P4 med C1 steppning verkar rätt trevlig,,

Permalänk
Medlem

P4 med C1 steppning verkar rätt trevlig,,

Här är länken till OC Forums

en 1,8Ghz@3,4Ghz+ (med luftkylning)

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Det måste ju bara nått fuffens.
Det är lite svårt att tro att han nästan gör en 100% klock med luftkylning med 1.5V.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk

If some can be kindly enough to teach me how tp post a screen shot, I will post a CPUID to show everything out.
//formosian

Hehe, det känner man igen från en annan storklockare...
Nej nu var jag dum.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

Vet ni nån butik som är bättre att hjälpa till om jag vill få tag i C1-steppad prolle?

Visa signatur

"Tangentbord saknas, tryck F1 för att fortsätta, ESC för att avbryta".

Permalänk
Medlem

teditiks: visste någon det håller dom det förmodligen hemligt och köper alla själv

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Eftersom man kan beställa unik stepping på AMD prollar så borde man ju kunna göra det på INTEL proppar.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Hedersmedlem

Vart? Dustin gör det inte. Vilka affärer erbjuder denna tjänst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JvD
Vart? Dustin gör det inte. Vilka affärer erbjuder denna tjänst?

Eftersom Intels prollar nästan uteslutande säljs boxade med kylare tror jag knappast att någon butik erbjuder detta. AMDs prollar levereras nästan alltid oboxade, då är det bara kolla på en gång. Jag tror knappast att någon sätter i gång att riva upp massa förpackningar för att hitta just den prollen som du vill ha.

Men vem vet. Det kanske finns någon som är tillräckligt korkad.

Visa signatur

| PIII 450 MHz | 256 Mbpc133 | 20+80 GB IBM GXP |
| GeForce4 Ti4200 128MB | 3dMark2001 | Chieftec DX-01BL-D 300w |

Permalänk
Medlem

Tvivlar lite grann på att det finns C1-stepping av P4 1.8GHz.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ping\/in

Eftersom Intels prollar nästan uteslutande säljs boxade med kylare tror jag knappast att någon butik erbjuder detta. AMDs prollar levereras nästan alltid oboxade, då är det bara kolla på en gång. Jag tror knappast att någon sätter i gång att riva upp massa förpackningar för att hitta just den prollen som du vill ha.

Men vem vet. Det kanske finns någon som är tillräckligt korkad.

står på lådan vilken stepping processorn har. kan medela att varken db.se, komplett, dustin, dabus eller netonnet erbjuder sig att skicka en specifik stepping, iaf inte till mig. beställde en 2,4b från komplett och hade turen att få en c1 steppad iaf. antagligen kommer det innom kort enbart finnas c1 steppade p4 processorer på marknande. vill man vara 100% säker på att få en c1 steppad processor skall man köpa någon av dessa; celeron 2,0ghz, p4 2,5ghz (notera EJ 2,53ghz) eller >=p4 2,6ghz.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst nästan alla inlägg måste jag säga att jag tror på killen.. det verkar vara en 3,06a ner klockad eller nått liknande..

Jävligt fett iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Tvivlar lite grann på att det finns C1-stepping av P4 1.8GHz.

Kanske detta ger svar?

Citat:

Rev. 2 is being published to communicate that the Intel® Pentium® 4 processor with 512KB L2
cache on .13 micron process, 1.80A GHz, has been changed to reflect the correct material master
number for C-1 stepping. (See “Products Affected Table” below.) In addition, the 2.53 GHz and
2.40 GHz with 533 system bus ready to receive date has been changed to align with all other speeds.

http://developer.intel.com/design/pcn/Processors/D0102547.pdf

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

När jag beställde min Tbird 1200 skrev jag bara till datorbutiken att jag ville han en AXIA, de svarade att det var inga problem och mycket riktigt så fick jag det med.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Hedersmedlem

För den riktigt intresserade och flitiga läsaren finns redan info om C1-stepping i P4-tråden.
För den late: http://www.asusboards.com/forums/attachment.php?postid=233362

JA, 1.8A finns i C1-stepping. Inget konstigt med det. Det svåra kan nog vara att få tag på en. Skall prova med Datorbutiken. Annars kan man ju ogftast gå in i en välsorterad RIKTIG butik och kolla på förpackningarna själv

Permalänk
Medlem

Personen som klockade den hade fått den från en Dell dator... OEM får oftast dom senaste steppingarna...

Visa signatur

Prometeia Cooled Intel P4 on Canterwood

Permalänk
Medlem

Jag får min 2,4B C1 nu på lördag och den ska sitta på mitt IT7-MAX2 v2 ska först överklocka med orginal flänsen och sen med en MCX4000.

Den e köp i USA ifrån Atacom.com
SL6EF
09/26/02
Batch: 3233A235

En annan kille som beställde samtidigt som mig har redan testat sitt och detta är vad han har att säga

Citat:

welp i got my 2.4 c1 for atacom and it looks to be all i expected. first impressions:
much lower temp than my bo 2.4b, about 6-8 C less at full load at a given speed.

as for overclocking nothing is confirmed yet as i am reluctant to beat on it before it breaks in, but over 3 is without a question and no problem. it looks to be around a 3.4 ghz ceiling with 1.75 volts but more testing will be needed. all ive done is throw 3dmark at it because that was the hardest for my old cpu. im very pleased as you can imagine

chip specs:
2.4b retail
costa rica
pack date 09/26/02
week 33
SL6EF
FPO/BATCH # 3233A235
i think im going to burn in at 3100 since its conveiently around the top for my memory 460 ddr
http://service.madonion.com/compare?2k1=5127398

edit: today it is completing 3dmark at 3.45 @1.75v of course my memory sucks at that speed cause i cant hold the 3:4 divider but hey the chip is a winner

Visa signatur

#1 | PROMETEIA | P4 2,4C1 | IT7-MAX2 v2 | 280GB | Corsair PC3500 | Sapphire R9700pro 18,7k p
#2 | PROMETEIA | 2100+ AUIHB 0302MPMW | NF7-S rev1.2 | Twinmos / winbond 2x256MB PC3200 | WD-SE 120GB |