Permalänk

Kom igen, vi är ju för fan ryssar, vi kan inte förlora det här!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicOutPut:

Jag vill nog påstå motsatsen, det finns många bra svenska sångare, som sjunger på svenska och med känsla. Såvida du nu inte hängt upp dig på just "taggning".

I filmvärlden är jag mån att hålla med dig till viss del. Men det är knappast så konstigt, tror ju inte direkt att svenska filmskapare har någon vidare större budget och annat i jämförelse med amerikanska. Dessutom är det lätt att skena i väg och tro att våra skådespelare är dåliga om man jämför med amerikanska. Men glöm inte att vi inte har engelska som modersmål. Så att för oss riktigt förstå nyanser i språket blir inte alls lika lätt som på vårt eget språk. I teorin innebär det att vi kan uppfatta ett annat lands filmer som mer seriösa och bra än våra egna för att vi så lätt hör när det låter tillgjort på vårt eget språk men inte på ett språk som vi inte är vana vid på samma sätt. Nu påstår jag inte att du inte hör skillnaden på sådant i filmer med engelska som språk då vi trots allt är invanda med engelska som språk nu för tiden.

I övrigt tycker jag du ska ta och leta upp Asterix och Britterna, och ta det lugnt. Glöm inte att njuta av den underbara dubbningen med!

Haha jag är jättelugn så det behöver du inte oroa dig över. Jag tror faktiskt att din teori mycket väl kan stämma, och jag tycker verkligen inte att våra skådespelare är dåliga, tvärtom. Vi har många stora skådespelare i hollywood och dom som man ser i svenska filmer (flickan som lekte med elden tex.) tycker jag gör ett mycket bra jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Kommer gilla när dom brukar säga "We are russians for fuck sake we cant lose" blir ju "Vi är ju förfan ryssar vi får inte förlora". Kommer fan låta epic!

tror han mednar text i spelet, skulle ju låtta fullt om man dubbade som i filmer

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Hade varit trevligt med ett "Sverige-mod", (Svenska specialstyrkan kommer ju vara med i den nya MoH )
Ganska konstigt om man spelar som ryss och skriker på svenska :-/

Hur vet du att det nya MoH kommer ha svenska specialstyrkan? Källa tack?

Hoppas att dem snackar svenska då iaf...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

haha är inte det minsta sur, säger bara som det är. Och visst dikter osv kan jag nog hålla med om är okej på Svenska, men inte i filmer / musik / spel.

Förstog väl jag oxå att du inte var sur
Och jag håller med dig om spel och till viss del film, men inte musik när det kommer till språk...vi har enormt mycket MYCKET bra musik i sverige..en riktigt bra svensk text på en låt smäller skyhögt högre än en engelsk text IMO.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 Silent Heroes, någon? "Sluta skjuta!".

Ingenting spelrelaterat blir bra på svenska, kör alltid steam osv på engelska för att det känns olustigt.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

tror han mednar text i spelet, skulle ju låtta fullt om man dubbade som i filmer

aaah I c, trodde han menade röster och sådant.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

"Ta en laddning sånt här, ditt rövhål"
"Hjälp, jag håller på få mitt bajs intryckt"
"Sjukvårdare!! Jag behöver en jäkla sjukvårdare"

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whatever..:

Skulle vara RIKTIGT kul! Titta bara här!
http://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE

NEVER FORGET.

NEJ! nu får jag mardrömmar! Pissig voice acting i ett pissigt spel!

OnT: BF2 moden med svenska styrkor va ju underbar! Älskade "Hoppa in i bandvagnen"

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Ja jag antar att man formas till att tycka och känna saker av samhället. Det enda man kan göra som enskild individ är att se med lite öppnare ögon, öron.

Vidare var, vad jag minns, bara texten översatt i BF2, inte rösterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Hur tusan kan det låta " awkward" som du säger? Kanske är du som är awkward" som inte behärskar språket!? Har du inget Svensk ord eller? Varför flyttar du inte då om ditt modersland suger så, som du säger?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hur vet du att det nya MoH kommer ha svenska specialstyrkan? Källa tack?

Hoppas att dem snackar svenska då iaf...

http://medalofhonor.wikia.com/wiki/S%C3%A4rskilda_Operationsg...

The Särskilda operationsgruppen is Sweden's special force unit. They are a confirmed multiplayer faction for Medal of Honor: Warfighter and serve as Sweden's Tier 1 unit.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

För mig hade all text och så vidare i menyer fungerat fint, kvittar egentligen om det är på svenska eller engelska, man lär sig ju vart man ska klicka efter ett tag så man inte behöver läsa. Då kan det ju lika gärna vara swahili...
Att de skulle snacka svenska hade kunnat bli underhållande (om det då hade varit ett svenskt lag, blir fånigt med rysk-/engelskbruten svenska ) särskilt om det hade varit någon riktigt bred dialekt, typ skånska eller norrlänska!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hur vet du att det nya MoH kommer ha svenska specialstyrkan? Källa tack?

Hoppas att dem snackar svenska då iaf...

Kolla den officiella trailern... Uppfattade det som att sverige skulle vara med, eftersom namnet kommer upp. Dessutom har dom snackat om att "Spelaren känner sig mer hemma om han spelar som "hemma laget"."
Och
"En rysk tonåring drömmer inte om att bli Navy seal, utan han drömmer nog om att bli Spetznas."
Eller liknande...

EDIT: Får tacka KRQKAN för att han hittade en bra källa
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Avstängd

När dom skriker die motherfucker ahhaha dö din jävel ahhaa
hahahahhah

Jag är posetiv till svenska

Men varför kan inte dice göra ett mappack med svenska soldater och lite svenska vapen som carlgustaf 82mm ak4 ak5 mm lite svensk arsenal skulle vara trevligt glida in med leopard 2 ahahaahha

Permalänk
Entusiast

När man, som i Diablo-exemplet, sätter fel personer på rösterna, blir det bara fel.
Hela Diablo fick helt plötsligt barnsage-stund i sig när man körde med svenska språket. Diablo som en gonattsaga för små barn?... jösses... sicken kombo. Humor på hög nivå det där.

Rätt röstskådespelare, med rätt känsla och få en trogen stämning till spelet ifråga fungerar vilket språk som helst, även svenska.

Men som någon redan nämnde: Bra svenska röstskådespelare växer inte på träd. Inte ens på buskar. Dem få bra som finns, sållar inte ner sig i spelindustrin.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Engelskans glorifiering är naturligtvis ett symptom på den kulturella infektion vi så lättroget lyckats importera från USA. Vad gäller den enskilde individen gissar jag själv att det i första hand rör sig om brist på bildning och/eller intellekt, och därmed en oförmåga att uppskatta nyanser och subtila kvalitéer i sitt eget modersmål. Men på det stora hela skulle jag utan tvekan tippa på att det därutöver ligger en kolossal mängd kulturella, sociala och psykologiska faktorer bakom fenomenet. Företeelser av det här slaget går sällan att härledas till en enskild orsak, utan bör snarare ses som en komplex kombination utav många.

Vad gäller BF3 tycker jag personligen spelet borde vara på finska. VINTERKRIG VOI SATAN PERKELE!!!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Det är för att alla spel som har svenskt tal alltid har riktigt värdelösa, billiga röstskådespelare, precis som de flesta dubbningar har.

Jag tycker det skulle vara riktigt kul att kunna byta till svenska, men eftersom det med 95% sannolikhet skulle göras av värdelösa röstskådespelare så kan de lika gärna låta bli

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla röster ska vara på östgötska!

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

För att svenska är EXTREMT b och riktigt awkward. Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt. Svensk musik är skit, svensk film är skit, svenska i datorspel är skit. Dialoger låter också konstigt och på något sätt uppgjort/onaturligt på svenska.

Svenska datorspel är skit? Så BF3 är skit menar du då eller?
Svensk film kan jag hålla med dig faktiskt, förutom några få som typ Jönssonligan m.fl.
Svensk musik? Är du helt störd? Vad är sommar utan Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio m.fl.?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponkar92:

Jag tycker alla röster ska vara på östgötska!

Då blir det typ låt oss säga att dom ska säga "Jag behöver ammunation" på redig östgötska blire typ "Jaah behöva litte ammunätion" hoppas ni förstår. Om ni vet hur östgötska låter så kan ni föreställa er det. Jag är själv östgöte så :PPP

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

"Ta en laddning sånt här, ditt rövhål"
"Hjälp, jag håller på få mitt bajs intryckt"
"Sjukvårdare!! Jag behöver en jäkla sjukvårdare"

Man ska inte översätta meningar som google translate, blir lätt fel och man får meningar som inte används.
Ta tex ett skämt som är kul på engelska men som man inte fattar någonting av när man drar den på svenska.

Ett Tips:
Se filmen "Slaget vid Poltava" från 2007 om ni inte sett den. Kul med ryssar som försöker prata svenska x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Svenska datorspel är skit? Så BF3 är skit menar du då eller?
Svensk film kan jag hålla med dig faktiskt, förutom några få som typ Jönssonligan m.fl.
Svensk musik? Är du helt störd? Vad är sommar utan Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio m.fl.?

"Datorspel på svenska är skit" och "Svenska i datorspel är skit" är en helt annat sak än "Svenska datorspel är skit". Dom första två betyder att svenska används i spelet, det gör inte den sista. Självklart producerar sverige kannon-datorspel, så länge vi håller vårt språk borta från dom.

Problemet med svensk film är inte att vi inte kan göra bra filmer. Problemet är vårt språk, i alla fall tycker jag det. Beck filmerna, Män som hatar Kvinnor serien, kannonbra filmer som tyvärr känns fel eftersom dom är på svenska.

Vi lever idag i ett samhälle där vi har tillgång till all musik i världen med bara en knapptryckning, du menar att du ärligt talat lyssnar på Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio när du kan lyssna på vad resten av världen har att bjuda på? Svenska artister som sjunger på svenska är så långt ner på listan över mina favorit-artister att jag förhoppningsvis (och troligtvis) aldrig kommer behöva lyssna på någon av dom.

Onödigt kraftigt uttryck bortredigerat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Hur tusan kan det låta " awkward" som du säger? Kanske är du som är awkward" som inte behärskar språket!? Har du inget Svensk ord eller? Varför flyttar du inte då om ditt modersland suger så, som du säger?

Var sa jag att Sverige suger? Varför försöker du förvränga vad jag säger för att skapa ett argument? Sverige är ett kannon-land, ärligt talat det bästa landet i världen skulle jag tro (by fact, jag antar att Norge är en stark kandidat också). Svenska språket däremot är inte så kul i vissa sammanhang, som tex. filmer spel osv där man utrycker action mm. Dock är det svenska språket väldigt vackert och jag tycker det funkar bra i andra sammanhang.

Anledningen att jag skriver awkward är för att jag inte tycker svenska språket har ett ord som utrycker samma känsla som just ordet awkward gör, i alla fall inte utan att låta... Konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

hahaha, åsså sur då...
Hade du varit vaken på svenska lektionerna så hade fått uppleva alla svenska poeter, diktare m.m som finns och fanns i sverige...de e kultur det.

Ja, nu är ju inte poeter, diktare m m populärkultur, han har faktiskt rätt. Svenska skådisar är riktigt dåliga, finns väl en sisådär 10 st som är något att ha, resten är bara skit och det låter förjävligt när de för dialog. Nu lyssnar jag inte på svensk musik direkt, så vet inget om det.

Ser inga problem med svensk text i spel, men röstskådespeleri. Nej usch.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

"Datorspel på svenska är skit" och "Svenska i datorspel är skit" är en helt annat sak än "Svenska datorspel är skit". Dom första två betyder att svenska används i spelet, det gör inte den sista. Självklart producerar sverige kannon-datorspel, så länge vi håller vårt språk borta från dom.

Problemet med svensk film är inte att vi inte kan göra bra filmer. Problemet är vårt språk, i alla fall tycker jag det. Beck filmerna, Män som hatar Kvinnor serien, kannonbra filmer som tyvärr känns fel eftersom dom är på svenska.

Vi lever idag i ett samhälle där vi har tillgång till all musik i världen med bara en knapptryckning, du menar att du ärligt talat lyssnar på Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio när du kan lyssna på vad resten av världen har att bjuda på? Svenska artister som sjunger på svenska är så långt ner på listan över mina favorit-artister att jag förhoppningsvis (och troligtvis) aldrig kommer behöva lyssna på någon av dom.

Vi är så långt ifrån varandra i smak så jag tror att vi avslutar det här istället för att en mod får avsluta det åt oss...

Citatet redigerat.
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nån mer som trodde tråden ångade att BF3 fanns på Svenska? Ladda ner... som det tyvärr inte var. xD

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Var sa jag att Sverige suger? Varför försöker du förvränga vad jag säger för att skapa ett argument? Sverige är ett kannon-land, ärligt talat det bästa landet i världen skulle jag tro (by fact, jag antar att Norge är en stark kandidat också). Svenska språket däremot är inte så kul i vissa sammanhang, som tex. filmer spel osv där man utrycker action mm. Dock är det svenska språket väldigt vackert och jag tycker det funkar bra i andra sammanhang.

Anledningen att jag skriver awkward är för att jag inte tycker svenska språket har ett ord som utrycker samma känsla som just ordet awkward gör, i alla fall inte utan att låta... Konstigt...

Allting inom popculture / media är alltid skit på svenska. Jag kan inte förklara varför. Allt jag vet är att det går inte att utrycka känsla, seriöshet och "taggning" på svenska utan att det låter super-konstigt.

Hur kan t ex Tomas Ledin, Mats Ronander. Plura,Cornelis Vreeswijk , Dag Vag, Docenterna mm fixa detta i sina låtar? Du får nog bättra på din svenska.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Hur kan t ex Tomas Ledin, Mats Ronander. Plura,Cornelis Vreeswijk , Dag Vag, Docenterna mm fixa detta i sina låtar? Du får nog bättra på din svenska.

Hahhaha det är ju det dom inte gör... Lol...
Du kan lägga ner alla små bemärkningar om hur min svenska är dålig, den är utmärkt :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

"Ta en laddning sånt här, ditt rövhål"
"Hjälp, jag håller på få mitt bajs intryckt"
"Sjukvårdare!! Jag behöver en jäkla sjukvårdare"

Bara jag som verkligen kan tänka mig Gunvald Larsson riva av alla de där raderna utan att det låter det minsta konstigt? I rätt sammanhang såklart.