Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk

Hur ska man tolka det här : http://www.htcphones.net/quad-core-htc-one-x-with-lte-support...
Att Tegra 3 har stöd för LTE, eller att även HTC One X också har stöd för 4g ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jag skulle inte binda upp mig hos 3 även om jag så fick betala endast 100 kr i månaden. :\

Jag skulle inte ens binda mig till tre om jag fick iphone4s och 100kr/månad...

Obefintlig täckning utanför städerna.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Jag skulle inte ens binda mig till tre om jag fick iphone4s och 100kr/månad...

Obefintlig täckning utanför städerna.

Jag skulle binda mig till Liberia Telecom om jag fick en Iphone 4S för 2400 (100x24).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag inte betalade av på en telefon redan (Samsung Galaxy S) så hade jag nappat direkt, skulle blivit en Galaxy Note, vilket monster till mobiltelefon.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Ok, rätt stor med andra ord, men verkar ju få plats utan större problem i en vanlig jeansficka

Jo, den är rätt stor. Niotera även att han har rätt djupa fickor.

Permalänk
Skrivet av GriZzm0:

Jo, den är rätt stor. Niotera även att han har rätt djupa fickor.

Sant, oh well, får se när jag får hem den. Tycker jag den är för stor chansar jag på att man borde få byta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Mer än 33%, fast vad staten tar för socialt underhåll när man jämför vad privata bolag tar för samma tjänster spelar inte så stor roll, köpvärdet på en dollar är oxå ganska mycket högre än svenska kronan, oftast mycket högre än kursen.
800kr inkl. Mobil lär vara dyraste abonnemanget i Sverige om det ens finns, betalar du mer än max 250kr i månaden för abonnemanget borde du se över vad du har för något.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu är inte skatt=socialt underhåll och jo, skatteuttaget spelar stor roll. Typ PPP, med vilket mått vi inser att om Sverige vore en stat i U.S.A skulle vi vara den fattigaste.

Betalar 80 kronor i månaden för 3GB surf, 3000 sms och 19 öre minuten. Räcker för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salamisallad:

Fast nu är inte skatt=socialt underhåll och jo, skatteuttaget spelar stor roll. Typ PPP, med vilket mått vi inser att om Sverige vore en stat i U.S.A skulle vi vara den fattigaste.

Betalar 80 kronor i månaden för 3GB surf, 3000 sms och 19 öre minuten. Räcker för mig.

vad billigt:) vad har du för abonnemang?:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

vad billigt:) vad har du för abonnemang?:)

ja. vad är det för abonemang?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

jag surfar ju ändå inte mer än 200 kr/mån, dags att säga upp mitt 100/10 och teckna ett 56k ist!

det är ungefär den logiken jag ser i dom flesta svar, blev själv helt chockad när jag fick se erbjudandet, hade tecknat ett telia pott299+100 några dagar innan, funderar på att svänga förbi clas olson och köpa ett rep och en ranlig pall....

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Beställde en HTC One X från Phone house idag. Chattade med en trevlig snubbe idag på deras kundtjänst som fixade bort startavgiften åt mig. Enda var att jag behövde portera mitt nummer från min befintliga operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Xperia S valde jag med. Högupplöst skärm som inte är för stor blir nog helt perfekt för lite surf och spel

jo är inne på den:), men hur står den sig mot htc one x? Vad har quadcore för fördelar i mobil världen`?

kommer ihåg när dom första quad cpuerna till datorn kom tog ju en bra tag innan spel o dylikt blev mer optimerat för quad en dualcore

Permalänk
Medlem

Nu har ju 3 ändrat till 8 veckors leveranstid för One X. Gäller det för dom som bokar nu eller innebär det att leveransen är senarelagd? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta var ett riktigt bra erbjudande.
Jag har 3-400kr/mån i mobilräkning utan någon avgift för mobiltelefon. Jag gick faktiskt in till butiken för att skaffa bara abonnemanget när tjejen frågade vilken telefon jag ville ha. Plockade en Razr så i slutändan fick jag: Fria samtal, sms och 10GB datatrafik och en Motorola Razr utan operatörslåsning eller branding för 349kr/mån som dessutom gäller bindningstiden ut och fortsätter gälla därefter så länge jag inte tecknar upp mig på något nytt erbjudande.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iuno:

Nu har ju 3 ändrat till 8 veckors leveranstid för One X. Gäller det för dom som bokar nu eller innebär det att leveransen är senarelagd? Någon som vet?

Tror det beror på trycket. Från vad jag har hört så har tre inte beställt så pass många i första waeven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Beställde en HTC One X från Phone house idag. Chattade med en trevlig snubbe idag på deras kundtjänst som fixade bort startavgiften åt mig. Enda var att jag behövde portera mitt nummer från min befintliga operatör.

Fri aktivering, spara 250kr står det på tre.se... Vad är det för startavgift?

Permalänk
Medlem

Bryr nig inte så mycket om specs när de skiljer så lite på dem nyare mobilerna (frånsett one X då, men som inte tilltalar mig )

Valde Motorola Razr, sjukt snygg och slimm! och med dessutom fin hårdvara!

Hämtas på posten imorgon!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Fri aktivering, spara 250kr står det på tre.se... Vad är det för startavgift?

The Phone House har samma start avgift som Tre när det gäller Tre abonnemang. Sen prismatchar dom mot Tre-butiker, inte hemsidan. Men påpekar man startavgiften på The Phone House så brukar dom ta bort den ändån. Fast det är ingen garanti, beror helt på vem du pratar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jennie12:

jo är inne på den:), men hur står den sig mot htc one x? Vad har quadcore för fördelar i mobil världen`?

kommer ihåg när dom första quad cpuerna till datorn kom tog ju en bra tag innan spel o dylikt blev mer optimerat för quad en dualcore

Inte mkt fördelar med en quad core alls i en mobil, speciellt inte med ett OS som man inte kan multitaska fullt ut.

Men fördelen med Tegra 3 är dock större (One X har en Tegra 3 Quad Core). Det är att det egentligen är 5 kärnor, 1 mindre kärna som sköter allt såvida det inte krävs mer kraft, dvs för att surfa runt och använda ej grafiskt krävande apps eller andra krävande apps, så kommer den bara använda den mindre kraftulla 5:e kärnan.

Resultatet blir bättre batteritid.

läs: http://androidcommunity.com/nvidias-tegra-3-fifth-core-archit...

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av GriZzm0:

The Phone House har samma start avgift som Tre när det gäller Tre abonnemang. Sen prismatchar dom mot Tre-butiker, inte hemsidan. Men påpekar man startavgiften på The Phone House så brukar dom ta bort den ändån. Fast det är ingen garanti, beror helt på vem du pratar med.

Ok, så om tph har samma startavgift som tre (i detta fall/erbjudande ingen alls?)
Ska man då behöva snacka med tph för att kanske inte behöva betala den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ok, så om tph har samma startavgift som tre (i detta fall/erbjudande ingen alls?)
Ska man då behöva snacka med tph för att kanske inte behöva betala den?

Som jag sa, The Phone House prismatchar med butiks-priserna. Det är enbart på tre.se som dom bjuder på aktiveringsavgiften och därför ska TPH egentligen inte bjuda på anslutningsavgiften. Men dom gör det ändå om du bara påpekar det själv och pratar med rätt person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GriZzm0:

Som jag sa, The Phone House prismatchar med butiks-priserna. Det är enbart på tre.se som dom bjuder på aktiveringsavgiften och därför ska TPH egentligen inte bjuda på anslutningsavgiften. Men dom gör det ändå om du bara påpekar det själv och pratar med rätt person.

Jajust, ser nu om man kikar på telefonerna på tre.se att det står webbrabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Inte mkt fördelar med en quad core alls i en mobil, speciellt inte med ett OS som man inte kan multitaska fullt ut.

Men fördelen med Tegra 3 är dock större (One X har en Tegra 3 Quad Core). Det är att det egentligen är 5 kärnor, 1 mindre kärna som sköter allt såvida det inte krävs mer kraft, dvs för att surfa runt och använda ej grafiskt krävande apps eller andra krävande apps, så kommer den bara använda den mindre kraftulla 5:e kärnan.

Resultatet blir bättre batteritid.

läs: http://androidcommunity.com/nvidias-tegra-3-fifth-core-archit...

Nej nej .. Companion core är till för standby. När du t.ex lyssnar på musik och har mobilen i fickan och för att hålla igång bakrundstjänster.
Skulle denna kärna användas till vanliga "sysslor" så skulle mobilen lagga sönder totalt. den är inte gjord för det. förövrigt så vet vi ju hur kul android är på dålig hårdvara så hoppas bara tegra 3 är tillräckligt för att få till flyt och slippa laget. annars kommer jag nog sälja One X som jag beställde och köpa en Lumia 900.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej nej .. Companion core är till för standby. När du t.ex lyssnar på musik och har mobilen i fickan och för att hålla igång bakrundstjänster.
Skulle denna kärna användas till vanliga "sysslor" så skulle mobilen lagga sönder totalt. den är inte gjord för det. förövrigt så vet vi ju hur kul android är på dålig hårdvara så hoppas bara tegra 3 är tillräckligt för att få till flyt och slippa laget. annars kommer jag nog sälja One X som jag beställde och köpa en Lumia 900.

Har för mig att companion core(antagligen i sammarbete med gpu) kunde också spela upp 1080p utan att dra igång dom vanliga kärnorna. Men vid surf lär nog dom andra gå igång...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Man kanske får vara lite taktiskt när man lägger upp det med startavgiften. Man kanske inte ska dundra in i en TPH-butik och kräva att de prismatchar. Då har man nog gjort bort sig. Vänligen och trevligt, så löser sig det mesta.

Permalänk
Medlem

Det heter companion cube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Läs på dig bättre om companion core, och kom tillbaka, tex artikeln jag länkade.

Om du inte orkar läsa på dig, så får du ett citat från wikipedia här: "the goal is for a mobile phone or tablet to be able to power down all the normal cores and run on only the companion core, using comparatively little power, during standby mode or when otherwise underutilizing the CPU. According to Nvidia, this includes playing music or even video content."

Companion core klarar av rätt mkt, tillsammans med GPUn så lär gränsnittet i android inte kräva resten av kärnorna. (teoretiskt)

Så ja bara gå runt i menyer, lyssna på musik och se på youtube etc, bör inte trigga igång resten av kärnorna.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Har för mig att companion core(antagligen i sammarbete med gpu) kunde också spela upp 1080p utan att dra igång dom vanliga kärnorna. Men vid surf lär nog dom andra gå igång...

Det stämmer nog det du säger men då med hjälp av gpun. Såg en Video och man ska kunna använda telefonen samtidigt som man streamer film till tv:n.

IgelQott: Läs det du själv skriver. För jag antar att du kan engelska? Just vid musik och videoplayback, kräver inte speciellt mkt cpu-belastning, och vid standby. Då kommer denna kärna användas.

Till krävande mer vanliga sysslor så kommer inte denna vara aktiv.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det stämmer nog det du säger men då med hjälp av gpun. Såg en Video och man ska kunna använda telefonen samtidigt som man streamer film till tv:n.

IgelQott: Läs det du själv skriver. För jag antar att du kan engelska? Just vid musik och videoplayback, kräver inte speciellt mkt cpu-belastning, och vid standby. Då kommer denna kärna användas.

Till krävande mer vanliga sysslor så kommer inte denna vara aktiv.

Det är exakt det jag skriver, förstår inte vad du invänder mot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sin beställning från Tre under detta erbjudande eller nyligen? När jag beställde min 4S så stod det nämligen 2-3 arbetsdagar på leveranstid och jag fick ett bekräftelsemail direkt efter beställningen. Det var i söndags jag beställde.
Har ej fått något leveransbesked med kolli-nr eller liknande. Tänkte bara höra om Tre i huvud taget skickar ut såna mail eller om prylarna bara dyker upp en dag hux flux?

Troligvis är det väl det att dom inte har någon telefon i lager eftersom det nu har ändrats till 1-2 veckor leveranstid. Funderar ändå att ringa och höra om det blivit något fel i min beställning. Sjukt tråkigt om jag från början skulle haft 2-3 dagars leverans och nu istället blir tillbakaflyttad till 1-2 veckor. Hatar att vänta på saker och vill helst köpa det i butik men eftersom Tre ej verkar ha en enda jävla 4S ute i butik så var ju detta omöjligt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |