Permalänk
Medlem

Okej, tack för era svar! Blev lite orolig en stund

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yazem:

så alltså, det är inte värt pengarna att köpa ett till 7970 om jag inte samtidigt köper en till ny processor som har PCI E 3.0 stöd?

Jo, det är det det är. Jag har själv köpt ett 7970 "trots att" jag "bara" har 2600K. (Jag har dock inte fått det än.)

Skillnaden är så liten att det verkligen är värt att köpa 7970 även om man inte kan köra det i PCIe 3.0-hastighet. Jag kan inte tänka mig att det ens spelar roll i CrossFire. Möjligen i Tri- eller QuadFire.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Men buhu! Det var inget skämt, det var ironi!
Vad har du för information om mina tekniska kunskaper?

Läs här då du inte kunde kolla på länken:

Ironi (grekiska είρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Den kan användas för att undvika öppen konflikt, för att locka till skratt och för att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet.

Dold text

Vågar man ens fråga detta, men aja. Tycker du att har bidragit med nån kostruktivt i tråden? Skruva ner kaxigheten och skriv enbart om du har för avsikt att hjälpa så blir det mycket bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja det gör det, kolla sign.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*