Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Ursäkta språket nu, men måste tömma mig.

Att dom ska ljuga hela jävla tiden. Om patcher, om PC lead platform, om dlc om hela jävla skiten och deras efterblivnighet i att kommunisera med deras spelare. som senast. ''PC väntar på att konsolerna ska acceptera patchen. Vi vill släppta ut patchen samtidigt på alla konsoller'' 2 veckor senare. PS3 får patch, ni andra får vänta 1 vecka'' jag menar....

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Främst de otroligt jobbiga buggarna, suppression efter patchen och deras sega patchande.

Edit: Glömde den dåliga lagbalanseringen!

Permalänk
Skrivet av Josuroli:

Konstig vapenbalansering.
Visst behövdes vissa vapen balanseras, men nu känns det lite larvigt. Min favorithagelbrakare 870 är numera skit. Vet inte varför men M26 Mass är vad 870 var innan patchen. Fast värre, 870 kändes rätt bra balanserad innan patchen, nu kan man skjuta någon tre gånger på kort avstånd innan dom dör. Semihagelgevären känns otroligt bra, finns inget incitament längre att välja 870. Fullautohagelgevären gör så att det blir lagg har jag märkt.

Nu har jag skrivit av mig lite, hoppas att den värsta ragen lagt sig...

Vad jag vet så är 870n oförändrad sen prepatch.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Jag använder endast 870 om jag använder hagel, har de gjort något åt usas12? Vore på sin plats annars, värre noobbössa får man leta efter.

Permalänk

Baserapers, campers (speciellt på rush), dålig lagfördelning, overkliga one-shots...

Kommer säkert på mer. -_-

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Att de jävla raketgevären har explosiv sprängverkan. Vill dem seriöst att man ska använda de mot infanteri? - Tänker DICE är de gör sina spel? Tveksamt! Varför inte bara göra raketgevären som de var i BF1942? Att de skadar mot bilar men har liten sprängeffekt så om du vill döda en infanteri med rpg så måste du träffa rakt på personen.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadde:

Det jag stör mig mest på är idioter som använder RPG på banor utan fordon(Metro t.ex.) Tycker att dom borde stängas av på sådana banor samt på servrar som inte har fordon alls.

Ja men då kan alla bara börja kampa. Jag använder rpg:n för hus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Känns inte så. Det är svårt att förklara, men den känns annorlunda på något sätt, har haft ruskiga problem med att döda något med den. Innan patchen så var i princip alla skott dödande inom 5-10m om man bara hade motståndaren i sikte, med lite tur kunde man döda någon med ett skott 10-20 meter bort, annars var det två skott som gällde. Nu är det ofta 2-3 skott som gäller inom 10m (om inte motståndaren står precis framför), 3-5 skott om motståndaren är 10-20 meter bort.

Däremot så känns M26 Mass (Hagelbössan som man har som underslung) eller vad den heter precis som 870:n gjorde innan patchen (till och med lite bättre).

Permalänk
Skrivet av Josuroli:

Känns inte så. Det är svårt att förklara, men den känns annorlunda på något sätt, har haft ruskiga problem med att döda något med den. Innan patchen så var i princip alla skott dödande inom 5-10m om man bara hade motståndaren i sikte, med lite tur kunde man döda någon med ett skott 10-20 meter bort, annars var det två skott som gällde. Nu är det ofta 2-3 skott som gäller inom 10m (om inte motståndaren står precis framför), 3-5 skott om motståndaren är 10-20 meter bort.

Däremot så känns M26 Mass (Hagelbössan som man har som underslung) eller vad den heter precis som 870:n gjorde innan patchen (till och med lite bättre).

Du kanske spelat på server med extra hälsa? Jag dör iaf innan jag ens hört ett skott när någon kommer med 870. Spelade på en server som verkade ha extra hälsa idag. Sjukt frustrerande, fick tömma hela magasin i folk för att de skulle dö. Plus att folk kunde hoppa och springa hur långt som helst innan man fick död på dem.

Permalänk
Medlem

Jag har faktis spelat på servers som kör metro 64 "no explosives no shotguns" och det har funkat bra, blivit roligare. De är hardcore btw, kanske finns på normal också. Bara och testa och söka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Du kanske spelat på server med extra hälsa? Jag dör iaf innan jag ens hört ett skott när någon kommer med 870. Spelade på en server som verkade ha extra hälsa idag. Sjukt frustrerande, fick tömma hela magasin i folk för att de skulle dö. Plus att folk kunde hoppa och springa hur långt som helst innan man fick död på dem.

Nej det är vanliga servrar. Provade precis och var tvungen att skjuta vissa 2-3 gånger på någon meters håll, trots att de var mitt i siktet.

Jag läste något i patch-notes om att dom skulle göra om spridningen på skotten om man siktade längs siktet, det kan vara det som spökar. Dock så är M26 Mass som sagt ruskigt bra, likadan som 870 prepatch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Ofta subtila fuskare, inte sådana som springer omkring med ksp och enbart skjuter HS efter HS utan som helt enkelt har olika former av aimassist och wallhack och utnyttjar dessa .

Vad är det som får dig att tro detta? Undrar eftersom jag då och då blir anklagad för just wallhack, trots att jag inte har det.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Gwanto:

Vad är det som får dig att tro detta? Undrar eftersom jag då och då blir anklagad för just wallhack, trots att jag inte har det.

Håller med dig där, många som skyller på fusk när någon annan spelar bra. Snarare dålig attityd hos folk som spelar spelet.

Tyvärr blir jag inte anklagad för att fuska så ofta

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Stör mig fortfarande något enormt på den solen till ficklampa

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Suppression är för jävlig just nu, annars är jag i överlag nöjd med spelet just nu. USAS känns fortfarande lika jävla op men det är bara min åsikt

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

För er som klagar över suppression så är det bekräftat av Alan Kertz (Core gameplay designer för Bf3) att suppression ska bli tweakad (och troligtvis landa någonstans mellan vad det är nu och vad det var före patchen).

Källa: http://www.twitch.tv/dontrevivemebro/b/313597227

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Jag har faktis spelat på servers som kör metro 64 "no explosives no shotguns" och det har funkat bra, blivit roligare. De är hardcore btw, kanske finns på normal också. Bara och testa och söka.

Jag älskar metro. MEN när folk kör med c4, rpg, granater, Usas explosive osv vid mitten så är det ett rent hel***e! Det förstörde så mycket! Blev inge roligt att spela metro banan för alla hade samma problem... Bara en massa bomber och granater i mitten och ingen kom någon vart!...

Sen så började jag hitta servrar med no explosives n shotguns och då är banan en ren fröjd!! (speciellt nu när MAV glitching inte fungerar )

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Gwanto:

Samma här, har blivit kallad fuskare flera gånger sedan jag började spela för några dagar sedan.
Är rank 5 just nu. 50+ rankarna tål inte att få på arslet av en lågrankad ^^
Synd att jag, som battlefield veteran, var tvungen att vänta tills jag hade en bättre dator innan det gick att spela BF3...

Det jag stör mig på är att man som helikopter är så stört sårbar, får ju lock på mig redan efter 15 sek i luften - men det kanske är för att jag inte fått alla tuffa uppgraderingar ännu?

Sen stör jag mig på Metro, vilken jävla skitbana.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Håller med dig där, många som skyller på fusk när någon annan spelar bra. Snarare dålig attityd hos folk som spelar spelet.

Tyvärr blir jag inte anklagad för att fuska så ofta

Visst finns det många som skriker fusk såfort de blir skjutna.
Men om man t.ex spelar metro 4mot4 o någon alltid kollar åt rätt håll när denne går genom en dörr eller liknande så är det något som inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är matchmaking systemet, om det nu finns något.
Känns som att jag alltid hamnar i ett lag där majoriteten av spelarna suger och inte bryr sig över huvud taget om sina lagkamrater, utan försöker bara få kills som ser bra ut på pappret. Speciellt på Rush.
Antar att det är alla CoD kids som orsakar detta.

Kommer nog fixas med tiden dock, som med BF2, i slutändan är det bara de riktiga core fanesen som är kvar, och det är då man verkligen kan njuta av spelet!

Gällande RPG osv på Metro tycker jag att det inte är speciellt jobbigt, de skadar inte speciellt mycket.. Det är inte precis det ultimata valet då det är mer effektivt med en medic som revievar lagkamrater om och om igen än en Engineer som kanske dödar en eller två stycken.

Tittar man tillbaka på Battlefield 1942 så ser man liknande saker, då folk ofta rensade bunkrar fullaproppade av spelare med ett endaste bazooka skott, vi har blivit alldeles för bortskämda när det kommer till spel, varenda liten sak man stör sig på ska nu vara dåligt och förväntas fixas skitfort.

I Battlefield 2 kunde en helikopter ta ner ett helt lag utan att bli stoppad, samma med jetplan, nu ska allting vara så nedrans balanserat för att alla ska bli nöjda... Riktigt konstigt.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

är nog egentligen bara två saker

Att jag konstant dör när jag är bakom skydd, samt att det är så JÄVLA många 1000 tick serverar, hur fan orkar man spela en sådan match!?

vad är det för fel på typ 200-500 tick matcher!?!? Blir skogstokig!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Främst de otroligt jobbiga buggarna, suppression efter patchen och deras sega patchande.

Edit: Glömde den dåliga lagbalanseringen!

Kör man Cover-squadbonus tycker jag att suppressioneffekten är väldigt hanterbar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Tittar man tillbaka på Battlefield 1942 så ser man liknande saker, då folk ofta rensade bunkrar fullaproppade av spelare med ett endaste bazooka skott, vi har blivit alldeles för bortskämda när det kommer till spel, varenda liten sak man stör sig på ska nu vara dåligt och förväntas fixas skitfort.

I Battlefield 2 kunde en helikopter ta ner ett helt lag utan att bli stoppad, samma med jetplan, nu ska allting vara så nedrans balanserat för att alla ska bli nöjda... Riktigt konstigt.

faktiskt så håller jag med om detta, minns i BF2 att om de kom ett jetplans proffs in i servern, då fick man passa sig både i fordon och till fots(!)
nu flyger jetplan i markhöjd och gör inte ett shit tycker jag.
1942 lirade jag aldrig online tyvärr (var för liten då ^^) men mot bottar iaf

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig först och främst på är det dåliga samarbetet. Jag har spelat både CoD och BF i flera år och jag blir sjukt arg på att när jag lirar på t.ex en infantry only server där det är i princip ingen som revivar (64server/32server), helt retarderat och det roliga är att ca 90% av dom som spelar på dessa servrar spelar som assault och när deras lagkamrater dör bredvid dom så skiter man bara i det (jag förstår inte varför eftersom att reviva någon ger poäng, riktigt mycker poäng om man revivar många). Även samma sak sker när man vill ha ammunition av en lagkamrat, man får följa efter dom i 5 minuter och spamma Q.

Detta är skillnaden mellan BF3 och BF2, för att när jag spelar BF2 och ber om hjälp av en lagkamrat, då kommer det någon ASAP, men inte i BF3.

En annan sak är när man lirar t.ex Caspian Border där halva jävla laget sitter i stridsvagnar (för att inte tala om stridshelikoptern) och inte gör ett skit för laget, de spelar endast för att få kills och hjälper inte till att ta över baser etc. Detta gäller förstås inte alla spelare, men det är något som alltid händer när jag spelar banor med fordon på.

Tror helt enkelt att detta beror på att det är många fler CoD spelare i BF3 än vad det finns i BF2.

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Avstängd

BF3 suger nu efter updaten...

Alla skotten känns som dom flyger riktigt sakta...och spridningen är sjuk löjlig på gevären...

Står en fiende 10M framför mig så tar det 5sekunder för mina skott att träffa honom :(....Kan inte kniva längre..

Sen tål dom mycket mer i HC numera....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Största problemet är netkoden. Kulor registrerar ej träffar, dör bakom väggar. Väldigt frustrerande.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Största problemet är netkoden. Kulor registrerar ej träffar, dör bakom väggar. Väldigt frustrerande.

ah! Tack Då vet jag att jag inte är galen som upplever detta i spelet

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Håller med. Väldigt irriterande när man gått in bakom en vägg och dör.

Något annat som är frustrerande är när man skjuter på någon och ser hur animationen visar träffar men att de inte dör eller tar skada. Någon ny typ av fusk?
Hände mig med samma spelare flera gånger. MEN när jag använde scope tog han skada!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

1. Att man dör fast man hunnit runt ett hörn och tagit flera steg ur skottlinjen.
2. Suppresion....fyfan
3. Rekylen på vissa vapen är helt åt helvete
4. Autoeldspridningen är verkligen åt helvete. Hade kulorna spridits så på ett riktigt gevär hade människan fortfarande krigat med pil o båge.
5. Att fienden inte dör när man träffar klockrent i huvudet. Iof, det är många träskallar som spelar detta spelet (inklusive mig själv ;D )

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Det jag stör mig först och främst på är det dåliga samarbetet. Jag har spelat både CoD och BF i flera år och jag blir sjukt arg på att när jag lirar på t.ex en infantry only server där det är i princip ingen som revivar (64server/32server), helt retarderat och det roliga är att ca 90% av dom som spelar på dessa servrar spelar som assault och när deras lagkamrater dör bredvid dom så skiter man bara i det (jag förstår inte varför eftersom att reviva någon ger poäng, riktigt mycker poäng om man revivar många). Även samma sak sker när man vill ha ammunition av en lagkamrat, man får följa efter dom i 5 minuter och spamma Q.

Detta är skillnaden mellan BF3 och BF2, för att när jag spelar BF2 och ber om hjälp av en lagkamrat, då kommer det någon ASAP, men inte i BF3.

En annan sak är när man lirar t.ex Caspian Border där halva jävla laget sitter i stridsvagnar (för att inte tala om stridshelikoptern) och inte gör ett skit för laget, de spelar endast för att få kills och hjälper inte till att ta över baser etc. Detta gäller förstås inte alla spelare, men det är något som alltid händer när jag spelar banor med fordon på.

Tror helt enkelt att detta beror på att det är många fler CoD spelare i BF3 än vad det finns i BF2.

Håller med dig, när jag kör metro t.ex. så kan man ju, om man kommer från C och spelar som US, gå till höger och där vet jag inte hur många gånger folk stannar och tittar bara, finns de tillfällen där hela laget skall stanna och ta C också, men en själv fortsätter springa för man vill in bakom för att flanka eller få dem att bli tillbakatryckta till A, så man kan ta B och slippa granat spam. Men nejdå ingen som springer med en och ger support, utan man får hela finde laget i ansiktet plus femtio elva granater från olika händer och mynningar. Fan problemat är att folk inte chansar och ofrar sig, för det kan avgöra hela matchen. Sen det här med commandona är ju helt värdelösa, fan de skulle ha behållt subtitles för kommandona som i de äldre BF spelen, för då såg man vem som skrek och upptäkte lättare att det var någon som skreck på hjälp/support. Det är nog därför det tar längre tid innan man får det man skriker efter.

Sen det är med stridavagnarna/heli kan jag förstå i vissa fall, för stridsvagnarna/heli är ibland körda i de flästa fall om man rushar med dem, men så finns det ju vissa tillfällen där de kan gör mer.

Sen är det riktigt som du säger att det har kommit många COD spelare som har tagit med sig spelstilen och verderingarna från COD till BF. Men man får väll hoppas på att de drar vid nästa COD.

En sak jag önskar DICE skall fixa är att höja rekylen ännu mer, för annars kommer jag bli tokig, vet inte hur många gånger jag har blivit avslöjad/dödad när jag legat och tagit en flagga och pågrund av att någon inte kan lära sig att skjuta med semi/burst eller inte vet när man ska använda sitt vapen, typ när en tank står 3 meter ifrån dig och han inte sett dig. Nej, om folk slutade skjuta auto hela tiden så skulle det inte dra till sig så mycket uppmärksammhet och sen att folk måste lära sig att inte gå för kills för det kan döda dina lag kamrater, plus att matchen slutar med "YOUR TEAM LOST".