Era karaktärer i Skyrim

Permalänk
Medlem

Vad är detta för Armor?

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Level 52. Xbox dock. Börjar maxxa ut alla skills
En halv miljon guld och samtliga hus. Känns som att det borde komma lite addons på market snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Vad är detta för Armor?

Ser ut att vara denna mod;
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1896

Permalänk
Medlem

Jag har har också denna mod

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=2281

Permalänk
Skrivet av Smerof:

Vad är detta för Armor?

Det är Nightingale armoret, man får det när man ''klarar ut'' Thieves Guild.

Permalänk
Medlem

Spelar inte ens skyrim men blev väldigt sugen när jag ögnade igenom lite bilder och läste diverse roliga saker.
Är det månadskostnad på spelet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade ingen riktig struktur eller tanke med min första karaktär, så jag benade ut några möjliga spår och började om. Är inte hemma så har inga screenshots och vissa namn nedan kanske inte är helt exakt rätt.

Nu har jag en lvl 29 Nord, medlem i Stormcloaks och Companions. Från Stormcloaks tar jag med mig att använda light armors (använde Stormcloak-armor under alla deras uppdrag) och Destruction magic. Då de säger sig använda en de gerillataktik blir det också en hel del pilbåge och som Nord/viking använder jag yxor, främst Skyforge steel axe då utseendet passar in med karaktären. Har bestämt mig för att hata Imperium och Thalmor riktigt ordentligt och jag anfaller dem om jag träffar på dem ute på en väg nånstans. Om NPCs uttryckligen sympatiserar med Imperium/är emot Stormcloaks så gör jag allt jag kan för att sno så mycket som möjligt från dem, men dödar dem inte då det är "vårt" folk.
Vägrar att använda något vapen eller rustning som det står Imperial på. Gick förbi en stad vid en lite speciell bro där alla uttryckligen är för Imperiet. Smög in in Legionens huvudkvarter och dödade deras commander. Hans armor är nu uppställd på en provdocka i ett av mina hus Den andra provdockan har en komplett uppsättning Thalmor-kläder. Elven armor skippade jag, kändes inte rätt. Provade glass armor ett tag, efter Stormcloak-kampanjen, men det kändes också fel.
Skills har framförallt gått till Archery, Smithing, Destruction magic, en del enchanting, light armor, one-handed, lockpicking. Har just skaffat mig Dragonscale-armor.

Framtida planer inkluderar en Imperial som såklart går med i Legion med heavy armor/shield/sword, en Breton mage med robes och daggers som håller sig utanför inbördeskriget och antagligen en Khajit-assassin

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Spelar inte ens skyrim men blev väldigt sugen när jag ögnade igenom lite bilder och läste diverse roliga saker.
Är det månadskostnad på spelet?

Nej, ingen månadskostnad. Men det är inte ett multiplayer spel heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nej, ingen månadskostnad. Men det är inte ett multiplayer spel heller

Skickades från m.sweclockers.com

Inget multiplayerspel!? Hur fungerar detta då, enbart singelplayer som någon avancerad version av Diablo med missions?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Inget multiplayerspel!? Hur fungerar detta då, enbart singelplayer som någon avancerad version av Diablo med missions?

Det är endast singleplayer. Det som lockar, för mig iaf, i detta spel är friheten, man kan göra vad man vill

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ny bild

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Min "nya" dårå:

(Nord, level 32 atm)
http://forumbilder.se/images/4029201110372520e6.jpg

Lite beheading är roligt:
http://forumbilder.se/images/f92920111038317457.jpg

Nedra drake, här ska du få:
http://forumbilder.se/images/a42920111038542411.jpg

Kör i den "daedric"-armor man kan smitha efter "Companions", men har inte skills
att banka upp den högre än "superior" ännu. Epic Skyforge steel sword/Ysgramor shield.
Har en Orc-båge med för långdistans, ingen enchantad gear eller vapen.

Ingen köpe-gear alltså, bara sånt jag hittat (skölden & bågen) eller gjort själv (armor & svärd).
Kör f.ö. alltid utan hjälm för att slippa armor-bonusen, det blir för lätt då ..

Då bör du väll byta svårighetsgrad istället? Dvs, om du nu inte redan kör på svåraste.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Har fått upp min lilla ödla till lvl 31 nu

Nu har han lärt sig lite mer grejer
Pick pocketing 100, Sneak 76, Alchemy 62, Lockpicking 52, Smithing 46, Archery 45, One-handed 38, Destruction 23 måste verkligen jobba mer på den

Han lärde sig även ett ord till så nu kan han två
Har dock inte dödat någon drake än

Tro det eller ej men trots min spindelfobi har jag dödat 10st till :O, klanta mig lite å dog efter jag dödat 5 spindlar å hade självklart inte sparat *suck* så jag fick göra om det igen huvva, tur man har pilbågen.

Permalänk
Medlem

vad för robe? (ser inte ut som nån armor?) riktigt snyggt tycker jag

för mig verkar inte print screen fungera, så ni får klara er utan mina två. har en äcklig, tjuvig mördarkatt med nightingale/shrouded/dragon priest mask, och en nord med, ebony mail (awesome rustning för övrigt), svärd och healingmagi på andra handen. båda runt lvl 35. börjar ledsna nu dock då det i stort sett är samma sak i alla quests, och finns inte mycket mer grejer man vill hitta/låsa upp

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

vad för robe? (ser inte ut som nån armor?) riktigt snyggt tycker jag

för mig verkar inte print screen fungera, så ni får klara er utan mina två. har en äcklig, tjuvig mördarkatt med nightingale/shrouded/dragon priest mask, och en nord med, ebony mail (awesome rustning för övrigt), svärd och healingmagi på andra handen. båda runt lvl 35. börjar ledsna nu dock då det i stort sett är samma sak i alla quests, och finns inte mycket mer grejer man vill hitta/låsa upp

Jag använder mig av fraps :):)
Archmage robe

Permalänk
Medlem

Första gången jag lirar något av Elder Scroll men tycker det är jävligt kul!

Kör Dark elf one handed (oftast mace) i höger hand.
Healar med vänster hand och amvänder bara light armor.
Har mest lvlat one handed och light armor, men är nu även inne på two handed. Gillar alla feta hits
Lockpicking är väl också ganska aktivit.
Men ska börja med pickpocket och heavy armor nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Level 52. Xbox dock. Börjar maxxa ut alla skills
En halv miljon guld och samtliga hus. Känns som att det borde komma lite addons på market snart

Hur kan du ha så mycket guld?! Tips?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Jobbade på min speech skill. Sen gjorde jag säljaren i Riverwood till kompanjon. Han har ~10,000guld var 48e ingame timme.

Och att ordna loot är lätt.

Permalänk
Medlem

I have no life.

Full size: http://i.imgur.com/QYLYx.jpg

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2236596
Fractal Design R3 Titanium, ASUS Crosshair Formula IV, AMD Phenom II x4 970 @ 3.5Ghz + H60, Corsair Dominator @ 1600mhz (OC), 2x Radeon HD6970 stock, 2x Silverstone AP 120mm front, 1x Silverstone AP 140mm bottom, 2x P&P Scythe GT 1850rpm @ h60, 1x scythe GT 1850rpm top exhaust, 2x (P&P config) Fractal Design 120mm side exhaust.

Permalänk

Nice one!

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Skrivet av Manett:

Har själv 100k+ för tillfället samt väääldigt mycket items av bättre sort lagrat i hemmet. I början ska man i princip farma på sig allt man ser. Med lite mer ordnad ekonomi tar man prylar som har ett värde på typ 150g+, och använd items med extra carrying capacity så du kan ta med dig fler items från dungeons och liknande. Jag har totalt 55 extra capacity från items jag bär + pickpocket-perken som ger 100 extra.

Sen så är jag en sådan som knappt köper något alls från butiker i början av spelet av den anledningen att du kommer att hitta det du söker så småningom. Vapen/Armor t ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Började med en Khajiit. Klassisk sneak/dual dagger/bow. Vet inte om jag gör nåt fel men DW känns rätt så "hack-o-slash-o", ingen finess alls. Inga dodges eller evades. Bara in och hoppas att det framför dig dör innan du gör det. Har alltid gillat rogue-typen men i Skyrim känns den typen av combat inte särskilt rolig. Med sköld kan man i alla fall ge fienden en rejäl smocka.

Funderar på att göra en Nord warrior-typ med 1h+sköld+heavy armor+enchant/smith med lite restoration inklämt, som en paladin.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snygg rustning! Mod eller något man kan hitta i spelet?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Det är en mod. Ser ut att vara en vit version av Nightingale!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

ja det är nightingale, ett test för att se hur man ändrade textures därav att jag bara ändrade lite på armorn och inte handskar/boots

Permalänk
Medlem

Snygg bild.

Talk to the axe.

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten ändring idag, kanske dumt men jag gick över till heavy armor istället för light armor, hann upp till lvl 48 i light armor. Bytte även från one-handed till two-handed. Få se om det är för sent eller om det går bra. Har ju hunnit slösa en del perks på light armor och one-handed redan, synd att man inte kan flytta om perksen :/

Min "lilla ödla" är i alla fall lvl 42 nu och har fått upp smithing till 100 och archery till 65 annars inga stora förändringar, han stjäl allt han kommer över.

Rätt lustigt att steel plate armor är så "flexibel", tänkte inte på det först men tittar man på min följeslagare så ser man att rustningen har "böjts" när han vrider huvvet å kollar på mig

Fortfarande inget capture card så ursäkta kass telefonbild.