Permalänk
Medlem

Faen vad tuff. Får jag stryk om jag bygger en liknande? Tänkte inte ha den i datorn om du undrar...

Permalänk
Medlem

madmodder har du msn/icq?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
madmodder har du msn/icq?

Japp, kolla min vackra profil

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff
MadModder

jag plagierade en liten del av din ritning (fejding-delen) och vände på den så att den öppnar med positiva signaler istället. Det funkade för mig när jag testade, här är resultatet:
http://moffa.nu/stiff/bilder/fejding.gif

Den ska aktiveras av signalerna från 74374 (som styrs av LPTs), var det tänkt. Fluxet är att jag behöver bygga mig 32 st fejding-enheter för att få denna vackra effekt.
Inte nog med det, jag vill kunna stänga av fejding-effekten också (behövs i vissa applikationer).

Vad sägs?

Kommer du såga av mitt huvud för att jag snodde lite idé av dig? (du ser ganska elak ut med sågen på din avatar )

felfelfel! Vad dum man kan vara ibland. Jag kopierar den som den är istället. Varför skulle jag ändra den för?

Hoppas du inte har något emot det, MadModder!?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk

I will kill you until you die! Nejdå. Jag har inte nåt emot det. Hade jag nåt emot det skulle jag väl inte hivat ut schemat på nätet heller?

Sen e de lite felaktigheter. Inte på själva konstruktionen, utan bara det att kondensatorerna inte har rätt nummer, alltså C1, C2 C3 osv. Glömde bort det när jag satte ut dem Men värdena är rätt ;D

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

jag köper alla komponenter från www.elektrobygg.com
se det såhär, på elfa kostade 3mm gröna 100st, 118:- + moms, å sen så går vi in på elektrobygg, nämen, hundra dioder för 60:- å då ligger frakten på endast 10:- *wee* likaså transistorer, dem som behövs till ovanstående, kostar 7:-/10st på elektrobygg, medans 2,20:-/st på elfa! ett litet tips från mäjj=)

Visa signatur

Johannes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hannez86
jag köper alla komponenter från www.elektrobygg.com
se det såhär, på elfa kostade 3mm gröna 100st, 118:- + moms, å sen så går vi in på elektrobygg, nämen, hundra dioder för 60:- å då ligger frakten på endast 10:- *wee* likaså transistorer, dem som behövs till ovanstående, kostar 7:-/10st på elektrobygg, medans 2,20:-/st på elfa! ett litet tips från mäjj=)

bra priser, synd att dom inte har blå...
men det står varken Ampere eller volt på dom?
och vad är mcd:(

och inte heller frakt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster

bra priser, synd att dom inte har blå...
men det står varken Ampere eller volt på dom?
och vad är mcd:(

och inte heller frakt...

mCd = milli Candela...
...är ett mått på ljusstyrka. 1 Candela (1000mCd) är ljusstyrkan ett "valigt" stearinljus utstrålar. Skum enhet, måste jag säga

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.