MeeGo eller Mango, N9 eller Lumia 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Smartphones är inte en marknad för symbian

Ännu en uppsättning bevingade ord från klk. Du borde bli sektledare.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nu har jag testat på min N9 som jag fick idag. 100 av 100.

Finns det någon annan här med en N9 kan de säkert bekräfta resultatet. Det är från den inbyggda browsern på N9

post 253

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en sak... Nokia Lumia 800 om du vill ha någonting nytt och intuitivt...

Och angående alla försäljningssiffror som har spridits här i tråden... Det finns inga officiella siffror... Men mycket pekar på att Lumia modellerna har sålt väldigt mycket bättre på de 6 marknader de varit tillgängliga i på 6 veckor än N9'an har gjort på de tre månader och 37 marknader den har varit tillgänglig.

Jag förstår inte varför folk säger att N9'an har sålt i 2 miljoner exemplar heller...
http://thenokiablog.com/2012/02/04/600k-nokia-n9-shipped/

600,000 sålda telefoner på 3 månader i 37 länder (Bland annat Ryssland och Kina med sina hundratals miljoner invånare).

Permalänk
Medlem

Wow, hade egentligen tänkt vänta med att skaffa n9an till sommaren när den gått ned lagom mycket och jag har sommarjobbat.. Men nu kliar det i fingrarna efter den igen. N9 verkar så grymt bäst på marknaden nu. Hög vill ha-faktor!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giddorah:

Jag säger bara en sak... Nokia Lumia 800 om du vill ha någonting nytt och intuitivt...

Och angående alla försäljningssiffror som har spridits här i tråden... Det finns inga officiella siffror... Men mycket pekar på att Lumia modellerna har sålt väldigt mycket bättre på de 6 marknader de varit tillgängliga i på 6 veckor än N9'an har gjort på de tre månader och 37 marknader den har varit tillgänglig.

Jag förstår inte varför folk säger att N9'an har sålt i 2 miljoner exemplar heller...
http://thenokiablog.com/2012/02/04/600k-nokia-n9-shipped/

600,000 sålda telefoner på 3 månader i 37 länder (Bland annat Ryssland och Kina med sina hundratals miljoner invånare).

Tack för länken. Där har du klk. Svart på vitt. Vart fick du 2 millioner ifrån?

EDIT: klk, varför skapar du inte bara en aldeles egen tråd som heter "vi som diggar MeeGo och hatar Elop-tråden"

Där skulle du kunna härja fritt utan att en massa pålästa typer kommer och förstör din bild av Nokia?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tack för länken. Där har du klk. Svart på vitt. Vart fick du 2 millioner ifrån?

Nokia själva

De verkar dessutom tänka om, de förstår att det är kört att satsa helt på WP och istället dragit igång produktionen rejält av N9 samtidigt som de börjat priskonkurrera.

Skulle inte förvåna om det snart kommer ut en ny mobil med MeeGo Harmattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nokia själva

De verkar dessutom tänka om, de förstår att det är kört att satsa helt på WP och istället dragit igång produktionen rejält av N9 samtidigt som de börjat priskonkurrera.

Haha

Snart skriver du väl att Nokia funderar på att ersätta Elop med dig istället som VD Eftersom du har sådan spetskompetens och kunskap om marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Snart skriver du väl att Nokia funderar på att ersätta Elop med dig istället som VD Eftersom du har sådan spetskompetens och kunskap om marknaden

Pröva och läs siffror, det kommer man långt på. Så svårt är det faktiskt inte

Varför tror du att priset på N9 gått ner så? Skulle inte Nokia satsa på WP

Börjar själv förstå varför folk fastnar så extremt snabbt för "swipe", där har de verkligen lyckats. Mycket smidigt och hantera telefonen

Permalänk
Medlem

Jag är lite små intresserad på 800:an o htc titan:en om man skulle ställa dom motvarandra hur skulle de gå?
ja har en lg ox2 men har börjat tröttnat på allt med appar och sådant krångel utan vill testa något simpelt :)!
tack på förhand
mvh emil

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nokia själva

Enligt nokia var n9 den första och sista telefonen de gjorde med meego.. så har svårt att tänka mig att det skulle komma ut en ny med det os:et, tyvärr. så dumt att det gör ont. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nokia själva

Du är numera rapporterad för trollning klk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Enligt nokia var n9 den första och sista telefonen de gjorde med meego.. så har svårt att tänka mig att det skulle komma ut en ny med det os:et, tyvärr. så dumt att det gör ont. :/

Ja, absolut är det så dumt att det gör ont. Systemet är ju grymt och så himla stilrent. Samtidigt har Elop pratat om future disruptions samt att det är open source vilket gör att det kan ta fart när frivilliga vidareutvecklar. Vad jag vet så det enda som Nokia kontrollerar är koden för swipe hanteringen. Men den koden finns där och de kan inte ta bort det.

Läste på något ställe att Nokia skulle skicka iväg 1,3 miljoner N9 till indien och dessa håller på att tillverkas. Indien är annars ett av de länder där Nokia är extremt starka i och de därför inte skulle få köpa N9 där.

Permalänk
Medlem

En blog nu igen. Sluta trolla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nokia N9 vs. Nokia Lumia 800 i Finland. Vad säger klk om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Nokia N9 vs. Nokia Lumia 800 i Finland. Vad säger klk om detta?
http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-content/uploads/2012/0...

N9 har flera olika browsrar. I och med att man kan koda C++ till N9 är det en helt annan kvalitet på programmen samt att de browsrar som finns för flera operativ även finns för MeeGo

Nokia erbjöd gratistelefoner till de som utvecklade tre stycken applikationer på deras windows phone marketplace, gissar att det är därför det finns så extremt mycket skitprogram där. En helt annan kvalitet på Ovi store för N9

Only 48 apps using Native Code in Marketplace

Permalänk
Inaktiv

Skulle säga Lumia. Främst bättre gränssnitt och OS. Däremot låst system, men jag trivs med min HTC Titan

Edit: Stor fördel i att få uppgradering till Windows 8 med Lumian.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Skulle säga Lumia. Främst bättre gränssnitt och OS.

Då har du nog inte testat en N9 (eller någon annan mobil heller )

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vadå? Ikoner i ett rutmönster? Hmm, jag det har nog inget sett förut. troll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Vadå? Ikoner i ett rutmönster? Hmm, jag det har nog inget sett förut. troll.

live tiles = widgets som har ett fast utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

live tiles = widgets som har ett fast utseende.

HAHA Fail!

Du kan styra nästan EXAKT vad du vill ha dina tiles. Men jag förstår att det är svårt att fatta eftersom du aldrig ens SETT en WP7 telefon. Gör om Gör rätt (igen).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

HAHA Fail!

Du kan styra nästan EXAKT vad du vill ha dina tiles. Men jag förstår att det är svårt att fatta eftersom du aldrig ens SETT en WP7 telefon. Gör om Gör rätt (igen).

Du kan inte styra hur live tiles skall fungerar, live tiles fungerar som live tiles är tänkt att fungera. Fyrkanter med dess funktionalitet.

Med den erfarenhet jag har av utveckling och program kan jag nog säga att det i första hand är gjort för att sälja in, tveksamt om det är någon funktionalitet som folk vill ha. Undantaget är de som är frekventa facebookanvändare mm och vill att telefonen skall flippra fram information hela tiden. Personligen tycker jag sådant är ruskigt irriterande. Slog på facebook hanteringen på min N9 men den blev snabbt avslagen.
De allra flesta mobiler har något för att markera det viktigaste, om man fått samtal, fått sms eller mejl och det går och ställa in. Men blir det mer än så tror jag de allra flesta tycker det bli jobbigt.

Tror det är riskabelt av Microsoft och driva på om detta för det finns säkert anledningar till varför andra mobiler har sitt utseende, nästan alla har samma och det kan bero på att det fungerar bäst.

Permalänk
Medlem

HAHA Fail!

Jag har numera tröttnat på dig klk. Jag har rapporterat dig flera gånger och kommer inte att svara dig igen. Hej då som det troll du är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZooX:

Jag är lite små intresserad på 800:an o htc titan:en om man skulle ställa dom motvarandra hur skulle de gå?
ja har en lg ox2 men har börjat tröttnat på allt med appar och sådant krångel utan vill testa något simpelt :)!
tack på förhand
mvh emil

Det beror på vad du är ute efter. Lumian och Titanen har väldigt hög byggkvalitet. Lumian är lite mer lättanvänd då den är mindre, men samtidigt så har du mindre skärmyta att använda dig av.

Vill du slippa krångel och sånt så är WP det rätta valet i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

HAHA Fail!

Jag har numera tröttnat på dig klk. Jag har rapporterat dig flera gånger och kommer inte att svara dig igen. Hej då som det troll du är.

Det roliga med den här diskussionen är att ni båda egentligen kan lika mycket om programmering (inte så mycket), men försöker att motbevisa varandra. Man har faktiskt inte riktigt så stor kontroll över LiveTilesen som mrvision antyder, men å andra sidan så är det ett stort steg upp från rutnätet á la iPhone på N9. Det roliga med klk's argument är att det i stort sett består av att man kan göra mer med Widgets på N9. Tyvärr så är det ju så att det egentligen inte finns något Widget system på N9.

Jag tycker också att det är ganska kul att klk gång på gång talar väl om stilrenhet, men samtidigt hatar som fan på WP7's gränssnitt som mer eller mindre är definitionen av stilrenhet (nu säger jag inte att N9 inte är stilrent, bara att trollet använder det som argument både för och emot)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

HAHA Fail!

Jag håller med dig i dina inlägg, men trollar inte du lika mycket i det här inlägget som klk gör/gjort?..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klk:

Säg inte det, du Nokia N9 framstår som plottrigt och fult i menyerna jämfört med valfri Windows Phone. Fullt med ikoner på skärmen, påminner om ett Windows-skrivbord (PC) som behöver rensas.

Å andra sidan har du kanske aldrig sett en Windows Phone, utan jämför med crapdroid och dylikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är det klk eller mrvision jonas pratar om i fredagspanelen när han nämner ett "specifikt troll som borde känna sig träffat"?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hipp hipp. Det är inte jag som trollar men tack för förtroendet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jag håller med dig i dina inlägg, men trollar inte du lika mycket i det här inlägget som klk gör/gjort?..

post 137

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Med den erfarenhet jag har av utveckling och program kan jag nog säga att det i första hand är gjort för att sälja in, tveksamt om det är någon funktionalitet som folk vill ha. Undantaget är de som är frekventa facebookanvändare mm och vill att telefonen skall flippra fram information hela tiden. Personligen tycker jag sådant är ruskigt irriterande. Slog på facebook hanteringen på min N9 men den blev snabbt avslagen.
De allra flesta mobiler har något för att markera det viktigaste, om man fått samtal, fått sms eller mejl och det går och ställa in. Men blir det mer än så tror jag de allra flesta tycker det bli jobbigt.

Har de slagit dig att "frekventa facebookanvändare" är ganska många?
Du vet vad du själv vill ha klk, men du förefaller inte ha någon som helst aning om vad den genomsnittlige smartphone-köparen vill ha.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT