WD 80Gb (8MB Chache) Högljödd?

Permalänk
Medlem

WD 80Gb (8MB Chache) Högljödd?

Någon som har en Wester Digital 80Gb:are (8MB Chache)?
För den jag fick ganska nyligen högt med ett högfrekvens ljud.

Permalänk

jag har en wd 120 SE ich den låter inte ett dugg och jag tror inte der är nån större skilnad på dom.

tror du har haft oturen och fått ett x som låter

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk

marwin , jag har en WD 80 SE och den låter inte alls mkt.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående två, har en 80gb se, låter inte mkt alls. Du har nog haft otur helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Min 80gig fick ett lustig ljud häromdagen, ett hög-frekvent ljud som om t.ex en fläkt skulle gått ojämt på något vänster. Kan inte föklara, jag stängde iaf av datorn en dag sen när jag starade var det borta.
och lika glad är jag för det...blev lite orolig ett tag för min disk :/

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Fick min dito igår. Är väl inte mer högljudd än min IBM 120GXP. Låter ganska mycket alltså...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon större skillnad på hastigheten mellan den "normala" och 8mb versionen?

Permalänk
Medlem

okej, tack för alla svar.
Jag får väll skicka tillbaka min HD, PLUS,, mitt grafikkort som inte heller funkar.. Grafikbuggar nästan direkt när man spelar något spel.. O inte har jag heller klockat det. ajja,, skit samma. Blir iaf bra o fa tebax ett nytt perfekt fungerande grafikkort, och en _tyst_,(iaf tystare än jag kör nu) HD!

Permalänk
Medlem

Mina WD800JB är tysta, jämfört med 60GXP-diskarna.

Permalänk
Medlem

Jag blev helt förskräckt när jag körde mina WD800JB diskar för första gången då de låter skithögt!
ett högfrekvent gnisselljud...

jag som är van vid råtysta Fujitsu 17GB 8MB Cache 5400rpm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

mina WD 8 MB blir JAV*A varma... typ 70 C... e det nåt fel på dm tycker ni ??

Visa signatur

Intel P4 3.0, 2GB PC3200, Radeon 9800Pro

Permalänk
Medlem

Fan nu blir jag helt förvirrad.. De flesta recensioner menar att WD800JB är både tyst och framförallt sval.. Kan det vara så stora skillnader mellan olika exemplar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Fan nu blir jag helt förvirrad.. De flesta recensioner menar att WD800JB är både tyst och framförallt sval.. Kan det vara så stora skillnader mellan olika exemplar?

köp och avgör själv

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

alltså jag fattar det inte heller... som utlovat ska de vara svala.. nu kör jag med öppet chassi och de ligger på 68 grader... fattar ingenting..

Visa signatur

Intel P4 3.0, 2GB PC3200, Radeon 9800Pro

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på tempen på dom?
Enda tempen jag får fram är ju den i BIOS - 38 grader...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Free
mina WD 8 MB blir JAV*A varma... typ 70 C... e det nåt fel på dm tycker ni ??

Hur lyckas du få en sådan hög temp på dom? Eldar du under lr har du satt en peltier med varmsidan mot dom? Kylning är något du borde inskaffa iaf...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Free:
Se till att du har en chassifläkt i som blåser eller suger på hårddisken annars blir dom kokheta...

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Jag har haft med två ex. att göra, den ena är tyst och fin, den andra låter illa. Båda funkar 100% felfritt dock.

Permalänk
Medlem

Re: WD 80Gb (8MB Chache) Högljödd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Någon som har en Wester Digital 80Gb:are (8MB Chache)?
För den jag fick ganska nyligen högt med ett högfrekvens ljud.

Tyvär har jag fått det på min FTP disk (Den har fått villat ganska länge kanske därför) min windows disk låter inte alls fast det är samma typ av disk.

Fick ni bot på ljudet på något sätt?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

hmm hur kollar man temp på sin HD?

Permalänk
Medlem

Jag fick ett liknande oljud från min IBM 120GPX igår.
Jag blev tvungen att gå ut ur rummet, var verkligen obehagligt för mina öron.
Sen när jag kom tillbaka var det borta som tur var

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnReAL1
hmm hur kollar man temp på sin HD?

Dtemp eller MBM t.ex
Seagate och IBM har stöd för att mäta temp.. inga western digital ännu tror jag :/

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Hdd

Jag har två WD 8 cacheare, hör inte ett skit från mina !!!

P:S är jävligt nöjd med mina köp dem

Visa signatur

AMD 1400@1600, H20 kyld, Ti200 128 MB
512 SDRAM, 3 hdd tot. 220 gig

Permalänk
Medlem

ni som säger att dom inte låter, det skulle inte kunna bero på att ni sitter på högljudda fläktar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
ni som säger att dom inte låter, det skulle inte kunna bero på att ni sitter på högljudda fläktar?

Tro mig det hjälper inte om de har hög ljuda fläktar detta ljud är så högfrekvenst så att det hörs ändå

Visa signatur

Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs

Knappast sitter på en skit tyst dator o jag hör den nästan aldrig.. bara om man lyssnar efter när den arbetar redigt ordentligt inget man tänker på..

Permalänk

Har precis skaffat en WD 80gb 8mb cache, och skulle gärna vilja höra om den ljuder eller inte, har bara ett problem, får inte in den...i bios sägs att storleken är "80", dvs inte 80000(e likn)mb, utan endast just "80", och fdisk hittar den bara som 10200(ca)mb stor...jag kör win98, 1ghz pIII på ett via-moderkort, knappt två år gammalt...vad kan vara problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freudlund
Har precis skaffat en WD 80gb 8mb cache, och skulle gärna vilja höra om den ljuder eller inte, har bara ett problem, får inte in den...i bios sägs att storleken är "80", dvs inte 80000(e likn)mb, utan endast just "80", och fdisk hittar den bara som 10200(ca)mb stor...jag kör win98, 1ghz pIII på ett via-moderkort, knappt två år gammalt...vad kan vara problemet?

Fdisk gillar inte så stora hårdiskar :), partionera hårdisken i Partion Magic..

Till det där oljudet. Det har tyvär inte blivit bättre efter 3 dagar åt mig nu..men min andra hårdisk låter inget som tur är men men jag har mycket grejer som jag vill ha kvar som är på hårdisken som för oväsen..i övrigt så fungerar båda diskarna jätte bra

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om man jämför med seagate barracuda4, vilken låter mest? Låter WD 8mb mycket mer eller? Jag kör just nu med en cuda4 och den låter ingenting, just nu är det min silentsystems 300W psu som låter mest... och jag vill inte förstöra friden med en högljud och vinande hårddisk.... ^_^

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^_^
Om man jämför med seagate barracuda4, vilken låter mest? Låter WD 8mb mycket mer eller? Jag kör just nu med en cuda4 och den låter ingenting, just nu är det min silentsystems 300W psu som låter mest... och jag vill inte förstöra friden med en högljud och vinande hårddisk.... ^_^

Om man säger så här om WD disken börjar låta som min enna WD disk gör så kommer det vara stor skilnad men annars så är det nog minimal skilnad..En WD disk som fungerar som den ska är inte mer högljud än en segate enligt mening..Jo kanske om du har 0 fläktar i din dator

Visa signatur