Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk

Speciellt skäl till gelé 2?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Dålig tidigare erfarenhet av hur Tre behandlar sina kunder.

EDIT: Sen att sommarstugan ligger 10mil utför Stockholm ute i ingenstans är nog ett annat skäl med.. lär behövas gsm nät för att ringa därifrån

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Lägger man ner lite planering så tror jag inte det är någon som behöver ringa för 345kr i månaden

Är man en familj som för mig med 2 barn 2 vuxna och man kan få frugan sluta ringa på hemtelefon och istället prata tjejsamtal på mitt 349kr/mån så lovar jag att jag spar flis

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara svårt att välja vilken telefon :/ SGS2 LTE, HTC One X eller Xperia S....

Permalänk
Medlem

Ja alla som skriver att det är en dålig affär kan ju lägga ner. Ringar men för under 100kr vilket många verkar göra här så har man inte ens användning av en mobil och kan lika bra ringa från mamma och pappas hemtelefon istället.

Själv har jag inte heller riktigt bestämt mig än. Sjukt sugen på att testa iPhone och se va allt ståhej handlar om. Är rädd att jag kommer bli sjukt besviken då jag går från en SG2. Något nytt vill man ju testa så iPhone eller Xperia S har jag siktat in mig på. HTC one X känns alldeles för stor för mig och passar inte mina små händer.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Tyckte detta verkar som en riktigt trevligt deal:) Har läst att det finns mobiler som man kan scanna av typ barcodes i affären så man får upp vart den är billigaste på prisjakt, finns detta? eller är det bara troll? tycker det är trögt å behöva stå å skriva in det manuelt när man väl är i en affär

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Finns det bar HTC One X i vit/silver i tre erbjudandet ? jag vill ha den gråa/svarta, isf hade jag beställt direkt

Du kan beställa den svarta via The Phone House med 3Total erbjudandet från 3. Då får du även en olåst/obrandad mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jennie12:

Tyckte detta verkar som en riktigt trevligt deal:) Har läst att det finns mobiler som man kan scanna av typ barcodes i affären så man får upp vart den är billigaste på prisjakt, finns detta? eller är det bara troll? tycker det är trögt å behöva stå å skriva in det manuelt när man väl är i en affär

Ja, ladda ner prisjakts app och ''barcode scanner''
Gå in i prisjakt-appen och välj ''läs streckkod''

Applikationen startar din kamera och det går en röd linje horizontalt över skärmen (liggande läge) som ska föreställa en streckkodslaser. När kameran fokuserat på streckkoden tar den ett kort automatiskt när den känt av siffrorna och linjerna, sen skjutsar appen in dig till hemsidan och ger dig billigaste pris på varan du ''scannat'' in.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GriZzm0:

Du kan beställa den svarta via The Phone House med 3Total erbjudandet från 3. Då får du även en olåst/obrandad mobil.

Försöker beställa denna via websidan men det skiter sig, är det bara direkt i butik du avser ?

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsch:

Försöker beställa denna via websidan men det skiter sig, är det bara direkt i butik du avser ?

Vänta tills imorgon när deras webchat är bemannad och kontakta dom. Det ska inte va några problem att beställa den via deras hemsida. När du pratar med dom så påpeka även att anslutningsavgiften på 250kr är gratis på tre.se, då brukar dom va snälla och bjuda på den.

Permalänk
Medlem

Måste abonnemanget vara kopplad till just den mobil man köper oavsett Tre eller Tele? Eller funkar abonnemanget om man byter simkortet om man har en annan hemma tex?

Säg tex den nya skulle gå sönder och måste in på lagning och man vill använda den andra under tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Själv har jag bara svårt att välja vilken telefon :/ SGS2 LTE, HTC One X eller Xperia S....

Man känner sig som ett barn på julafton - nästan löjligt

Om situationen var annorlunda hade jag skaffat XPERIA S som hem telefon och SGS2 LTE som jobbtelefon eller Note

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Ja, ladda ner prisjakts app och ''barcode scanner''
Gå in i prisjakt-appen och välj ''läs streckkod''

Applikationen startar din kamera och det går en röd linje horizontalt över skärmen (liggande läge) som ska föreställa en streckkodslaser. När kameran fokuserat på streckkoden tar den ett kort automatiskt när den känt av siffrorna och linjerna, sen skjutsar appen in dig till hemsidan och ger dig billigaste pris på varan du ''scannat'' in.

En mapp är väl en sak, men vad kallas funktionen på mobilen förutom kamera eller nån lasergrej? Eller räcker det med vanliga kameran på de flesta nya android?

Hade underlättat om det fanns app till mobilen där man kan scanna streckkoden, få summan för varje produkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

En mapp är väl en sak, men vad kallas funktionen på mobilen förutom kamera eller nån lasergrej? Eller räcker det med vanliga kameran på de flesta nya android?

Hade underlättat om det fanns app till mobilen där man kan scanna streckkoden, få summan för varje produkt!

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.petersson.pr...
Det är telefonens vanliga kamera som aggerar streckkodsläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Måste abonnemanget vara kopplad till just den mobil man köper oavsett Tre eller Tele? Eller funkar abonnemanget om man byter simkortet om man har en annan hemma tex?

Säg tex den nya skulle gå sönder och måste in på lagning och man vill använda den andra under tiden?

Nej, abonnemanget/sim-kortet är inte låst till en viss mobil. Loggar jag in på tre.se står det att jag har en HTC Touch Diamond eftersom det va sista mobilen jag köpte från dom men jag kör med en HTC Nexus One som jag köpte kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.petersson.pr...
Det är telefonens vanliga kamera som aggerar streckkodsläsare

Tack för länken

Menade en app som scannade tex när man handlar, att man scannar varje produkt, säg du scannar mjölkpaket, ostpaket, korv, bröd etc

Då ska man kunna se slutsumman innan man går till kassan?

EX ICA har ju detta med sina handscanners men då måste man vara kund med ica kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Tack för länken

Menade en app som scannade tex när man handlar, att man scannar varje produkt, säg du scannar mjölkpaket, ostpaket, korv, bröd etc

Då ska man kunna se slutsumman innan man går till kassan?

EX ICA har ju detta med sina handscanners men då måste man vara kund med ica kortet

Alla butiker har i princip olika priser på sina varor/streckkoder , för att slutsumman ska bli rätt måste din app ha tillgång till priserna butiken du handlar i har.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Alla butiker har i princip olika priser på sina varor/streckkoder , för att slutsumman ska bli rätt måste din app ha tillgång till priserna butiken du handlar i har.

Ja lägger samtliga t.ex ica butiker ut databaser tillgängliga över nätet så tar det nog inte många timmar innan det finns en sådan app.

Permalänk
Avstängd

Någon som jobbar på telia och som har lite insideinfo ifall de kommer komma ut med något liknande erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Ja alla som skriver att det är en dålig affär kan ju lägga ner. Ringar men för under 100kr vilket många verkar göra här så har man inte ens användning av en mobil och kan lika bra ringa från mamma och pappas hemtelefon istället.

Själv har jag inte heller riktigt bestämt mig än. Sjukt sugen på att testa iPhone och se va allt ståhej handlar om. Är rädd att jag kommer bli sjukt besviken då jag går från en SG2. Något nytt vill man ju testa så iPhone eller Xperia S har jag siktat in mig på. HTC one X känns alldeles för stor för mig och passar inte mina små händer.

tänk på den iphone man får med gratis e bara 16gb. one x har iaf 32gb minne. går ej att bygga ut med minneskort på nån av de. och sen e verkligen one x så mycket större än sg2? (jag har inte orkat jämföra än)

Permalänk
Skrivet av MrJiM:

tänk på den iphone man får med gratis e bara 16gb. one x har iaf 32gb minne. går ej att bygga ut med minneskort på nån av de. och sen e verkligen one x så mycket större än sg2? (jag har inte orkat jämföra än)

Enligt prisjakt:

One-x: 69,9 × 134,4 × 8,9 mm , 130 g
Samsung Galaxy SII LTE: 68,8 × 129,8 × 9,49 mm, 130,5 g
Samsung Galaxy SII : 66,1 × 125,3 × 8,49 mm, 116 g

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Blir ju jäkligt drygt att kasta sig i bilen o åka hem till mor o far för att ringa? O med tanke på dagens bensinpriser så är det nog ingen vidare deal!

Skrivet av GaMeR2K5:

Ifall någon säger att han/hon sparar/tjänar pengar på detta så får ni ta och gå en kurs... eller fler, i ekonomi.

Naturligtvis så tjänar man inte pengar, många anser dock att minska sina utgifter är samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tänkt på att en mobil även kan användas för att TA EMOT samtal? Även om man själv inte behöver ringa så mycket så kanske det är många som behöver ringa till en själv.

Summa summarum... det här är en bra deal för TRE/3.

Ifall någon säger att han/hon sparar/tjänar pengar på detta så får ni ta och gå en kurs... eller fler, i ekonomi.

Hur tjänar man INTE pengar på detta om man ringer för ett par hundra i månaden?
Hur tjänar man INTE pengar på detta genom att helt plocka bort sin hemtelefon som många faktiskt har ex Telia som kostar 200+kr i månaden?

Tack vare detta kunde mossan ta bort hennes hemtelefon och värdelösa adsl som kostade över 450kr i månaden, samt hennes mobilräkning som var på runt 200-300 i månaden.

Detta är en BRA deal för vissa, inte så svårt att förstå faktiskt. Att leka ordlek är meningslöst, men spara pengar gör man.

Det roliga är att du tidigare skriver "Ja för dem som verkligen ringer, smsar och surfar mycket så är det ett bra erbjudande. "
Motsäga sig själv much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Jo jag har sett lite videos från youtube från mässor när dom lagt SG2 emot One X och den är större. SG2 är redan den för stor för mina händer och jag tappar den ibland när jag försöker flytta runt den i handen för att få fingret dit jag vill vilket är sjukt irriterande Absolut supernöjd med SG2 ändå för den håller ju när man tappar den vilket inte iPhone 4 verkar göra speciellt bra Tog dock och beställde en iPhone 4s från Tre med detta erbjudande nu. Framförallt därför jag ville åt själva abonemanget. Telefonen blir bara ett plus i kanten insåg jag när jag räknade lite och då kunde det vara roligt att testa något nytt då jag kört Android ända sen HTC Hero nu. Får se om det är något att ha annars plockar jag väl fram SG2an igen och säljer iväg iPhonen som troligvis går rätt lätt i detta iPhone beroende land

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Min fasta ip telefoni är på 600kr denna månad, kan få i princip nästan 2 mobiler för detta erbjudande om jag skulle snitta 600 per månad med ip telefoni då

Dålig affär sa någon?

Permalänk

http://maxi.tele2.se/ är ett bättre erbjudande, och då är det även gratis till andra nät o ringa o smsa

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

http://maxi.tele2.se/ är ett bättre erbjudande, och då är det även gratis till andra nät o ringa o smsa

Det är gratis till alla nät med tre också. Eller ja det kostar ju 349kr såklart men man ringer, sms, mms samt surfar obegränsat även med detta erbjudandet. Skillnaden för mig är att jag upplever det som att tre har bättre täckning samt bättre 3G än vad tele2 har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som frågat Tre huruvida HTC One X kommer att vara brandad? Funderar nämligen på att avboka från Tre och köra genom The Phone House istället om telefonen skulle vara brandad.

Permalänk
Skrivet av club01:

Det är gratis till alla nät med tre också. Eller ja det kostar ju 349kr såklart men man ringer, sms, mms samt surfar obegränsat även med detta erbjudandet. Skillnaden för mig är att jag upplever det som att tre har bättre täckning samt bättre 3G än vad tele2 har.

Skickades från m.sweclockers.com

det står ingenstans att det kostnaden gäller för alla nät, på tele2s hemsida står det tydligt 0kr till alla nät om man läsar informationen. och ja har haft 3 förut så skulle inte förvåna mig om det faktiskt bara gäller inom 3 den där kostnaden

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

det står ingenstans att det kostnaden gäller för alla nät, på tele2s hemsida står det tydligt 0kr till alla nät om man läsar informationen. och ja har haft 3 förut så skulle inte förvåna mig om det faktiskt bara gäller inom 3 den där kostnaden

Sluta hitta på. Gå in på tre och läs om abonnemanget. Röstsamtal till alla nät 0 kr/min, MMS till alla nät 0 kr/MMS, SMS till alla nät 0 kr/SMS. Jobbar på Tele2 månntro?