toye666:

Ok. För jag känner mig lite vilsen när jag kommer in på en server.

Nån bra server för "nybörjare" som nån kan rekommendera?

Min server är ju rätt tom och skulle behöva fler byggnader osv, dock rätt kass lina men två till utomstående funkar bra
Varit inne på minecraftonline och spelat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Min server är ju rätt tom och skulle behöva fler byggnader osv, dock rätt kass lina men två till utomstående funkar bra
Varit inne på minecraftonline och spelat?

Nope, vad är det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toye666:

Nope, vad är det?

Minecraftonline.se

Rätt trevlig server även om jag inte byggt på den än

Permalänk
Medlem

Får inte upp nån server när jag skriver in adressen

Edit:

1.minecraftonline.se hittar jag, men får invalid server key då.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toye666:

Får inte upp nån server när jag skriver in adressen

Edit:

1.minecraftonline.se hittar jag, men får invalid server key då.

Jag får likadant när jag försöker ansluta till min (bukkit)server som fortfarande kör 1.8.1 medans klienten för 1.0 (1.9)
Troligen har dem inte uppdaterat servern än eller så är det nåt annat galet, byt tillbaka till tidigare version så ska du se det funkar.

Permalänk
Medlem

Var hittar man 1.8 då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toye666:

Var hittar man 1.8 då?

Det är en bra fråga. Google vet och nu vet även jag..

Softonic har en kopia.

Permalänk
Medlem

Satt presis och tänkte fråga just samma sak. Fy fan vilket kul spel. Läste av en slump Fz ressension och kunde inte motstå att köpa det.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Teamspeak

Jag är oxå ny. Finns det ingen teamspeak server man kan joina och spela med er! Vore riktigt kul att lära sig och bli ett gäng som lirar

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar