Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Universitetsutbildning i 3-4år. Jobb kommer därefter.

Ja.. du måste ju studera mopphantering ordentligt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Självklart så var det någon annans fel precis som med Saab Autombile.
Det är lätt att skylla på andra istället för att öppna ögonen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sirnicke:

1. Utbilda dig
2. Tjäna pengar och få råd att köpa spel
3. ???
4. Profit

Utbilda sig för jobb inom spelbranchen borde många i denna tråd starkt överväga med tanke på hur många självutnämnda experter som uttryckt sig.

Tänk så många perfekta spel vi skulle få om dessa utvecklade spel istället för att gnälla på olika webforum.

Permalänk
Medlem

hahahaha jag döööööööör, spelet var ju totalt kasst? skyll på piraterna den ätta utvägen såklart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Köpte själv spelet på Steam jul-rean förra året för typ 80 spänn. Singleplayern är fan helt ok. Sen fick det 8/10 av ett flertal officiella recensenter. Så hur ni kan kalla spelet för skit förstår jag inte. Men sen att skylla nedgångarna på piratkopiering är rätt så lågt, för om jag känner mina pirater rätt så skulle de i flesta fall endå aldrig köpt spelet, vilket till och med kan ha gynnat försäljningen på så sätt att spelets rykte spridits ytterligare. Säg i stället som det är, ni klarar inte av den hårda konkurrensen som finns i dag, samt har fört en allt för klen reklamföring av er produkt.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Varför ska alla speltillverkare skylla på piratkopiering så fort deras spel säljer dåligt? Såvida dom själva inte sitter och kollar varenda torrentsida så ser jag inte hur dom ska veta att deras spel piratkopieras mer än vad det säljer. Dom har heller inte tänkt på att dom som laddade ner kanske är dom som även köpte spelet senare? Bulletstorm var väldigt mediokert enligt mig, och jag tror dom flesta förstod det redan från början och struntade därför i att köpa det.

Speltillverkare måste börja ta sitt ansvar i stället för att bara skylla i från sig hela tiden. Gör ett bra spel så ska ni se att det kommer sälja. Se bara på spel som t.ex. The Witcher 2 som saknar DRM helt och hållet, men som samtidigt säljer som smör.

Bra spel = Bra försäljning och minskad piratkopiering
Dåligt spel = Dålig försäljning och ökad piratkopiering

Sen kommer det ju självklart finnas dom som även piratkopierar bra spel, men dessa människor skulle nog inte ha råd att köpa spelet hur mycket dom än skulle vilja köpa det. Vilket i slutändan betyder att försäljningen dom tappar på dessa människor inte drabbar spelstudion mer bara för att dom piratkopierar då man omöjligt kan trolla fram pengar som inte finns.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Jag och en polare lirade detta friskt till PC, båda hade köpt det via Steam på en rea. Med "friskt" var det kanske halva kampanjen (som faktiskt var kul), men multiplayer i ungefär 20 timmar.

Sen tröttnade man.

En tvåa? Nej tack - men beskyll gärna de dåliga försäljningsaiffrorna på allt annat än ett - som bäst - mediokert spel.

Pinsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

95% av dem som skriver att spelet sög / inte vart värd för det är en port här har ju inte ens testat det... Säger lite om nivån här.. slut argumentera för piratkopiering för att lätta erat samvete.. och att prata om att de inte är värd pengarna ? spel med x timmar speltid är inte värt pengarna ? Men en krogkväll för 1000kr det går fina fisken ?..

Jag har inte testat det! Men jag läste rätt mycket om det, kollade på klipp o s v! Och redan där slutade intresset för mig. Ärligt talat så hade jag glömt bort det helt o hållet att det fanns. Och det händer bara med spel "som är en i mängden"
För inte sitter man och diskuterar "Bulletstorm" när man pratar spel med vänner! Kan inte ens minnas att jag gjort det.

Jag tycker som många andra! Att det är en väldigt dålig ursäkt att skylla på pirater.

Skrivet av Utopolitan:

Undrar hur många av alla de på det här forumet som laddat ner spelet rättfärdigar gärningen med ursäkten "utvecklarna förtjänar det för att det är en dålig port".

Löjligt.

Tror faktiskt inte det är så stor % som laddat ner det! Och dom som gjorde det, tror jag knappast sitter o spelar timmar i sträck, kväll efter kväll!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jo trenden är ju att skylla ifrån sig, hur lyckas alla de som säljer mycket spel då? om det nu är piratkopieringens fel.

Bra spel = Cash.

Cash = people.

People = SHIT!

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem

Sedan när blev det en nyhet att ingen vill betala för dåliga spel?

Varför skriver Sweclockers öht om detta?

Permalänk
Medlem

Gör bra multiplayers så folk har en anledning att köpa...........

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Universitetsutbildning i 3-4år. Jobb kommer därefter.

Alla är inte akademiker, och man kan heller inte kräva att folk ska behöva utbilda sig på universitet för att få ett vanligt jobb. Det ska finnas jobb som du ska kunna få som outbildad, yrkesutbildad och välutbildad. Idag är det total brist på outbildade jobb, lite varierat på yrkesutbildningar och en acceptabel nivå på välutbildade jobb.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

95% av dem som skriver att spelet sög / inte vart värd för det är en port här har ju inte ens testat det... Säger lite om nivån här.. slut argumentera för piratkopiering för att lätta erat samvete.. och att prata om att de inte är värd pengarna ? spel med x timmar speltid är inte värt pengarna ? Men en krogkväll för 1000kr det går fina fisken ?..

Så vi som har spelat det och anser att det sög balle ska också ignoreras? Vad har du för källa för att 95% av dem som skriver att spelet är dåligt inte skulle ha spelat det?

Permalänk

sjukt enformigt men rätt skoj ibland.

Dock kan man bara spela igenom det 1 gång , thats it so näh tyvärr ingen höjdare. Bara brainless shooting när man inte pallar nått.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Alla är inte akademiker, och man kan heller inte kräva att folk ska behöva utbilda sig på universitet för att få ett vanligt jobb. Det ska finnas jobb som du ska kunna få som outbildad, yrkesutbildad och välutbildad. Idag är det total brist på outbildade jobb, lite varierat på yrkesutbildningar och en acceptabel nivå på välutbildade jobb.

Supply and Demand
Han bad om att bli pekad åt en riktning som ger jobb.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

vet att jag testa 40-30 min och av installera det var inte kul eller något nytt.

Permalänk

Synd, tyckte att första va jättekul

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Khringo:

Köpte själv spelet på Steam jul-rean förra året för typ 80 spänn. Singleplayern är fan helt ok. Sen fick det 8/10 av ett flertal officiella recensenter. Så hur ni kan kalla spelet för skit förstår jag inte. Men sen att skylla nedgångarna på piratkopiering är rätt så lågt, för om jag känner mina pirater rätt så skulle de i flesta fall endå aldrig köpt spelet, vilket till och med kan ha gynnat försäljningen på så sätt att spelets rykte spridits ytterligare. Säg i stället som det är, ni klarar inte av den hårda konkurrensen som finns i dag, samt har fört en allt för klen reklamföring av er produkt.

Du har helt rätt - spelet är bra för att kosta 50-80 kr.

Tycker du däremot med fakta i hand att det är värt 500?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Minns att jag laddade ned spelet för att testa det lite, spelar på en 1920*1200 skärm och att ett spel i dagens läge har svarta ränder bara för att det är gjort för 1080p är bara lat portning. En FOV som gav mig huvudvärk efter ca 15 minuter, vilket blev min totala speltid. Trots min korta speltid tyckte jag att spelet var upprepande.

Sluta tro att varje piratat spel är ett förlorad köp och fixa ordentliga portar om ni ändå ska göra det.

Permalänk
Medlem

Dålig marknadsföring? Har inte ens hört talas om spelet förän nu...

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

skyll på piratkopiering istället för att inse att spelet inte var bra/kul..

Permalänk
Medlem

Jag som hade för mig att Modern warfare 3 slog säljrekord och piratkopierings rekord samtidigt. Mystiskt fenomen!

Permalänk

Bra saker säljer sig själva. Gör man skit så säljer man också skit. En pc 2012 är inte en Xbox 360. Piratkopiering är bara något som sämre hantverkare skyller på när andra kan bättre.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Jaha, och? Vem fan bryr sig? Det var ändå ett skitspel.

Piratkopiering har aldrig i något sammanhang inneburit minskade intäkter, någonsin. Så vad fan dillar de om?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Undrar hur många av alla de på det här forumet som laddat ner spelet rättfärdigar gärningen med ursäkten "utvecklarna förtjänar det för att det är en dålig port".

Löjligt.

köpte spelet spelad sp slängde i en hög...bättre än så var set int...
och av vad jag läser så tycker dom flesta att det är ett skitspel...vilket inte en bra port kan rädda.
för övrigt..så dåligt var det ju inte, man trötnade ganska så fort men det var ricktigt roligt av och till.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Sötast

Citerar mig själv från en annan tråd.

Skrivet av Allexz:

Lite skumt detta

Först så är det gnäll på piratkopiering.
Sedan så är det så fruktansvärt mycket piratkopiering att tillverkare ej vill göra spel till pc mer.
Sedan så går fler och fler tillverkare ut med försäkring efter försäkring om att pc spelen ska bli bättre.

Bestäm er nu?

Med en liten:
EDIT:

Först så är det gnäll på piratkopiering.
Sedan så är det så fruktansvärt mycket piratkopiering att tillverkare ej vill göra spel till pc mer.
Sedan så går fler och fler tillverkare ut med försäkring efter försäkring om att pc spelen ska bli bättre.
Nu så är det gnäll på piratkopiering igen!

Permalänk
Medlem

Lätt och skylla på pirater när fösäljningen av spel bara ökar och ökar för varje år.
Hur tänkte man då?

Om man istället använde hjärnan och gör ett spel som är roligt och annorlunda istället.

Permalänk
Medlem

Om han själv erkänner att det inte var en bra portning kanske han kan lägga ihop ett och ett och förstå anledningen till att många piratkopierar. Släpper man skit kanske inte många är så sugna på att köpa det?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Piratkopiering har aldrig i något sammanhang inneburit minskade intäkter, någonsin. Så vad fan dillar de om?

måste väl ändå skoja har du en produkt som inte finns i demo utan man måste köpa den för att kunna utvärdera! Och nån snubbe lägger ut den på piratbukten du tankar den istället för du behöver den! VEM förlorar då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

"Gör bättre spel"
"Sluta skyll på piratkopiering"
"Piratkopiering hjälper försäljning av spel"
"Jag köper minsann spel sådetså"
"DRM herp derp"

Så, nu har vi reducerat vad 95% av den här tråden kommer handla om. Move along.

Får jag lägga till att det är EA och att jag inte betalar för spyware?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter