Billigast möjliga för bf3

Permalänk

Billigast möjliga för bf3

Jag sålde nyligen mitt gtx580 då jag behövde pengar snabbt. Men då min ekonomi har stabiliserats igen har jag börjat leta efter nytt. Jag är dock väldigt sugen på keplers flaggskepp men det känns osäkert när det kan tänkas komma. Så nu letar jag efter ett billigt grafikkort som jag kan leva med tills vidare. Vill gärna kunna lira bf3 i väntan på kepler, men jag har absolut inga krav på höga inställningar,mutan söker snarare något med dugligt återförsäljningvärde om några månader. Köper gärna begagnat och har inte något emot att jaga ett litet tag så lagersaldon är ointressant.

Edit: kommer köras i 1920x1200 Btw

Permalänk

560ti eller något radeon kort t ex 6950 2gb?, dom klarar bf3 lätt på high utan AA. Har själv ett 560ti ( http://www.inet.se/produkt/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-102... ) och har aldrig upplevt problem med det.. vet dock inte hur andra haft det. Tycker även detdär kortet har kunglig kylning, mitt kort går aldrig över 63 grader i load när jag kör bf3!

Finns nog att köpa billigare än på inet, du får bara leta lite

Edit: Finns ju dock även billigare alternativ, såsom 6870 och 560, tror dom klarar medium med hyfsat flyt

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Köper gärna begagnat

Testa kolla igenom marknadsdelen här. kom en bra bit över 100 annonser de senaste dagarna när det var gratis att lägga upp, dessutom brukar dator grejer gå rätt billigt här!

Permalänk
Skrivet av kimbolimbo:

560ti eller något radeon kort t ex 6950 2gb?, dom klarar bf3 lätt på high utan AA. Har själv ett 560ti ( http://www.inet.se/produkt/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-102... ) och har aldrig upplevt problem med det.. vet dock inte hur andra haft det. Tycker även detdär kortet har kunglig kylning, mitt kort går aldrig över 63 grader i load när jag kör bf3!

Finns nog att köpa billigare än på inet, du får bara leta lite

Edit: Finns ju dock även billigare alternativ, såsom 6870 och 560, tror dom klarar medium med hyfsat flyt

Jag var ju dock lite mer på jakt efter något som pallar duglig fps i lägsta inställningarna. Som sagt är detta en tillfällig lösning, men kan ju kanske vara en fördel med 560ti/6950 vid eventuell försäljning.

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Jag var ju dock lite mer på jakt efter något som pallar duglig fps i lägsta inställningarna. Som sagt är detta en tillfällig lösning, men kan ju kanske vara en fördel med 560ti/6950 vid eventuell försäljning.

Jaha, men då kanske detta kan vara ett alternativ: http://www.inet.se/produkt/5409362/xfx-radeon-hd6870-1024mb-3...
Väldigt billigt med tanke på att det följer med 3 spel :), detdär kommer klara Bf3 på low enkelt, vet dock inte om billigare alternativ funkar, kanske 550ti klarar lägsta?.. har inte så mycket kunskap om de korten!

Permalänk
Inaktiv

Vad för fps vill du ligga på bara så de inte laggar eller en bra bit över? Om du är ute efter de enkla så de inte laggar så behöver du fan inte mycket.. Kolla lite fort på nått test på YouTube, såg tex för nån dag sen en rätt sjuk grej, ett hd 4870 klarade mw3 utan nått lagg (vet inte intställningarna men brukar ju inte läggas upp om de är låg kvalitet) blev faktiskt lite små lycklig när ja såg de pga att ja själv har ett sånt i min gamla burk som jag inte har upplevt nått problem med:) tyvärr har jag inte win7 på den så jag kan inte göra nått test me de i bf3 men ja.. Min poeng är att det inte krävs så mycket som folk säger om du inte är ute efter perfekt fps. Hoppas detta hjälpte och att nån orkade läsa allt xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MSI GTX 460 OC, Kör High settings utan "HSPA" (tror jag det heter) och sänkt AA, Alltid 45+ fps.

Mitt är dessutom till salu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Vad för fps vill du ligga på bara så de inte laggar eller en bra bit över? Om du är ute efter de enkla så de inte laggar så behöver du fan inte mycket.. Kolla lite fort på nått test på YouTube, såg tex för nån dag sen en rätt sjuk grej, ett hd 4870 klarade mw3 utan nått lagg (vet inte intställningarna men brukar ju inte läggas upp om de är låg kvalitet) blev faktiskt lite små lycklig när ja såg de pga att ja själv har ett sånt i min gamla burk som jag inte har upplevt nått problem med:) tyvärr har jag inte win7 på den så jag kan inte göra nått test me de i bf3 men ja.. Min poeng är att det inte krävs så mycket som folk säger om du inte är ute efter perfekt fps. Hoppas detta hjälpte och att nån orkade läsa allt xD

Skickades från m.sweclockers.com

mw3 kräver en bråkdel av bf3... Så det säger ingeting.

Ontopic:
Satsa på ett 6870/ 6950 / 560ti de har bra andrahandsvärden då många idag sitter med 1 och planerar uppgradera till cf/sli med dessa

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Palme_570:

mw3 kräver en bråkdel av bf3... Så det säger ingeting.

Ontopic:
Satsa på ett 6870/ 6950 / 560ti de har bra andrahandsvärden då många idag sitter med 1 och planerar uppgradera till cf/sli med dessa

det jag menar är att man inte ska köpa ett kort för 4lax om man inte vill sitta å utnytja de fullt för det anser jag inte är prisvärt

Permalänk
Medlem

Ett begagnat 5770 för ~500? Borde du kunna sälja för samma summa igen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H