Tjuter från hörlurarna, kan vara fel på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Tjuter från hörlurarna, kan vara fel på moderkortet.

Tja,

tänkte skriva här om mitt lilla problem. Nu är det så att jag har haft lite internet problem under dom senaste dagarna så jag tog ett externt nätverkskort och satte i det i datorn och sedan dess så har mina hörlurar tjutit, har även provat med andra hörlurar - same thing. Hörlurarna fungerar perfekt på laptopen men inte på stationära.

Har försökt fixa det här problemet i snart två dagar, har även ominstallerat alla drivrutiner men ingenting verkar fungera. En annan kille bad mig att flytta på steckdosen har gjort det med.

Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Nätverkskort: Intel pro/100+ adapter

Permalänk
Avstängd

jag har säkert fel men testa att sätta på i bios cpu spread sprctrum : o)

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

jag har säkert fel men testa att sätta på i bios cpu spread sprctrum : o)

Hur gör man det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tweath:

Hur gör man det?

gå in i bios och advanced mode och i AI tweaker längst ner ska den finnas.

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Fungerade tyvär ej :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tweath:

Fungerade tyvär ej :/

synd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweath:

Tja,

tänkte skriva här om mitt lilla problem. Nu är det så att jag har haft lite internet problem under dom senaste dagarna så jag tog ett externt nätverkskort och satte i det i datorn och sedan dess så har mina hörlurar tjutit, har även provat med andra hörlurar - same thing. Hörlurarna fungerar perfekt på laptopen men inte på stationära.

Har försökt fixa det här problemet i snart två dagar, har även ominstallerat alla drivrutiner men ingenting verkar fungera. En annan kille bad mig att flytta på steckdosen har gjort det med.

Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Nätverkskort: Intel pro/100+ adapter

Har du testat om det är samma sak om du plockar ur nätverkskortet du satte i ?

Permalänk
Medlem

Det fortsätter även när man plockar ur nätverkskortet.

Permalänk

Hmm... kortslutit ljudkortet vid montering av nätverkskort?

Visa signatur

AMD Phenom II 1090T x6, Asus CrossHair IV Formula, XfX Radeon 5870 1 GB

Permalänk
Medlem

ljudkortet inbyggt i moderkortet faktiskt.

Permalänk
Medlem

Har lyckats fixa lite ljud så man kan höra problemet.

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag har något liknande missljud i mina hörlurar, dock inte lika kraftigt som ditt. Detta missljud får jag både om jag använder moderkortets ljudkort eller mitt ASUS Sonar DX. Det märkliga är att ljudet uppstår enbart när jag rör på musen (Mionix Naos 3200).

Edit: Kom på en sak som är ännu märkligare, detta oljud hörs även utan hörlurarna. Inne från själva datorn. Fortfarande bara när man rör på musen. o_0

Permalänk
Medlem

Ljuder uppstår direkt efter jag har passerat Windows skärmen

Den här skärmen:

Permalänk

Har samma problem som ni grabbar, och jag har delvis löst det genom att ha minimalt med USB pryttlar inkopplade, då det verkar vara en del av anledningen till varför det uppstår. Jag kan däremot höra det lite vagt då och då. Vet dock inte hela sanningen.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har ni någon mic inkopplad eller någon annan line-in aktiverad?
Isåfall, har ni provat stänga av den bland volymkontrollerna?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har realtek driver och använder micen som line-in och hörlurarna som hörlurar i options.