Permalänk
Medlem

XMLformatering med XSLT

Jag har suttit och knåpat på en kodrad ett tag och ser verkligen inte vart problemet är.

Denna sträng fungerar ypperligt. <xsl:value-of select="format-number(Fields/Field[@FieldName='Redovisningsnummer']/@FieldValue, '00000000')"/>

Denna sträng returnerar noll: <xsl:value-of select="string-length(Fields/Field[@FieldName='Redovisningsnummer']/@Fieldvalue)"/>

Vart skriver jag fel? Jag vill ha string-length på Redovisningsnummer, det som ses ovan är ett försök till att få den att skriva ut stränglängden.

Hjärnsläpp från min sida?

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

@Fieldvalue kanske ska vara med med stort "V" istället? Du har skrivit med stor "V" på den översta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOC.:

@Fieldvalue kanske ska vara med med stort "V" istället? Du har skrivit med stor "V" på den översta.

Tycker att Xtrans borde klaga när man kör XMLen genom XSLen då men jag gör ett försök imorgon och återkommer. Det hade varit alltför väl ifall det vore så enkelt.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Det var det som gjorde att funktionen returnerade noll, tack!

Fan vad blind man blir ibland...

Visa signatur