[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Avstängd

Reservera slots, den tjänsten har ni inte funderat på att sälja för en slant per månad eller något sådant, eller?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BareHipster:

Reservera slots, den tjänsten har ni inte funderat på att sälja för en slant per månad eller något sådant, eller?

Vi har funderat på det, och utesluter inget i dagsläget. Jag kan inte gå in på några detaljer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Som sagt, blir det aktuellt med reserverade slots så är iaf. jag intresserad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Är kösystemet påslaget på alla servrar nu? Verkar som att det är kö på servern.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jimjavel:

Är kösystemet påslaget på alla servrar nu? Verkar som att det är kö på servern.

Kösystemet är en funktion i Battlelog, så vi admins har faktiskt inget alls med det att göra. Det är ju väldigt goda nyheter, hoppas bara att det är permanent den här gången!

Permalänk
Medlem

"Game disconnected: game session on server was removed." För en knapp minut sedan.
Och den verkar ligga nere helt.

Permalänk

Nu har jag inte läst igenom hela tråden (skulle ändå ta en evighet ) men undrar ifall det finns en teamspeak kanal eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DefconEagle:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden (skulle ändå ta en evighet ) men undrar ifall det finns en teamspeak kanal eller liknande?

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-swec...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DefconEagle:

Jag förstår mycket väl att man inte läser igenom hela tråden, och det förväntar vi oss inte heller! Däremot så får du gärna läsa igenom första inlägget i tråden, det är alltid bra. Där hade du hittat infon du sökte direkt. Välkommen in på Mumble!

Permalänk
Medlem

Varför stängde ni av 3rd person view? :/

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Axxident:

Varför stängde ni av 3rd person view? :/

För att upplåsningsbara saker för fordon tex Proximity Scan ska användas mer samt öka realismen.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

För att upplåsningsbara saker för fordon tex Proximity Scan ska användas mer samt öka realismen.

Okej, tack för snabbt svar!

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kul, första gången man var med om att en i teamet döda en med flit.
Hade sikte på en med sniper och sköt men precis innan råkade han hamna i vägen så jag råkade skjuta honom i huvudet.
Bad om ursäkt men han sprang tillbaka till mig och dödade mig.

Jag förklarade varför jag råkade döda honom och han var otrevlig tillbaka med orden:
Mm vi säger väl det.
Som att jag ljög. Lite synd :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Troberg:

Kul, första gången man var med om att en i teamet döda en med flit.
Hade sikte på en med sniper och sköt men precis innan råkade han hamna i vägen så jag råkade skjuta honom i huvudet.
Bad om ursäkt men han sprang tillbaka till mig och dödade mig.

Jag förklarade varför jag råkade döda honom och han var otrevlig tillbaka med orden:
Mm vi säger väl det.
Som att jag ljög. Lite synd :/

Tyvärr kommer det alltid att finnas trista personer. Händer det så är det dessutom väldigt svårt att bevisa händelseförloppet, vi kan se vissa saker i serverloggarna men vi kan inte se händelsen i sig. Det bästa du kan göra är att rapportera namnet (eller med screenshots/film) till oss så håller vi ett öga på om han gör något mer. Personer som gör sådana dumheter kommer att göra mer än en dumhet och vi kan därmed få bort dem i långa loppet.

Beklagar men sådana personer finns det överallt, vi satsar hårt på en serverkultur där vi uppmuntrar teamplay och ser till så att det finns flera faktorer som filtrerar bort de uppenbara sabotörerna. De mer diskreta är det svårt att komma åt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tyvärr kommer det alltid att finnas trista personer. Händer det så är det dessutom väldigt svårt att bevisa händelseförloppet, vi kan se vissa saker i serverloggarna men vi kan inte se händelsen i sig. Det bästa du kan göra är att rapportera namnet (eller med screenshots/film) till oss så håller vi ett öga på om han gör något mer. Personer som gör sådana dumheter kommer att göra mer än en dumhet och vi kan därmed få bort dem i långa loppet.

Beklagar men sådana personer finns det överallt, vi satsar hårt på en serverkultur där vi uppmuntrar teamplay och ser till så att det finns flera faktorer som filtrerar bort de uppenbara sabotörerna. De mer diskreta är det svårt att komma åt.

Jo det är jag väl medveten om tyvärr.
Men som sagt var det ändå första gången det hände och ändå har jag spelat servern så mycket så ser förbi det denna gång
Samt att det var nog även ett missförstånd ändå nu när jag tänker efter för jag skrev nog lite felaktigt då det kunde tas som att jag sköt honom för att han var i vägen för mig och inte att det var en olycka.

Men om jag ser att det sägs något om just honom så säger jag till att det var han i denna händelse.

Men annars tycker jag servern är helt underbar
Däremot så såg jag att killcam var tillbaka?
Varför är den det?

För övrigt awesome gjort av er moderater så många plus till er

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Troberg:

Jo det är jag väl medveten om tyvärr.
Men som sagt var det ändå första gången det hände och ändå har jag spelat servern så mycket så ser förbi det denna gång
Samt att det var nog även ett missförstånd ändå nu när jag tänker efter för jag skrev nog lite felaktigt då det kunde tas som att jag sköt honom för att han var i vägen för mig och inte att det var en olycka.

Men om jag ser att det sägs något om just honom så säger jag till att det var han i denna händelse.

Men annars tycker jag servern är helt underbar
Däremot så såg jag att killcam var tillbaka?
Varför är den det?

För övrigt awesome gjort av er moderater så många plus till er

Tackar.

Många serversettings är buggade så även om vi slagit av dem så kan det hända att de ändå tar effekt ibland. Helt obegripligt. Antagligen resultatet av att det suttit programmerare som jobbat på delar av BF3 och sedan kompilerat ihop allting utan att kolla att alla flaggor i grundinställningarna faktiskt följer i de kontroller som koden utför. Killcam y/n strängen kan ha bytt namn i versionerna, massa dret kan hända när man har så många programmerare som ska samarbeta i ett komplext program. Tyvärr.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

haha, hade runt 40-3 typ, sitter i tunneln och blockar hela deras lag, så spawnar en kille framför mig så mitt tankskott träffar han, dödar ett helt gäng med skottet runt tanken, tk kicked.

//
Spelon

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Avstängd

Tycker verkligen att FF borde tas bort, helt enkelt för att snorungar inte kan kontrollera sina skott.
4 TK's, och TD:at ner till 10~ ett antal gånger på en omgång.

Börjar fan bli för mycket.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag gillar FF, med hårda admins så har det en klart fostrande effekt på respektlösa kids. Men det kräver hårdare nypor och mer engagemang från aktiva admins.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ja, FF måste vara igång annars skjuts all artilleri helt random. Bara att testa webhallens servrar, kaos.

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk

Ny löning så då fick ni en 50-lapp igen. Vill bara påminna om att jag gärna ser en låst hardcore-server (sorry om jag tjatar. ).

On recent topic: Helt underbart att FF är igång, kräver att man faktiskt spelar fokuserat!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Skrivet av Mikael_Berglund:

Ny löning så då fick ni en 50-lapp igen. Vill bara påminna om att jag gärna ser en låst hardcore-server (sorry om jag tjatar. ).

On recent topic: Helt underbart att FF är igång, kräver att man faktiskt spelar fokuserat!

Du är medveten om att en rankningen inte finns på låsta servrar?

Permalänk
Skrivet av Krasharen:

Jupp. Men det tycker jag att det kan vara värt för att få en server som det bara lirar seriöst folk på.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Krasharen:

Skrivet av Mikael_Berglund:

Jupp. Men det tycker jag att det kan vara värt för att få en server som det bara lirar seriöst folk på.

Det är en tanke som vi också haft, att spelare kanske uppskattar det såpass att de inte bryr sig om exp faktorn. Vi får se...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är en tanke som vi också haft, att spelare kanske uppskattar det såpass att de inte bryr sig om exp faktorn. Vi får se...

Helt klart en bra tanke, och jag tror att det kommer att bli så i framtiden. Men får att ge alla BF3 rävar samma chans så hade det varit gott om det kunde vänta nån månad! Så alla hinner låsa upp vad dom ska.

För jag tror så här, gillar man (eller läs:Jag) Battlefield spelen så har man köpt det när det kom ut, men alla har inte tid att spela så mycket som dom vill, därmed inte låst upp så mycket. Men om 2-4 månader så har alla låst upp vad dom ska! Och ämnet "upplåsning" är inte så känsligt längre!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har servern några konstiga inställningar på hur mycket man ska tål?
Kom in på servern efter ett litet uppehåll från den.
Ser bara huvud. Drämmer iväg skott med M60, den registerar i alla fall 4 träffar. Det säger puff och jag dör. På killcam har snubben 70% kvar av livet.
Är det bara jag som var på whinemode eller något liknande? Eller varför tål folk mycket mer här?
Annars tycker jag det är rolig server. 64 spelare on FF, då är det riktigt battlefield =D

Permalänk

swec kör inte med hardcore, därför blir det mkt tråkigare att spela där

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Sötast

Det händer ju nästan alltid att folk svär/beter sig odrägligt, men just nu sitter jag i kö så det vore trevligt om någon kunde apa ur och bli kickad!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Matzio:

Ser bara huvud. Drämmer iväg skott med M60, den registerar i alla fall 4 träffar. Det säger puff och jag dör. På killcam har snubben 70% kvar av livet.
Är det bara jag som var på whinemode eller något liknande? Eller varför tål folk mycket mer här?
Annars tycker jag det är rolig server. 64 spelare on FF, då är det riktigt battlefield =D

Skada och HP är samma som "normal" mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matzio:

Han kanske hade ett medpack brevid sig eller något sådant...