Permalänk

SSD Problem

Tja
Har ett problem

Det försvinner minne hela tiden ur min SSD hela tiden
var kan man få tag på orsaken till detta problem och hur kan man förhindra detta ???

om någon undrar är det en Corsair SSD Force series F60A 60GB SATA2,2,5
och jag kör Win7 Home

Skulle uppskatta all hjälp

PS: när ni förklarar något, FÖRKLARA NOGA VAD NI MENAR !!!

MvH Munken

Permalänk
Antielefant
Skrivet av MunkenmeDunken:

PS: när ni förklarar något, FÖRKLARA NOGA VAD NI MENAR !!!

Du först:

Det försvinner minne hela tiden ur min SSD hela tiden

?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

är inte den bästa på datorer
men förklara hur bra som möjligt

Permalänk

varje gång jag är ute på internet så försvinner det minne ur SSD
försvinner ca 1GB per dag

Permalänk

varje gång jag är ute på internet så försvinner det minne ur SSD
försvinner ca 1GB per dag

Vadå försvinner? Har du mindre och mindre ledigt utrymme på disken eller blir diskens totala utrymme mindre?

Töm cachen och/eller temporary files-katalogen och se vad som händer. Hur man gör det beror på vilken browser du har, det får du googla själv..

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Då råkar inte ladda ner filer på totalt ca 1GB varje gång du är ute på internet?

Prova med att ta bort onödiga filer. Höger-klicka på disken, välj 'egenskaper' och klicka sedan på 'rensa disk'. Översättningarna är ungefärliga då jag har ett engelsk OS.

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Vadå försvinner? Har du mindre och mindre ledigt utrymme på disken eller blir diskens totala utrymme mindre?

Töm cachen och/eller temporary files-katalogen och se vad som händer. Hur man gör det beror på vilken browser du har, det får du googla själv..

Det blir mindre och mindre ledigt minne

Permalänk
Medlem

Lär dig svenska pojk!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk

Din disk fylls av trådar du skapat och frågat samma sak!!?

Permalänk
Medlem

du kanske kör den som system disk och kör med system skyddet igång? det tar massa utrymme, går att ställa in gränser eller tabort helt som jag gjort . för tycker personligen det är waste o ha igång

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

Sök på pagefil, eller växlingsfil så får du ett svar....

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Hej Munken,

En 60Gb SSD räcker enbart till OS och ett par mindre nyttoprogram.
För att förhindra ytterliggare lagring. Tex nedladding av filer, coockies, temp filer, lagring på User osv så får du ställa om så att den sparas på din lagrings disk. Det finnes guider på detta, bara att söka.

Ursäkta att jag inte länkar dem, men ibland lär man sig på att söka själv.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk

Jag använde CCleaner och då fick jag tillbaka minnet
det verkar som att det är all internethistorik som gör detta
men varför har det blivit så helt plötsligt ?
så har det inte varit förut

går det att göra någonting åt detta ?