Muskampen 2025: Segraren korad!

Funderar på en Iphone 4s är det värt?

Permalänk

Funderar på en Iphone 4s är det värt?

Vad är bättre med den än Iphone 4? Vet att kameran är bättre men.

Permalänk
Medlem

Har du 4 nu?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kameran är bättre, allt annat är same same. Siri är värdelöst.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kameran är bättre, allt annat är same same. Siri är värdelöst.

Den har en dual-core nu...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Den har en dual-core nu...

OMFGWTFBBQ!!!!11!!!1one1!!1

Sjuk skillnad i en mobil som inte segar ett piss innan...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

sa nån batteri problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoofY:

sa nån batteri problem?

Noope!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozor:

Oh but yes.

https://discussions.apple.com/thread/3391947?start=0&tstart=0

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Den visar inte att den segar p.g.a animationer...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Har du 4an köp inte,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Den visar inte att den segar p.g.a animationer...

Say what?!

iPhone 4 flyter på hur bra som helst, varför behöver man då en dual core?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

nog för GUI är snabbt på 4´an, men det är svårt att spela in/upp fullhd med en kärna ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Say what?!

iPhone 4 flyter på hur bra som helst, varför behöver man då en dual core?

För det är coolt?? DAAAAHHHH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

nog för GUI är snabbt på 4´an, men det är svårt att spela in/upp fullhd med en kärna ....

Spela upp fullhd känns väl lite pointless på en telefon

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 4s. Jag upplever att batteritiden är något sämre än på min föregånde 4a. Dock inte alls till den graden som den där tråden. Droppat från 90% till 65% på 8h och då har jag lyssnat på spotify i drygt en timme och pratat i telefon i drygt en timme. Sämre, men inte så farligt att det inte funkar.

Hoppas dock att det är mjukvaru relaterat och att det förbättras med lite uppdateringar.

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk

så jäkla fint av apple att släppa sånna fina lurar:) tänker aldrig i mitt liv köpa en smartphone igen efter att ha skådat iphone 3gs. riktigt dåligt batteri. prövat byta batteri men samma sak. folk som har gått o köpt sig en 4s i feel sorry for u.

lika bra att använda gamla nokia 3310an där batteriet iaf funkar!

Visa signatur

i7 2600k @ 4.3ghz - Msi armor 980 Ti
p8p67 Deluxe - 8gb corsair
corsair ax 1200 - Antec 1200
win10 - 860 evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Jo det är ju väldigt relevant

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

allså de känns som att den inte spelar upp "fullhd" på en skärm som inte stödjer de

Permalänk
Skrivet av spartan_86:

så jäkla fint av apple att släppa sånna fina lurar:) tänker aldrig i mitt liv köpa en smartphone igen efter att ha skådat iphone 3gs. riktigt dåligt batteri. prövat byta batteri men samma sak. folk som har gått o köpt sig en 4s i feel sorry for u.

lika bra att använda gamla nokia 3310an där batteriet iaf funkar!

Hmm Min Iphone4 har inga som helst batteri problem, eller ja dåligt batteri, samma gäller min frus Iphone 4s, hur bra som helst där.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Nopp har inte 4a men jag vet inte om det är bättre och köpa 4s 16gig för 300 kr i månaden eller 4a 16 gig för 200! Märker man någon stor skillnad på dom två? Det ända jag kommer använda mobilen till det är att spela utan några lagg och lyssna på spotify och skype Internet och såna saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Spela upp fullhd känns väl lite pointless på en telefon

gör jag ofta på min SGS2 .. orka koda om alla semesterfilmer jag tar?

dessutom har ju min tfn hmdi ut, så då kan man kolla på tvn ... det kanske inte 4s får?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

gör jag ofta på min SGS2 .. orka koda om alla semesterfilmer jag tar?

dessutom har ju min tfn hmdi ut, så då kan man kolla på tvn ... det kanske inte 4s får?

Ingen aning om 4s får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Hmm Min Iphone4 har inga som helst batteri problem, eller ja dåligt batteri, samma gäller min frus Iphone 4s, hur bra som helst där.

Beror ju på vad man räknar som "batteriproblem". En gammal nokia, eller något annat märke för den delen, kan ju räcka i flera veckor utan att behöva laddas. Något sådant kommer inte dagens smartphones i närheten av

Visa signatur

Citera för svar ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Nopp har inte 4a men jag vet inte om det är bättre och köpa 4s 16gig för 300 kr i månaden eller 4a 16 gig för 200! Märker man någon stor skillnad på dom två? Det ända jag kommer använda mobilen till det är att spela utan några lagg och lyssna på spotify och skype Internet och såna saker

Jag tycker inte alls att det är speciellt stor skillnad mellan 4an o 4s. Hade det inte varit för att jag typ fick 4s gratis så hade jag inte bytt. Dock när det kommer till spel kan det vara så att "snygga" spel som Infinity Blade 2 kan vara lite laggigare på en 4 möjligtvis.

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en Samsung Galaxy Note. Bara för att jämföra dem på 1 utav punkterna, standby tiden på Note är 820 timmar. 200 timmar standby tid på iPhone 4s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag funderar på att köpa en Samsung Galaxy Note. Bara för att jämföra dem på 1 utav punkterna, standby tiden på Note är 820 timmar. 200 timmar standby tid på iPhone 4s.

Saxat från feber.se "Batteriet är förvånansvärt bra när man tänker på skärmstorlek och kraften i telefonen. Detta gäller om du använder telefonen mycket men förväntar du dig att den ska kunna ligga ett tag utan laddning om du inte använder den så tror du fel för standby-tiden är inte speciellt bra. "

Källa: http://feber.se/android/art/229697/tycke_och_tankar_om_samsun...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrmaom:

Beror ju på vad man räknar som "batteriproblem". En gammal nokia, eller något annat märke för den delen, kan ju räcka i flera veckor utan att behöva laddas. Något sådant kommer inte dagens smartphones i närheten av

Nej det är ju sant, men vad kan man göra med en gammal Nokia? Nu har ju dom flesta mobiler typ 4"skärm och diverse andra roliga saker som en gammal nokia aldrig kan leva upp till

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Nej det är ju sant, men vad kan man göra med en gammal Nokia? Nu har ju dom flesta mobiler typ 4"skärm och diverse andra roliga saker som en gammal nokia aldrig kan leva upp till

Spela ringa SMSa sen beroende på hur gamla så går ju wap surfing och ta kort bara att det inte är på samma nivå som i en ny mobil

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

wow va folk måste trolla?
Har du en 4S själv eller?

Jag har en som jag använder dagligen.
Jobbar 9 timmar om dagen och då använder jag mobilen väldigt flitigt och både 3G och Wifi är på 95% av tiden (ibland minns jag att stänga av den när den ej behövs).
Jag kollar mail, svarar mail, surfar, lyssnar på spotify, tittar något klipp och kanske hinner spela lite på vägen hem och när jag är hemma har jag cirka 50-60% kvar.
Tycker batteriet är absolut acceptabelt.
Kan dock ej jämföra med 4an då jag gått från 3GS till 4S.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X