Permalänk
Medlem

Eyefinity 3x 47" led tv projekt

Halloj folk, Har byggt ut ett dator rum i huset och ska sänka ner en stor hög pengar i mitt lite smått unika overkill dator rum (tycker jag iaf) Precis sålt av min ombyggda Fiero så nu ska vi satsa på datorer!

Planerna är att sätta upp 3 stycken 47 tums led tv skärmar eller annan storlek beroende på pris och kvalité.

Bygga en ny låda som klarar att köra allt detta godis på max upplösning.

Min fina Burk kommer vara: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1646062/nybygge-2012-var

Funderar på 3x 47 grundig led tv.

Det jag behöver lite tips på är ett bra hemmabiosystem 7.1 och möjligen förslag på 3 bra tv led skärmar. Det enda som betyder något är bild kvaliten och upplösning. alla andra funktioner som tv kort mottagare osv är helt ointressant.

Skärmarna kommer sättas upp på en metall ställning jag byggt (bilder kommer). Kommer sitta i mitten ca1½-2meter från skärmarna, kanske mer beroende på känslan. Sitter en läderstol med fotpall trådlöst tangentbord mitt gamla hederliga logitech och min razer lachesis mus(hur de nu stavas).

Tips och idéer är välkommna så ska vi se om vi kan trycka igång detta projektet.

Permalänk
Medlem

Om du nu inte har en tajt budget så hade ju dessa passat väldigt bra till Eyefinity då ramen är näst intill obefintlig.

LG 47" 3D LED Smart-TV 47LM760T

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. Har ingen tajt budget men tycker 17x3 istället för 7-8x3 e för stor skillnad i pris för smal kant :/.

Permalänk
Medlem

Swifty kör ju 3x47 och det ser bara jobbigt ut imo. Nackspärr?

Hade hellre kört 3x27 eller nått istället.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Inte slå till på något likt detta : http://www.webhallen.com/hardvara/113285-samsung_23_tft_md230... ?

Jag tror det kan vara ett roligare alternativ än 3 st 47 tummare!

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Halloj folk, Har byggt ut ett dator rum i huset och ska sänka ner en stor hög pengar i mitt lite smått unika overkill dator rum (tycker jag iaf) Precis sålt av min ombyggda Fiero så nu ska vi satsa på datorer!

Planerna är att sätta upp 3 stycken 47 tums led tv skärmar eller annan storlek beroende på pris och kvalité.

Bygga en ny låda som klarar att köra allt detta godis på max upplösning.

Min fina Burk kommer vara: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1646062/nybygge-2012-var

Funderar på 3x 47 grundig led tv.

Det jag behöver lite tips på är ett bra hemmabiosystem 7.1 och möjligen förslag på 3 bra tv led skärmar. Det enda som betyder något är bild kvaliten och upplösning. alla andra funktioner som tv kort mottagare osv är helt ointressant.

Skärmarna kommer sättas upp på en metall ställning jag byggt (bilder kommer). Kommer sitta i mitten ca1½-2meter från skärmarna, kanske mer beroende på känslan. Sitter en läderstol med fotpall trådlöst tangentbord mitt gamla hederliga logitech och min razer lachesis mus(hur de nu stavas).

Tips och idéer är välkommna så ska vi se om vi kan trycka igång detta projektet.

känns lite snålt att köra på 2x7970 och sen SB ... minst Ivy Bridge, helst SB-E såklart ...

och varför 2 st SSD i olika storlekar? bättre med en stor, och en vanlig HD för lagring?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Jag hade hellre kört 1 stor bild (vilket jag gör) , sämre upplösning...men känsla jooorå

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

God dag min vän.

Jag hade nog gjort min köplista såhär: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1647016/2012-03-31

Dock hade jag valt 4gb versionen av gtx 680 istället för 2gb.

Tv apparater: 3x http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/46VLE7139BR/gru...

Ser fram emot bilder när det är klart.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Kommer bli EXTREMT pixligt med 1900x1080 på en 47" om du ska sitta 1-2 meter ifrån.

Har själv prövat 1900x1080 på en 36" och texten var i princip oläsbar, såg typ ut såhär:

Skaffa riktiga 2560x1600 30" om du vill vara overkill. Att ha TV som skärm är bara cheap, inte kvalité eller funktionalitet någonstans.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Man kan ju även köra med projektorer och en svängd duk/curved screen, det hade varit fett
Ska du sitta nära kan det ju bli lite störande stora pixlar på TV-apparaterna, därför hade jag nog hellre valt 3st 27-30" skärmar

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Man kan ju även köra med projektorer och en svängd duk/curved screen, det hade varit fett
Ska du sitta nära kan det ju bli lite störande stora pixlar på TV-apparaterna, därför hade jag nog hellre valt 3st 27-30" skärmar

Tänkte precis skriva att han kan skaffa projektorer istället ^^ då slipper man ju ramen och så kan man bestämma storleken på bildytan.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Skippa TV-apparaterna och köp 3x30" IPS istället.

Du kommer annars bara att bli mycket besviken..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

mycket bra och informativa svar. Jag har redan en 47" tv som jag kör på nu och det med pixlar och dåliga texter osv har jag ingenting utav. Färåtergivningen för röd är också väldigt bra och allt är väldigt skarpt och tydligt så detta vet ja inte var ni får ifrån.

Plasma och ren cld är crap men har man cld led.. eller led som de heter idag(fusk led) så funkar de riktigt bra.

Tanken för projektor är ju iofs väldigt intressant, ska se om ja hittar en projektor som kan göra den bilden ja vill ha. Vill inte ha flera projektorer då det kommer bli för dyrt i längden.

http://www.webhallen.com/hardvara/11...has-dual-svart ? är ju faktiskt väldigt intressant! ska fundera på detta.

Kör 2 ssd för jag ska ha den "lilla" som system disk och den "stora" för att ha alla spel på.

Lagring har jag redan på min htpc med 2x2 tb och en nas på 4x2 tb )

Ska lägga upp bilder i morgon och en planering från googles sketchup.

"Swifty kör ju 3x47 och det ser bara jobbigt ut imo. Nackspärr?"
Har en ställning jag bygger själv så de kommer att vara vinklade neråt mot centrum stolen så det kommer vara lugnt.

Hade hellre kört 3x27 eller nått istället.

Att byta processor till ivy bridge är också en tanke.. kanske lika bra när man ska bygga ändå ska ringa inet och ändra beställningen. Skiljer inte så mkt i pris som det gör prestanda. tack för det. Va helt insnöad på i7 2700k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensg88:

Inte slå till på något likt detta : http://www.webhallen.com/hardvara/113285-samsung_23_tft_md230... ?

Jag tror det kan vara ett roligare alternativ än 3 st 47 tummare!

nej för fan, 3x2 är värdelöst. du får ju ett streck mitt i bilden då ju! i 3x1 så får du inget streck mitt i bilden, utan två sträck bredvid mitten.
mitten är VÄLDIGT viktig i nästan alla spel, och ser man inte den så är det nästan kört.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Skulle kört på 3x U2711 eller U3011 istället - redigt stor skärmyta, men samtidigt hög pixeltäthet.

Permalänk
Medlem

Köp 3 st U2711 när cdon ska ha sitt erbjudande.. http://cdon.se/smarta-deals/dell_ultrasharp_u2711/

Permalänk
Medlem

Två alternativ:

Det "smarta": Kolla in philips 21:9 skärmar

Det "mindre prestanda per krona alternativet" men det roligaste: Köp de största och bästa skärmarna du kan och släng upp ett riktigt snyggt galleri:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?