Hur många fick köpt ett 7970 idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Du skrev inb4, det betyder att du är före. Många skrev det du skrev inb4 om, alltså är det ett misslyckande.

Din bild stämmer du är ett trollolololololololololooo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bf3 ska köras på low detail.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Bf3 funkar inte i win95

PRO kör hög upplösning och low detail. Ju mer detaljer ju fler störmoment.

Har du tagit bort dina fönster i ditt hus? Bor du på månen? Undviker du människor irl?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datanisse:

Bf3 ska köras på low detail.

haha true tha! ^^

Permalänk
Medlem

Beställde in 2 st HiS 7970 till datorbutiken jag jobbar i. De ligger kvar än - funderar på att ta hem ett, men äh. Kostar för mycket.

För övrigt så har jag ett Z68-V PRO-moderkort; hur körd är jag med det moderkortet jämfört med hur det skulle vara med ett Z68-V PRO/GEN3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Beställde in 2 st HiS 7970 till datorbutiken jag jobbar i. De ligger kvar än - funderar på att ta hem ett, men äh. Kostar för mycket.

För övrigt så har jag ett Z68-V PRO-moderkort; hur körd är jag med det moderkortet jämfört med hur det skulle vara med ett Z68-V PRO/GEN3?

Inte alls tills dess at Ivy Bridge kommer. PCI-E 3.0 fungerar inte med Sandy Bridge. Ens när Ivy Bridge kommer och 3.0 används kommer nog prestandaökningen vara obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaha, då blev mitt kort från inet skickat idag, blev ett st http://www.inet.se/produkt/5409373/gigabyte-radeon-hd7970-307...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niagi:

Jaha, då blev mitt kort från inet skickat idag, blev ett st http://www.inet.se/produkt/5409373/gigabyte-radeon-hd7970-307...

"bara" ett kort? haha congrattz! själv får man sitta på sitt 5830 YEAH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"bara" ett kort? haha congrattz! själv får man sitta på sitt 5830 YEAH!

vadå "bara" det står inte bara någonstans..
Har varken pengar, moderkort eller nätagg för två kort

när jag tänker efter så har moderkortet iof crossfire support..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"bara" ett kort? haha congrattz! själv får man sitta på sitt 5830 YEAH!

Jag sitter fortfarande med 4890 xD, väntar på att någon annan kylare ska dyka upp, när det nu dyker upp. Speciellt Directcu II :D.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag stock-kylaren är tyst! Den är inte direkt högljud heller under 40% hastighet (dock är det nog ingen överklockningskylare).

Permalänk
Medlem

Komplett sålde slut sina verkar det som. Reklamen löd "Vi har 7970 i lager" nu är det " Beställ ditt 7970 idag"

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Personligen så tycker jag stock-kylaren är tyst! Den är inte direkt högljud heller under 40% hastighet (dock är det nog ingen överklockningskylare).

Har för mig att stockdesignen är bra, flyttar varma luften ut från chassit men låter som ett jetplan. o.o

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Har för mig att stockdesignen är bra, flyttar varma luften ut från chassit men låter som ett jetplan. o.o

Tja, som jag skrev. Den låter inte nämnvärt förens över 40% (inte märkbart högt iaff (man spelar ju spel när fläkten låter lite mer!)). Mitt kort blir aldrig varmare än 70C och fläkten (som går på normal fläktstyrning) går i 36-38%.

Sen om man drar den till 50% är ljudet störande.

Drar man 75% blir man galen.

Drar man 100% är man halvdöv samt börjar fundera på att kedja fast datorn vid marken!

Men, som sagt, den låter inte alltför mycket.

Edit: Stavfel

Permalänk
Medlem

Jepp jag beställde ett från komplett. Det ligger och väntar på utlämnings stället. blev kväll på jobbet idag så hämtar ut det 22:30, underbart att ICA här är öppet till 23:00 och även deras postavdelning för oss som ofta jobbar kväll

Det blev för övrigt ett PowerColor kort, inte för att jag var sent ute utan att jag haft bra erfarenhet av powercolor

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

När väntas 7990 osv. släppas? ^^ Dubbla 6970 räcker gott och väl ett tag, när man även slipper micro stuttering är det underbart

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Okej då får jag hoppas på att dom kommer med nya snart då.
man har ju garanti

Mitt kort fungerar felfritt nu när jag installerade om drivrutinerna:D
Om jag råkade skrämma någon.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Skrivet av Pissespann:

När väntas 7990 osv. släppas? ^^ Dubbla 6970 räcker gott och väl ett tag, när man även slipper micro stuttering är det underbart

Slipper man det med dubbla 6970?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

När väntas 7990 osv. släppas? ^^ Dubbla 6970 räcker gott och väl ett tag, när man även slipper micro stuttering är det underbart

Du slipper inte micro-stuttering med 7990 då det i princip är 2 stycken 7970 (7950?) i crossfire på ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Din bild stämmer du är ett trollolololololololololooo

Skickades från m.sweclockers.com

Christ, vad var åldergränsen på SweC? Inser du inte att du har fel människa?!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Christ, vad var åldergränsen på SweC? Inser du inte att du har fel människa?!

Nej. När jag skrev "inb4 hela tråden handlar om folk som skaffar 7970" mendae jag att folk inte skulle rätta dig, då jag redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Nej. När jag skrev "inb4 hela tråden handlar om folk som skaffar 7970" mendae jag att folk inte skulle rätta dig, då jag redan gjort det.

Har du dyslexi samt något socialt funktionshinder eller? Du kan inte göra dig förstådd, du svamlar i dina inlägg och du verkar inte fatta nät du förlorat ett argument... Tänker inte försätta detta argument då jag inte fightas med handikappade.
Edit: Kul att du ordnat upp ditt inlägg lite med massor av stavfelskorrektioner, kan fortfarande se att du har ett par kvar dock. Du kan fortfarande inte göra dig förstådd dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*