Permalänk
Medlem

Hdmi ljudproblem bland annat

Hej!

Har en hp dv3-2080eo med ett Nvidia Geforce 105M som inte skickar nått ljud via hdmi. Vad är problemet?
Har installerat nya drivrutiner och testat gå tillbaka till äldre. Inget har hjälpt. Just nu står det i uppspelningsenheter att Nvidia Hdmi output ej är inkopplat men det gör det även om hdmisladden är inkopplad. Med andra drivrutiner har det verkat som allt har fungerat men fortfarande inget ljud. (sitter nu med senaste drivrutinerna från Nvidia)

Har en Dv6 från samma era i hushållet och med den så funkar det att skicka ljud via hdmi. Så vet att tv och kabel funkar.

Ett annat problem jag har med datorn är att om någon usb-enhet är inkopplad när man startar datorn så börjar högtalarna tjuta! någon som vet vad det kan vara?

Vore mycket tacksam om någon kunde sprida lite ljus över detta!

//Zeni

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Medlem

Låter som hdmisladden eller kontakten är dålig eller glapp.

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!

Permalänk
Medlem

kontakten i datorn i så fall... för jag vet att sladden fungerar i och med att den funkar utan problem i den andra datorn (hp dv6)... Läste dock ett foruminlägg på något random forum jag hittade då jag googlade lite, Där hade någon samma problem som jag. Men han hade inte fått något bättre svar än att de tyckte han skulle installera om drivrutinerna igen...

Tråkigt om det är kontakten i datorn för då blir det ju lite svårt att fixa....

någon som har någon ide om tjutandet när usbenheter är inkopplade redan vid uppstart? (främst datornmusen som jag har inkopplad (det är en razer copperhead)

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.