Permalänk
Medlem

Hur får man bort Loctite klister?

Har fått det jädrans klistret på fingrarna och fastnade med handen i golvet med detta klister för tuben läckte som ett såll och jag hade ingen bra belysning så det kom mer än vad det skulle.

Finns det något man kan få bort skiten med på fingrarna? aceton? jag orkar inte vänta på att huden ska börja fjälla...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nej det sitter som fan. Det kommer slipas bort med tider. Kommer ihåg det från när man limmade Warhammer när man var liten Du kan nog fila bort lite, men är ju mest huden du filar bort.

Permalänk
Medlem

Fanskapet fastnade med handen i golvet och jag rev loss skinn så det började blöda.

Permalänk
Medlem

Skär och slipa. Det är ju inte hela världen med lite torkat lim på fingrarna. Fastnar du någonstans så använder du rakblad för att ta dig loss. Då skrapar du bara loss dig och behöver inte skära bort hela huden^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Skär och slipa. Det är ju inte hela världen med lite torkat lim på fingrarna. Fastnar du någonstans så använder du rakblad för att ta dig loss. Då skrapar du bara loss dig och behöver inte skära bort hela huden^^

Helt korrekt!

Använder snabblimm i mitt jobb, och är det dålig belysning och man inte har bra utrymme så limmar man snabbt fast fingrarna lite varstans.
Kör skalpell för att sakta men säkert få loss fingrarna. Det värsta är om man är ensam ute och man inte når skalpellen med vänsterhanden...

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

För det första så är Loctite inte ett klister utan en tillverkare som har många olika kemikalier i sortimentet. Klister, tätningsmassor, gänglåsning osv. Gå in på deras hemsida och se om dom har några instruktioner för den typen av klister du fått på dig.

När jag senast fick snabblim på fingrarna (jo, det råkade vara Loctite) tog jag en vanlig metallfil och filade tills jag hade fått bort det mesta. Det gick på ett kick. Det som återstod var så tunt att det knappt märktes och fjällade bort till nästa dag, typ.

Permalänk
Medlem

Fick en lustig syn hur trådskaparen sitter fastlimmad med händerna i golvet och med hjälp av sin smartphone och näsa navigerar till ÖÄ här på sweclockers för att dela med sig av sitt öde.

Tack.

Lite mer on topic så beror det som ovan sagt på vilken av produkterna det är. Men generellt sett så brukar jag ha vinylhandskar när jag ska limma med snabblim - efter liknande erfarenheter...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Att limma ihop skador i huden fungerar det utmärkt för också. Om jag inte minns helt fel så är det också vad det hade som ändamål i början också! Det används också i sjukvården fast kanske inte exakt samma då de har lite hårdare krav där.

Tog lite Loctite snabblim på ett sår som jag fick med ett rakblad idag. Fungerade utmärkt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonazz:

Att limma ihop skador i huden fungerar det utmärkt för också. Om jag inte minns helt fel så är det också vad det hade som ändamål i början också! Det används också i sjukvården fast kanske inte exakt samma då de har lite hårdare krav där.

Tog lite Loctite snabblim på ett sår som jag fick med ett rakblad idag. Fungerade utmärkt!

tacka amerikanska armén för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

tacka amerikanska armén för det

Får väl ringa dem och tacka! Blev ihoplimmad i bakhuvudet på en väl livad festival en gång också med sådant lim!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Aceton funkade utmärkt för att lösa skiten.

Permalänk
Medlem

Om man fastnar med handen i snabb-torkande armeringsbetong då? Ska man vänta till golvet fjällar bort från handen eller försöka lösa upp det i coca-cola eller nåt?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Om man fastnar med handen i snabb-torkande armeringsbetong då? Ska man vänta till golvet fjällar bort från handen eller försöka lösa upp det i coca-cola eller nåt?!

Håll kvar handen i betongen och säg att det är ett konstprojekt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b