Permalänk
Medlem

Dator som klarar mycket!? 10-15k

Tja!

Kommer jag att kunna spela BF3 på hög grafik inställning med den här Datorn?

Kommer jag att kunna tex använda Fraps eller annat program att filma med samtidigt som jag spelar?

Kom JÄTTE gärna med andra förslag

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem

Med den kan du lätt köra High på BF3, kanske lite på Ultra beroende hur kräsen du är. Ska du spara mycket film så är en mekanisk lagringsdisk bra att införskaffa med då film kan ta sjukt stor plats.

Dessutom tror jag garanterat att du vill ha ström till det hela så ett nätagg vore nog inte så dumt

Permalänk
Medlem

med den riggen kan du köra high i 1080p lätt, en fråga bara varför valde du så fult chassi? XD
och ett nätagg kan ju va bra o ha.

Permalänk
Medlem

Hej tack för alla svar!

Thex: Mekanisk lagringsdisk? Jag vet inte mycket om det här så därför frågar jag här på forumet, förlåt för min "noobighet".

hede: Fult chassi? njae kanske, är det så att den inte är bra? Spelar det ens någon roll vilket chassi man har?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Hej tack för alla svar!

Thex: Mekanisk lagringsdisk? Jag vet inte mycket om det här så därför frågar jag här på forumet, förlåt för min "noobighet".

hede: Fult chassi? njae kanske, är det så att den inte är bra? Spelar det ens någon roll vilket chassi man har?

Du har en SSD i listan du länkade till. En SSD är bra att ha operativsystemet och spel på men eftersom det inte är så mycket plats (120 GB i detta fallet) så kan det vara bra med en hårddisk på kanske 500-1000 GB som ren lagring för filmer etc. En sån här t.ex http://www.inet.se/produkt/4304344/1tb-western-digital-caviar...

Chassit kan spela roll beroende på vad man är ute efter. Det du valt är ett som är inriktat på att se "häftigt" ut och ha bra luftgenomströmning. Jag personligen skulle välja ett mer stilrent och som är lite tystare men på bekostnad av lite sämre luftgenomströmning, men det är ju som mycket annat en smaksak.

Glöm nu inte nätagget, 550W eller mer så klarar du dig galant. Ett bra märke är dock ännu viktigare, bl.a Corsair, XFX och Cooler Master brukar hålla bra kvalité.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fixat ett nättagg till inköpslistan, jag byte även chassit. Det blir lite dyrt, men det ska det väl va.. Här är listan!!

Tack för alla svar, om ni har ork o tid, titta gärna på listan, finns det några små fel? Kanske ett annat nätagg?

En fråga också; är det stor skillnad på i7 2600k 3.4Ghz och i5 2500k 3.3Ghz? Förutom priset -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Så nu har jag fixat ett nättagg till inköpslistan, jag byte även chassit. Det blir lite dyrt, men det ska det väl va.. Här är listan!!

Tack för alla svar, om ni har ork o tid, titta gärna på listan, finns det några små fel? Kanske ett annat nätagg?

En fråga också; är det stor skillnad på i7 2600k 3.4Ghz och i5 2500k 3.3Ghz? Förutom priset -.-

Jag tycker det ser bra ut, du är medveten om att du har Define XL är ett fulltower väl? Så du inte blir överraskad över hur stor det är.

Det som skiljer 2500k och 2600k är att 2600k har stöd för hyperthreading. 2500k = 4 kärnor, 4 trådar samtidigt. 2600k = 4 kärnor, 8 trådar samtidigt. Beror på vad man ska ha datorn till men 4 samtidiga trådar räcker för dem flesta.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Jo jag vet att den är stor, men jag ska inte åka runt med datorn och plats har jag! Tänkte faktiskt att det borde bara vara fördelar med att den är stor.

Jag tror jag kör på i7an ändå!

Visa signatur

Permalänk

Det ser ut att bli ett bra bygge!
Men jag skulle nog rekommendera http://www.inet.se/produkt/6901316/fractal-design-define-r3-usb-3-0-svart istället, lite mindre men du får plats med allt utan problem i det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelbostrom:

Det ser ut att bli ett bra bygge!
Men jag skulle nog rekommendera http://www.inet.se/produkt/6901316/fractal-design-define-r3-usb-3-0-svart istället, lite mindre men du får plats med allt utan problem i det med

Okej, nice tar den istället Nu ska jag ner på stan och köpa gaming utrustning xD

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Krilsner:

Okej, nice tar den istället Nu ska jag ner på stan och köpa gaming utrustning xD

Lägg till 3st 140mm fläktar. en som tar in luft i botten, en som blåser på grafik kortet och en som sedan blåser ut i toppen (:

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/5315147/corsair-ssd-force-gt-120gb kanske vore nåt att byta till, då SSD-disken du valt inte finns i lager. GT:n fick dessutom bra betyg i sweclockers SSD-test. Lite nyfiken bara dessutom, vad för gamingutrustning ska du köpa?