Telia Eller ComHem?
Tja! har precis flyttat in i ett hus som erbjuder fiberlina, ip-tv och telefoni. Är kund hos comhem men kan säga upp det när jag vill. Nuvarande bredbandet är inte via fiber o jag sa till dom att jag skulle byta till telia då jag såg deras erbjudande: https://www.tewss.telia.se/privat/kombinationer/valjare/kombi...
Då erbjöd Comhem mig fiber från dom, nån ondemandbox oxå. Comhem säger att de ska bli störningar i tv o telefoni när man laddar ner på datorn om jag väljer Telia, nån som vet nått om detta?
Har comhem digital-tv och telefoni också för tillfället.
Jag bor i Aspudden, Hägersten.
100/10mbit bredband ere som gäller.
Tacksam för tips!
Nu fick jag ett email med vad jag skulle få av comhem som låter följande:
På digital-TV kan jag erbjuda Medium 8favoriter för 0:- i sex månader, sedan ordinariepris 159:-/månad.
Dessuom skickar jag med en On Demand-box för 1:-, engångsavgift.
Bredbandet gäller 100/10 Mbit med ett pris på 49:-/mån i sex månader, sedan ordinariepris 399:-/mån.
På telefonin kan jag ordna så att ni ringer till mobiltelefoner för 69 öre/minut, uppkopplingsavgift 69 öre.
Dessutom har jag tänkt bjuda på flyttavgiften som egentligen är på 249:-.
Snittkostnaden för detta erbjudande blir 304:-/mån utslaget över ett år.
Bindningstiden är 12 månader. Tillkommer gör kostnaden för kortavgiften, vilket motsvarar 49:-/mån.
Tänk på fördelarna med Com Hems nät: Vi har ett eget fibernät utbyggt över hela landet, från norr till söder. Denna fiber delas inte med andra leverantörer utan det är endast Com Hem-kunder som ligger i våra kablar. Detta innebär även att vare sig TV- eller telefonitjänsten påverkas av eventuella nerladdningar, oavsett om de görs hos er eller hos grannarna.
Ska jag fortfarande välja Telia?
Tacksam för svar!