Permalänk

Lura Market?

Jag har ett jäkla irriterande problem med min HTC Incredible S, alla appar finns inte med på market.

T ex. kjellEXTRA finns på market till alla mina andra Android mobiler och surfplattor, men inte till min HTC...
Men om jag gör backup på appen i någon av dessa så kan jag föra över det till HTC och det fungerar hur bra som helst.

Så med andra ord är det någon som fular sig mot HTC, jag undrar nu om det finns något sätt att "lura" Market att tro att det är en helt annan mobil?

Surfar jag in på market med datorn och ska installera så finns alla mina android enheter på listan (alla på samma konto) men oftast är det bara HTC som är grå och filtret gnäller om att det inte fungerar till enheten... Fast det fungerar helt utan problem.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Maila programmeraren, han har inte givit access till den android versionen HTC använder gissar jag vad jag förstått så anger man vilken android version man kompilerar till och då är det endast dessa som dyker upp på market.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Inte så att parental control är inställt tokigt? Gå till inställningarna för market och se till att content filtering är inställt på "show all apps".

Permalänk
Medlem

kanske finns appen utanför market så du kan ladda ner .APK filen och kan installera den?

Permalänk
Skrivet av Dax:

Maila programmeraren, han har inte givit access till den android versionen HTC använder gissar jag vad jag förstått så anger man vilken android version man kompilerar till och då är det endast dessa som dyker upp på market.

Nja, kör med samma versions nummer på android i alla mobiler

Skrivet av janne:

Inte så att parental control är inställt tokigt? Gå till inställningarna för market och se till att content filtering är inställt på "show all apps".

Har på "visa alla"

Skrivet av Garnax:

kanske finns appen utanför market så du kan ladda ner .APK filen och kan installera den?

Jodå det gör det, men tar bort poängen med att ha market då, samt betal apps blir man tvungen att ladda ner *host*gratis*host* från annat håll

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk

jag skulle tippa på något liknande det Dax sa. Vet att Vissa appar inte finns för vissa mobiler helt enkelt, och då verkar inte den finnas för just dig. Dock handlar det no inte bara om androidversion, utan är nog lite mer invecklat än så

Visa signatur

Citerar du så citerar jag! :D

ASUS G74SX

Permalänk

Jo tyvärr verkar det vara så, tänkte om det gick att lura Market att tro det var en helt annan mobil.
Surfplattan hade värre problem när jag skaffade mig den, market hade knappt något till den i början men efter en uppdatering från någon "amatör" så fick jag tillgång till allt.

Visa signatur

Kebabrulle