Permalänk

GTX670 pris

Hejsan

tänkte köpa ett GTX670 men priset ligger på 3700kr

vilket är 540 USD

är lite tveksam nu om jag ska köpa kortet nu för (3700kr) eller vänta tills priset sjunker

eller tror ni att priset inte kommer att sjunka?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RadeonHD 480:

Hejsan

vilket är 540 USD

är lite tveksam nu om jag ska köpa kortet nu för (3700kr) eller vänta tills priset sjunker

ska du köpa från usa? blir det inte extra avgifter då? är inte helt säker med tull och sånt

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha väntat ett tag.

Permalänk
Avstängd

i sommar kommer det säkert ett bra erbjudande

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

ska du köpa från usa? blir det inte extra avgifter då? är inte helt säker med tull och sånt

nej jag ska inte köpa från usa, men jag gör ett jamförelse, i usa koster det 400 usd men i Svergie så koster det 3700 vilket är 540 usd, 140 dollar är faktiskt mycket.
jag tänkte att det höga priset är pga kortet är nytt det därför frågar jag om priset kommer att sjunka eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av RadeonHD 480:

Hejsan

vilket är 540 USD

Vänta kan man alltid göra, det kommer alltid komma bättre saker och bli billigare.

Men...till topic.
670 har ju precis kommit. Och har enligt mig ett konstigt pris. Med tanke på vad ett 680 kostar så har nVidia, enligt mig, lagt ribban på en väldigt konstig nivå. Vem vill ens köpa ett 680 nu? När man t.ex får ett Asus 670 CUII/TOP, som ju är i stort sett likvärdigt med ett 680, samtidigt som det är bortåt 700:- billigare.

Min personliga åsikt är att ett 670 från tredjepartstillverkare, med annan kylare och lite O/C, är det mest prisvärda just nu.(Jag tittar bara åt nVidia, så vad AMD gör med sina Radeon bryr jag mig inte alls om i den här jämförelsen!)

Permalänk
Medlem

Räkna alltid med 10kr per dollar, skatt och moms...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Jag tänkte också köpa en GTX 670 men jag tror att jag förhastade mig lite grann. Jag klarar mig galant med min GTX 560TI. Ska nog vänta med 670 tills det sjunker till 2999 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragsmater:

Jag tänkte också köpa en GTX 670 men jag tror att jag förhastade mig lite grann. Jag klarar mig galant med min GTX 560TI. Ska nog vänta med 670 tills det sjunker till 2999 kr.

Kommer nog ta ett fler tal månader innan 670 är där nere. Hoppas på ett "bra" 670 för 3500kr snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RadeonHD 480:

nej jag ska inte köpa från usa, men jag gör ett jamförelse, i usa koster det 400 usd men i Svergie så koster det 3700 vilket är 540 usd, 140 dollar är faktiskt mycket.
jag tänkte att det höga priset är pga kortet är nytt det därför frågar jag om priset kommer att sjunka eller inte

var i sverige kostar det 3700??

aa hittade precis på komplett

Permalänk
Medlem

Kepler är helt klart en vinstlott för Nvidia men tyvärr så fötvaltar dem den inte så bra (i mitt tycke). Om 680'n egentligen var tänkt att ersätta 570'n men dess prestanda var så bra att dem istället gav den -80 beteckningen (med tillhörande prislapp) är väl egentligen inte så schysst.

Sen kommer dubbelmackan 690 som de begär smått otroliga 9000+ pengar för ?!? Skam på torra land (kostade inte 590 typ 6k vid lansering?)

Nu kommer så 670 (e väl troligtvis tänkt som 660 på deras roadmap) med en prislapp i paritet med 7970

Nvidia = massive case of hubris

(fast den där jäkla 690 lockar som faaan

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men finns det nån information när 660 kommer ut och vilken prisklass den kommer i ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

Lite offtopic men finns det nån information när 660 kommer ut och vilken prisklass den kommer i ?

Ja, juni. 2500-3000. :). Det är nog inte skuret i sten dock.

Permalänk
Medlem

en fråga, jag är lite osäkert.
MSI GeForce GTX 670 OC, är detta kort baserat på Nvidias referensdesign?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whoman:

en fråga, jag är lite osäkert.
MSI GeForce GTX 670 OC, är detta kort baserat på Nvidias referensdesign?

Om bilden är på det kortet, ja det är referencedesignen.
MSI's kylare är Twin Frozr och kommer med största sannolikhet likna 680an: http://www.inet.se/files/img/max/5409456_2.png