Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Känns sjukt segt att ni inte har fri frakt för studenter längre.. 59kr i frakt för ett USB minne som kostar 55kr? Känns lite fel. Får väl leta i andra butiker som kan erbjuda fri frakt

Say what?! Har dem tagit bort fri frakt för oss studenter??

EDIT: Det finns ju kvar, prova att logga in så ska du se att du får fri frakt fortfarande.. Puuh.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Känns sjukt segt att ni inte har fri frakt för studenter längre.. 59kr i frakt för ett USB minne som kostar 55kr? Känns lite fel. Får väl leta i andra butiker som kan erbjuda fri frakt

Om du vill ha gratis frakt på något som redan är rabatterat och kostar en femtilapp så går ju Dustin med förlust, det kan man inte begära... snåljåp.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

EDIT: Det finns ju kvar, prova att logga in så ska du se att du får fri frakt fortfarande.. Puuh.

Vid köp över 500:- om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Det finns kvar om man handlar för minst 500kr.

Det var tydligen inte lönsamt att sälja en kabel för 5kr och skicka gratis med postpaket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det finns kvar om man handlar för minst 500kr.

Det var tydligen inte lönsamt att sälja en kabel för 5kr och skicka gratis med postpaket.

Det var goda tider när man kunde beställa en kabel, fläkt, whatever vid behov och inte vänta på att uppnå en viss summa först

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni ta in den här kabeln i sortimentet?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456946
Ni har samma serie kablar från Deltaco i kortare längder men det är 15m jag behöver.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Hallå alla!
Först och främst så ber jag om ursäkt för dom långa svarstiderna, vi har haft lite fullt upp med expo och tyvärr inte riktigt haft möjligheten att svara på forumet under tiden.

Skrivet av Filipthysell:

Blir det rush hours på fredag, eller skippar ni det pga expo?

Som du kanske märkte hade vi inget rush hour, men å andra sidan hade vi mässpriser istället
Beträffande fredagen som kommer nu är det lite osäkert hur det kommer att se ut då det trots allt är en röd dag.

Skrivet av annamattias:

Fick nyss detta på min godssökning:

P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad.

Vikt 20.4kg?

Jag hoppas att det här har hunnit komma fram till dig nu, i annat fall så är det bara att du hör av dig till oss på tele 08 553 44 800, eller så kan du skicka ett PM här på swec.
Postombuden har som regel en max utlämningsvikt på 20kg varför det ibland blir lite galet när paketet precis överskrider viktgränsen.

Skrivet av Lieghton:

Som det tidigare nämnts i tråden så är det fortfarande fri frakt, men med ett minimibelopp om 500kr, detta just för att det kostat oss för mycket med alla småbeställningar tidigare.

Skrivet av Aqualize:

Kan ni ta in den här kabeln i sortimentet?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456946
Ni har samma serie kablar från Deltaco i kortare längder men det är 15m jag behöver.

Visst kan vi det, du hittar den här:
http://www.dustinhome.se/kabel-optisk-toslink-toslink-150m/pr...

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej! jag vet inte om detta har varit uppe tidigare men ni har alldrig funderat på ett bonus system för folk som handlar ofta och mycket hos er, det skulle kunna vara tex lägre nivå för fraktfrihet eller erbjudande om rabatt på vissa utvalda varor och dylikt:)

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

Hej! jag vet inte om detta har varit uppe tidigare men ni har alldrig funderat på ett bonus system för folk som handlar ofta och mycket hos er, det skulle kunna vara tex lägre nivå för fraktfrihet eller erbjudande om rabatt på vissa utvalda varor och dylikt:)

Jodå, det har varit på tapeten sen ett tag tillbaka faktiskt. För närvarande håller vi på med att implementera ett nytt affärssystem hos oss, något som förväntas öppna lite fler möjligheter för oss/er. Jag kan tyvärr inte lova något i dagsläget, men planer för något liknande ligger iaf på skrivbordet sen ett tag tillbaka

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Jodå, det har varit på tapeten sen ett tag tillbaka faktiskt. För närvarande håller vi på med att implementera ett nytt affärssystem hos oss, något som förväntas öppna lite fler möjligheter för oss/er. Jag kan tyvärr inte lova något i dagsläget, men planer för något liknande ligger iaf på skrivbordet sen ett tag tillbaka

ah låter lovande:) ni har förövrigt inte funderat på att ta in produkter från msi? då framförallt grafikkort?

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

ah låter lovande:) ni har förövrigt inte funderat på att ta in produkter från msi? då framförallt grafikkort?

Vi har tidigare salufört lite allt möjligt från MSI, men det är tyvärr inte aktuellt för oss att återinföra MSI i sortimentet i skrivande stund.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Fick nyss detta på min godssökning:

P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad.

Vikt 20.4kg?

Den är 0.4kg för tung och då lämnas den inte till ombudet(max 20kg) utan går till terminalen där du senare får en avi.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att på någotsätt se status på ett aktuelt returärende hos dustinhome? Finns inget under "Aktiva returärenden"?

Jag har tidigare försökt fråga dustinhome hurvida det är möjligt att bytta till likvärdig produkt men har enbart fått ett automatsvar där frågan inte besvarades, så är det möjligt att ta en likvärdig produkt för att undvika framtida problem?

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk

Credz till er o posten, beställde skärm för mindre än 24 timmar sedan och den är på postens utlämningställe nu

Permalänk
Skrivet av shox:

Är det möjligt att på någotsätt se status på ett aktuelt returärende hos dustinhome? Finns inget under "Aktiva returärenden"?

Jag har tidigare försökt fråga dustinhome hurvida det är möjligt att bytta till likvärdig produkt men har enbart fått ett automatsvar där frågan inte besvarades, så är det möjligt att ta en likvärdig produkt för att undvika framtida problem?

Halloj,
vi har tyvärr lite fördröjningar i systemet så att reklamationsärenden inte alltid speglas ut på hemsidan, men det ska dyka upp så småningen om under dina aktiva returärenden. Men gör som så att du pm'ar mig ditt RMAnr och vilken produkt du hade i åtanke så ska jag kika på det

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Världens löjligaste grej men som jag störde mig på enormt:
http://www.dustinhome.se/clone-cardshare/product/5010617636

Klicka på "Köp" under "kundfavorit" (med en extra klient) så läggs de i kundvagnen.
Det blir och står 1252:- i både kundvagn och vid "kundfavorit".

Men räkna ihop de två produkterna baserat på produktpris som står brevid varje produkt:

931:- + 320:- = 1251:-

Antar att detta beror på ören men fortfarande något jag störde mig på extremt mycket då det blir fel baserat på produktpriserna ni anger..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Världens löjligaste grej men som jag störde mig på enormt:
http://www.dustinhome.se/clone-cardshare/product/5010617636

Klicka på "Köp" under "kundfavorit" (med en extra klient) så läggs de i kundvagnen.
Det blir och står 1252:- i både kundvagn och vid "kundfavorit".

Men räkna ihop de två produkterna baserat på produktpris som står brevid varje produkt:

931:- + 320:- = 1251:-

Antar att detta beror på ören men fortfarande något jag störde mig på extremt mycket då det blir fel baserat på produktpriserna ni anger..

Det är mycket riktigt ett öresavrundningsfenomen. Något som bara drabbar våra rabatterade kunder, så du ska skatta dig lycklig som har det problemet

Skämt o sido så redovisas priset inklusive ev. ören i kassan, något vi valt att inte visa på produkterna då de normala priserna alltid består av hela kronor.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det skall nu vara åtgärdat, så det är bara att uppdatera förstasidan.
EDIT: Liten fördröjning ut på sidan verkar det som, men strax ska det vara fixat. Så spamma F5 under tiden

Beträffande klarnas kampanj ska jag kolla med ansvarig, jag vågar dock inte lova att vi hinner ordna det innan Rush Hour rean är slut.

Hur har det gått, kommer ni erbjuda klarnas kampanj?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Hur har det gått, kommer ni erbjuda klarnas kampanj?

Ber om ursäkt, det har varit lite mycket att göra här på kontoret när vi hade expo i helgen, men jag går på igen och ser om jag inte kan skaka fram ett svar innan dagens slut.

EDIT: Frågan har bollats omkring lite men ligger nu hos högsta hönset så det händer saker, även fast jag tyvärr inte kunde komma med ett svar idag.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Undrar lite rörande garantier. Om jag tex går och köper en produkt hos er, låt säga med 3 års garanti. Sedan säljer jag den prylen till någon annan. Det visar sig att den har gått sönder. Det jag förstått från eran kunsuport är att då gäller inte garantin för tredje part. DVS garantin är inte för själva produkten utan något mellan köpare och säljare och säljs produkten vidare 'bryts' garantin. Är det så här för alla produkter? Tänkte om det är så att olika av era leverantörer är olika generösa i sina garantiåtagande?

Jag skulle vilja ha ett litet förtydligande i vad som gäller?
Andra återförsäljare kräver inte ens kvitto om de bara kan kolla att det är de som sålt produkten. Men så jobbar tydligen inte ni?
Sån information är givetvis intressant för oss konsumenter.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

Undrar lite över
http://www.dustinhome.se/zotac-zbox-amd-fusion-e-450-165-usb-...
Den fanns i lager en kort stund men nu står den som "beställningsvara" vad innebär det ? (förutom det uppenbara) och ungefär hur lång leveranstid brukar det vara ?
Och enligt Zotac's sida så levereras AD04 med fjärrkontroll, medans er bild är utan.
Skiljer det mellan US och E varianterna ?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att priserna på Dustin och Dustin Home ibland kan skilja nåt enormt på exakt samma saker?
Nedan har jag två kundvagnar, med exakt samma saker i. Den övre från Dustin Home, den nedre från Dustin

Man ser att Corsair H100 är mer än hundra kronor dyrare hos Dustin, Kingston-minnet är en femtiolapp billigare, med mera...
Är fakturakund hos Dustin sen många år (halv miljon sen 2006) och när man ser sånthär blir man ju lite ledsen...

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Undrar lite rörande garantier. Om jag tex går och köper en produkt hos er, låt säga med 3 års garanti. Sedan säljer jag den prylen till någon annan. Det visar sig att den har gått sönder. Det jag förstått från eran kunsuport är att då gäller inte garantin för tredje part. DVS garantin är inte för själva produkten utan något mellan köpare och säljare och säljs produkten vidare 'bryts' garantin. Är det så här för alla produkter? Tänkte om det är så att olika av era leverantörer är olika generösa i sina garantiåtagande?

Jag skulle vilja ha ett litet förtydligande i vad som gäller?
Andra återförsäljare kräver inte ens kvitto om de bara kan kolla att det är de som sålt produkten. Men så jobbar tydligen inte ni?
Sån information är givetvis intressant för oss konsumenter.

Hej!

Normalt sätt så följer alltid garantin med det ursprungliga avtalet mellan butik och konsument av naturliga skäl, men i dem fallen vi kan hjälpa till så gör vi det.
Det är oftast inga problem när det gäller en normal garantireparation.
Det kan dock uppstå vissa problem ibland tex om produkten inte går att laga och man behöver häva köpet. Då hävs köpet mellan oss och den ursprungliga ägaren och han/hon får tillbaka pengarna.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Undrar lite över
http://www.dustinhome.se/zotac-zbox-amd-fusion-e-450-165-usb-...
Den fanns i lager en kort stund men nu står den som "beställningsvara" vad innebär det ? (förutom det uppenbara) och ungefär hur lång leveranstid brukar det vara ?
Och enligt Zotac's sida så levereras AD04 med fjärrkontroll, medans er bild är utan.
Skiljer det mellan US och E varianterna ?

Beställningsvara på våran nya hemsida innebär att den finns på lager hos våran distributör... eller kanske inte...
Vi håller på att se över lagersaldo funktionen på den nya hemsidan, och för tillfället vet jag faktiskt inte vad som är helt korrekt tyvärr :s
men tanken är att beställningsvara = slut hos både oss och distributör, det har nu ersatts av ett preliminärt leveransdatum.
Bilderna vi har på hemsidan är generiska bilder vi får från tillverkaren/partners, men skriver zotac att det medföljer en fjärrkontroll så gör det det även om du köper den av oss

Skrivet av Scuttle:

Hur kommer det sig att priserna på Dustin och Dustin Home ibland kan skilja nåt enormt på exakt samma saker?
Nedan har jag två kundvagnar, med exakt samma saker i. Den övre från Dustin Home, den nedre från Dustin

Man ser att Corsair H100 är mer än hundra kronor dyrare hos Dustin, Kingston-minnet är en femtiolapp billigare, med mera...
Är fakturakund hos Dustin sen många år (halv miljon sen 2006) och när man ser sånthär blir man ju lite ledsen...

Det här är en ständigt återkommande fråga, men vi kan ta den korta versionen på svaret

Dustin AB och DustinHome AB är två separata bolag med separata ekonomi och individuell prissättning. Det medför att det ibland blir kampanjer på home/Dustin som är unika och inte finns på bägge sidorna etc.
Sen är utbudet av tjänster och artiklar inte helt enhetligt sidorna emellan, t.ex. så kostar faktura ingenting på Dustin AB, medan du får betala för det som homekund.
EDIT: och ibland blir det fel i prisändringarna hos oss, t.ex. nocutafläkten du har i din beställning har det blivit lite galet pris på, det skall åtgärdas under morgondagen.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Citat:

Det här är en ständigt återkommande fråga, men vi kan ta den korta versionen på svaret

Dustin AB och DustinHome AB är två separata bolag med separata ekonomi och individuell prissättning. Det medför att det ibland blir kampanjer på home/Dustin som är unika och inte finns på bägge sidorna etc.

Ok, det kan jag köpa, men när man har samma produktnummer, samma orderhanterinssystem, samma lager, samma anställda som plockar samma varor så är det lite konstigt att det kan skilja hundratals kronor beroende på vilken URL man knappar in...

Citat:

Sen är utbudet av tjänster och artiklar inte helt enhetligt sidorna emellan, t.ex. så kostar faktura ingenting på Dustin AB, medan du får betala för det som homekund.

Å Andra sidan, på Dustin AB kan jag bara välja företagspaket för 175:-, på Home kan jag komma undan med en femtiolapp i frakt.

Sen gjorde jag en väldigt intressant observation... Dustin AB har ju en sektion som heter "Kontor". Motsvarande finns inte host Dustin Home, vilket jag kan förstå, inte många privatpersoner har nåt intresse av kontorsmaterial...

Men

Om jag på Dustin AB letar fram en artikel, till exempel en "FELLOWES PROTON A3 SKÄRMASKIN" (artikelnummer 5010369857) så kostar den 749:- på Dustin AB (inklusive moms.
Om jag går över till Dustin Home och söker på det artikelnumret, man kan inte klicka sig fram till den, då "Kontor" inte finns som kategori där, så får jag upp samma artikel, för 740:- inklusive moms...

Samtidigt kan jag inte registrera mig som företag hos Dustin Home, utan man måste ha ett personnummer kopplat till kontot, funkar inte med organisationsnummer.

Citat:

EDIT: och ibland blir det fel i prisändringarna hos oss, t.ex. nocutafläkten du har i din beställning har det blivit lite galet pris på, det skall åtgärdas under morgondagen.

Jo, noterade det, tack för att du fixade det så att det bara är 10 kronor dyrare nu

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

Ok, det kan jag köpa, men när man har samma produktnummer, samma orderhanterinssystem, samma lager, samma anställda som plockar samma varor så är det lite konstigt att det kan skilja hundratals kronor beroende på vilken URL man knappar in...

Nu slår du lite huvudet på spiken utan att märka det själv. Just för att det är det är samma ordersystem, samma personal som packar etc...
Så är det möjligt för DustinHome att ha ett lite lägre pris på en del saker. Det handlar helt enkelt om kostnader och vart dom belastas, men nu ska vi inte snacka företagsekonomi i tråden

Skrivet av Scuttle:

Å Andra sidan, på Dustin AB kan jag bara välja företagspaket för 175:-, på Home kan jag komma undan med en femtiolapp i frakt.

å andra sidan, vad kostar det att skicka iväg en anställd att hämta ett paket? Jag kan säga att det inte vore lönsamt för Dustin att skicka iväg mig att hämta paket på närmsta postkontor, speciellt inte om vi snackar tunggods.
Visst kan det ses som en lite hög fraktkostnad jämfört med ett vanligt postpaket, men det är inte den fraktmetod som efterfrågas mest på företagsdelen av Dustin.

Skrivet av Scuttle:

Sen gjorde jag en väldigt intressant observation... Dustin AB har ju en sektion som heter "Kontor". Motsvarande finns inte host Dustin Home, vilket jag kan förstå, inte många privatpersoner har nåt intresse av kontorsmaterial...

Men

Om jag på Dustin AB letar fram en artikel, till exempel en "FELLOWES PROTON A3 SKÄRMASKIN" (artikelnummer 5010369857) så kostar den 749:- på Dustin AB (inklusive moms.
Om jag går över till Dustin Home och söker på det artikelnumret, man kan inte klicka sig fram till den, då "Kontor" inte finns som kategori där, så får jag upp samma artikel, för 740:- inklusive moms...

Samtidigt kan jag inte registrera mig som företag hos Dustin Home, utan man måste ha ett personnummer kopplat till kontot, funkar inte med organisationsnummer.

Det där är lite märkligt, jag är inte säker på att alla dom kontorsprylarna egentligen skall gå att beställa på home sidan, lite likt utbudet av servrar vi har. Ska kika lite närmre på det.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

SKulle vara bra med ett förtydligande, är det namnet som står på leveransadressen som är det namnet som skall hämta ut paktetet på utlämnningsstället?

Permalänk
Skrivet av Navelludd:

SKulle vara bra med ett förtydligande, är det namnet som står på leveransadressen som är det namnet som skall hämta ut paktetet på utlämnningsstället?

Det stämmer mycket bra, under leveransadress skriver du in mottagarens namn.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Kära Andrew P / Dustin Home,

Om man en relativt enkel fråga får ställa
När kommer man GTX 680 4GB kunna beställa?

Just nu är det bara på mobilen det kan spelas
och jag skulle uppskatta om lite info kunde meddelas

Jag brukar dagligen vara på DustinHome.se och hänga
Min F5-knapp och jag vill på er pengar slänga

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Kära Andrew P / Dustin Home,

Om man en relativt enkel fråga får ställa
När kommer man GTX 680 4GB kunna beställa?

Just nu är det bara på mobilen det kan spelas
och jag skulle uppskatta om lite info kunde meddelas

Jag brukar dagligen vara på DustinHome.se och hänga
Min F5-knapp och jag vill på er pengar slänga

ej bekräftat
möjlig tillgång innan
löven faller

-安堵龍

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin