Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft agget? har nämligen ett likadant och det har fungerat klockrent i över 4 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devinerhymes:

jag hade lite tråkigt igår och ville bytta chassi

Haha ja, vad annars ska man göra om man har tråkigt?

OT: Det är nog som sagt kortslutning eller nätagget som inte pallar det, med tanke på att nätagget är en budgetvariant är det inte helt omöjligt att det är det som är problemet.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Hur länge har du haft agget? har nämligen ett likadant och det har fungerat klockrent i över 4 år nu.

Och som det alltid är med billiga budget nätagg så ökar risken att just ditt nätagg ger upp varje dag och ju äldre det blir desto fortare och fortare ökar den risken.

Till trådskaparen vet du HUR dom provade ditt nätagg?
Kopplade dom det till ett liknande system som ditt dvs cpu grafikkort som drar lika mycket (heller mer) och bootade in i windows och belastade cpu,gpu med benchmark,spel heller tog dom bara ett moderkort med inbyggt grafik och testa om bios kom upp.
För det är ju en otroligt stor skillnad i hur mycket watt det går åt till dessa två olika tester.

Så innan du vet HUR dom testat så vet du inte ett dugg om hur ditt nätagg är så ta reda på det.
Heller ännu bättre prova din dator med ett annat nätagg.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

jag har hittat felet. mitt moderkort va bränt... konstigt men jag hade en spare så jag satte i min cpu och allt annat där och håller på att inst Xp. tack för all hjälp bästa forum jag vet.

Jag kommer skapa ny tråd med saker som jag ska köpa till den vilken kat ska jag använda för det? ska bygga ny dator och vill länka delarna jag ska köpa så ni kan se om det skiter sig eller är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devinerhymes:

jag har hittat felet. mitt moderkort va bränt... konstigt men jag hade en spare så jag satte i min cpu och allt annat där och håller på att inst Xp. tack för all hjälp bästa forum jag vet.

Jag kommer skapa ny tråd med saker som jag ska köpa till den vilken kat ska jag använda för det? ska bygga ny dator och vill länka delarna jag ska köpa så ni kan se om det skiter sig eller är bra.

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Permalänk

tack janne