Geforce 290.53 Beta ger upp till 25 procent bättre prestanda i Skyrim

Permalänk

Måste testas senare... har gtx 580 sli @ 925mhz och har enorma fps drops till långt under 1 fps ibland och med en average fps på under 30 även i medium inställningar. Mitt förra grafikkort gtx 480. flöt bra på high

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

denna updatering gjorde samma som den förra (290.36 tror jag den hette), så fort jag instalera den och starta om datorn så fick jag BSOD förstår att de inte kan va fel på updateringen för den funkar ju för alla andra

Hade exakt samma problem med mitt 580GTX Asus. BSOD för hela slanten. Nu väntar jag på en "redig" drivare istället för att chansa med beta mambo jambo.

Visa signatur

ChefK

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Firefoxbuggen?

Jag har nästan eliminerat mina krascher genom att avaktivera hårdvaruaccelleration i FF.

Har inte upplevt några problem med den här drivrutinen än. Men har inte hunnit lira så mycket skyrim än. Blir lite mer ordentliga tester i mellandagarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Vänta nu, va...? Jag kör i 1920x1200, har jag då egentligen 900x1200?

Nej..?

Det fanns en bugg i dom andra beta rutinerna som gjorde så att upplösningen blev helt konstig. Du skulle ha märkt det om du hade det problemet...

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Firefoxbuggen?

Nu vart jag väldigt intresserad. Berätta mer, använder nämligen bara firefox här hemma. (ska googla med.)

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av hårdnackad:

Nu vart jag väldigt intresserad. Berätta mer, använder nämligen bara firefox här hemma. (ska googla med.)

Finns tydligen nån bugg sedan urminnes tider tillbaka som gör att firefox crashar nvidia-drivrutinerna. Jag råkade ut för den i våras, när jag körde senaste FF-betan, men det verkar vara lite random vilka versioner som påverkas av det. Och folk verkar inte vara överens över ifall det är mozillas eller nvidia's fel.

Jag stängde iallafall av firefox's hårdvaruacceleration, brydde mig inte mer, och sen dess har jag sluppit det problemet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Finns tydligen nån bugg sedan urminnes tider tillbaka som gör att firefox crashar nvidia-drivrutinerna. Jag råkade ut för den i våras, när jag körde senaste FF-betan, men det verkar vara lite random vilka versioner som påverkas av det. Och folk verkar inte vara överens över ifall det är mozillas eller nvidia's fel.

Jag stängde iallafall av firefox's hårdvaruacceleration, brydde mig inte mer, och sen dess har jag sluppit det problemet.

Okej. Lite samma resultat som jag fick efter att ha googlat på det. Jag har aldrig kunnat lokalisera vart problemet har kunnat haft sitt ursprung så det här var väldigt bra och viktig information för mig att få reda på. känner mig ytterst tacksam för att få veta detta. Det har varit många många timmars felsökande utan att hitta något tidigare. Så nu slipper jag undra och fortsätta söka efter det. TACK!

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Finns tydligen nån bugg sedan urminnes tider tillbaka som gör att firefox crashar nvidia-drivrutinerna. Jag råkade ut för den i våras, när jag körde senaste FF-betan, men det verkar vara lite random vilka versioner som påverkas av det. Och folk verkar inte vara överens över ifall det är mozillas eller nvidia's fel.

Jag stängde iallafall av firefox's hårdvaruacceleration, brydde mig inte mer, och sen dess har jag sluppit det problemet.

Testade att slå på hårvaruacceleration nu när jag installerade de nya beta drivarna, och min burk har inte fått "black screen of death" och drivrutinerna har inte krashat än Så verka som det har blivit något stabilare iaf :). Innan man visste att det var firefox som krashade systemet så kliade man sig rätt mycket i huvudet hur drivarna kunde dö och få "black screen" när man idlade i windows men aldrig i spel.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk

Men tänk om man dör?

Visa signatur

:)

Permalänk

Jag fick avinstallera denna betan och återgå till den förra.... Just skyrim kraschade konstant för mig efter ett tag. Nån mer än jag med detta problem?

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Avstängd

Finns det någon Msi afterburner som fungerar med den här drivrutinen? Fungerar inte för mig iallafall