Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej! Frakten för ett chassi är normalt 99 kr vilket vi tycker är rimligt. Vi har inte några koder för fri frakt.

299:- i frakt skulle jag få betala. Alldeles för mycket. Får väl vänta till Inet får in chassiet.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

köppte defect datorskärm här för 3000. 2 veckor sedan , får ingen hjälp att skicka tillbaka den bara tellefonnummer åt olika håll då ni vill att jag ska vända mig åt productföretaget för info istället för snabbare ersättning.. 1,, jag bryr mig inte om hur lång tid det tar bara jag får en adress till komplett så jag kan skicka in min jävla datorskärm!. 2 snubben i kundservice är inkompitent och kan ingenting " när problemet upstod gav han mig nummer till benq, för att han ville att jag skulle fråga för komplett snubben kan inte med datorskärmar -__-. jag drog ner till jeloin data i skellefteå som åtminstånde har över 20 års kunskap av datorkomponenter och frågade vad felet kan vara och dem sa att det är fabriksfel och att jag ska skicka in den, tog 5 min .

Varje gång jag ringer till komplett kundservice så vill han inte ge mig adressen då han ivrigt försöker få mig att kontakta benq och skicka till dem istället. *"[ BENQ'S SERVICE & WARRANTY SUGER DASE DÅ ALLT STÅR PÅ ENGELSKA ÄVEN NÄR MAN VALT SVERIGE. BTW SÅ SUGER FORMULÄRET MAN SKA SKRIVA OM DATOR SKÄRMEN PGA: OTYDLIG INFORMATION. DET SKA STÅ

DATE CODE : VAD ÄR DET ?
SERIAL NUMBER
, VARS HITTAR JAG DET ? SÄG INTE UNDER SKÄRMEN NU NÄR JAG PAKETERAT IHOP ALLT MED MIN SISTA TEJP BIT..

WTF ÄR RMA CASE ?

kan någon ge mig info hur jag returerar min vara så jag kan få titt på den så någonting händer.

Jag kollar på detta. Har du fått något Case-nummer av oss? Annars kan du skriva ditt ordernummer eller kundnummer.

Anledningen till att vi ibland hänvisar till tillverkaren är för att det går snabbare och smidigare för dig. Men enligt konsumentköplagen så har du all rätt att vända dig till oss istället och så löser vi allt.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Virre39:

Hej,

Kommer ni ta in ASUS UX31A i en nära framtid? Då för ungefärliga översatta-från-dollar-till-kronor-pris, samt ungefär när det kan beräknas finnas i lager?

Mvh

Hej!

Jag kan inte se att den är på ingång just nu, men om den släpps i norden kommer vi högst troligt att ta in den. Ledsen att jag inte har något bättre svar till dig.

Skrivet av killawife:

299:- i frakt skulle jag få betala. Alldeles för mycket. Får väl vänta till Inet får in chassiet.

Det där lät ju inte billigt alls. Vilken produkt gäller det?

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har ni något äkta datum för detta chasit? Det skulle kommit 24:e maj, var i kontakt med kundtjänst då och dom sa att datumet skulle ändras i helgen om dom inte får in några. Men fortfarande 24:e maj.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646273&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nivity:

Har ni något äkta datum för detta chasit? Det skulle kommit 24:e maj, var i kontakt med kundtjänst då och dom sa att datumet skulle ändras i helgen om dom inte får in några. Men fortfarande 24:e maj.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646273&cks=ASS&assoc=B99...

Hej!

Tyvärr ser vi inte mer information än dig. Så fort vår inköpare får ett uppdaterat datum kommer han/hon uppdatera sidan. Förhoppningsvis borde vi ha det på lager vilken dag som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har beställt ett antal saker från er, mest datorkomponenter och det är riktigt snabb leveranstid, Det tackar jag för! Dock så är fraktkostnaderna på tok för höga. Vet att bla Inet.se har en smart lösning för det, fri frakt vid köp över 500 kr. Detta hade jag hemskt gärna sett på Komplett.se också. Tycker den nya designen på eran hemsida är riktigt bra, inget att klaga på där

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bosson:

Har beställt ett antal saker från er, mest datorkomponenter och det är riktigt snabb leveranstid, Det tackar jag för! Dock så är fraktkostnaderna på tok för höga. Vet att bla Inet.se har en smart lösning för det, fri frakt vid köp över 500 kr. Detta hade jag hemskt gärna sett på Komplett.se också. Tycker den nya designen på eran hemsida är riktigt bra, inget att klaga på där

Hej!

Kul att du gillar att handla från oss!

I normala fall ligger vi på ungefär samma frakt som Inet. Dock erbjuder vi inte fri frakt och det beror på att vi tycker det är ärligare och mer rättvist att specificera den separat. Ingen erbjuder fri frakt för att vara snäll, det tas alltid igen på något annat sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ASUS N56VZ

Hej!
Jag tänkte höra hur det ligger till med ASUS N56VZ, det står att den preliminärt kommer till er idag. Vet du något mer om detta? Kommer den idag? Vet ni när den anländer?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av na2jojon:

Hej!
Jag tänkte höra hur det ligger till med ASUS N56VZ, det står att den preliminärt kommer till er idag. Vet du något mer om detta? Kommer den idag? Vet ni när den anländer?

Hej!

Tyvärr har vi ingen mer information än vad du kan se på sidan. Den bör komma idag om allting flyter på som det skall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag kollar på detta. Har du fått något Case-nummer av oss? Annars kan du skriva ditt ordernummer eller kundnummer.

Anledningen till att vi ibland hänvisar till tillverkaren är för att det går snabbare och smidigare för dig. Men enligt konsumentköplagen så har du all rätt att vända dig till oss istället och så löser vi allt.

hur skickar jag tillbaka detta paketet då ? , jag har för mig man brukar få med ett papper för returerning ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Blir sjukt trött på eran sida just nu. (Fin design m.m bara mitt problem som suger)
Varje gång jag lägger till nått till kundvagnen och sen tex stänger ner Firefox och spelar elr ngt så försvinner sakerna, Kan ni kolla på detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle vara fint om ni kunde göra configureringen av era datorer lite simplare med att visa bilder på vad man väljer för delar! Och lite större val bland grejerna. En bra grej skulle vara om ni gav ut erbjudande typ som fri frakt om man köper grejer över 1000kr eller liknande.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

hur skickar jag tillbaka detta paketet då ? , jag har för mig man brukar få med ett papper för returerning ?

Skrivet av MountainDew:

Blir sjukt trött på eran sida just nu. (Fin design m.m bara mitt problem som suger)
Varje gång jag lägger till nått till kundvagnen och sen tex stänger ner Firefox och spelar elr ngt så försvinner sakerna, Kan ni kolla på detta?

Jag vet faktiskt inte hur länge kakorna ligger kvar, men ett tag skall det fungera. Du kan ju alltid testa att spara kundvagnen för säkerhetsskull.

Skrivet av Mreddsson:

Skulle vara fint om ni kunde göra configureringen av era datorer lite simplare med att visa bilder på vad man väljer för delar! Och lite större val bland grejerna. En bra grej skulle vara om ni gav ut erbjudande typ som fri frakt om man köper grejer över 1000kr eller liknande.

Du kan se info och bild på tillvalen genom att klicka på "Info" som står efter varje tillval. De val man kan göra är begränsat för vi testar så att allting fungerar tillsammans så du inte får några problem. Har du några specifika önskemål så brukar vi kunna lösa det genom att du kontaktar vår kundtjänst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MountainDew:

Jag har inga sådana problem alls med komplett mina varor ligger kvar i veckor (exakt hur länge vet jag inte men minst 3v) och jag kör firefox.
Hur ser dina inställningar för kakor ut i firefox (verktyg/inställningar/sekretess)

Du kan inte ha "privat surfning" i kryssad (då sparas inga kakor).
Du måste ha "tillåt att webbplatser lagrar kakor" i kryssad.
Sen om du behöver ha "tillåt tredjepartskakor" ikryssad heller inte vet jag inte men jag har det då vissa andra sidor kanske inte fungerar utan den och sen behåller dom tills de förfaller

Sen finns det ju en del addons att installera som privatiserar,anonymiserar din surfning och då är det samma sak med dom är dom igång på kompletts sida så sparas inga kakor.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

använda nummret på villket sätt ? jag jag Kundnr och ordernummer. vilken /vars ska jag skicka paketet när jag skickar det på posten ???

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Hej
Jag beställde ett grafikkort från er förra veckan, dock bestämde jag mig för att avbeställa det någon dag senare.
Men nu fick jag helt plötsligt ett mail ifrån er där det står att ni har skickat grafikkortet iallafall?
Gick in på er sida och loggade in på mitt konto och ser att oderstatusen står som "Skickad"

Jag är helt säker på att jag avbeställde min order oss er och att status stod som avbeställd, hur kommer det
sig att ni har skickat det iallafall?

Har lite ont om pengar just nu och har suttit och väntat på att pengarna från just den
beställningen skulle komma tillbaka, ganska så drygt om jag måste vänta på att få produkten levererad, returnera den, och vänta ytterligare några dagar innan dom kommer tillbaka.

Ordernummer: 18842007

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ziggy_:

använda nummret på villket sätt ? jag jag Kundnr och ordernummer. vilken /vars ska jag skicka paketet när jag skickar det på posten ???

Jag behöver ditt kundnummer eller ordernummer för att kundtjänst skall kunna skapa ett RMA-case på detta och skicka ut en fraktsedel till dig så du slipper stå för fraktkostnaden. Du kan skicka det i ett PM om du vill.

Skrivet av Meenaze:

Hej
Jag beställde ett grafikkort från er förra veckan, dock bestämde jag mig för att avbeställa det någon dag senare.
Men nu fick jag helt plötsligt ett mail ifrån er där det står att ni har skickat grafikkortet iallafall?
Gick in på er sida och loggade in på mitt konto och ser att oderstatusen står som "Skickad"

Jag är helt säker på att jag avbeställde min order oss er och att status stod som avbeställd, hur kommer det
sig att ni har skickat det iallafall?

Har lite ont om pengar just nu och har suttit och väntat på att pengarna från just den
beställningen skulle komma tillbaka, ganska så drygt om jag måste vänta på att få produkten levererad, returnera den, och vänta ytterligare några dagar innan dom kommer tillbaka.

Ordernummer: 18842007

Om du ringer till kundtjänst så kollar vi på detta direkt: 031-710 20 00

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag behöver ditt kundnummer eller ordernummer för att kundtjänst skall kunna skapa ett RMA-case på detta och skicka ut en fraktsedel till dig så du slipper stå för fraktkostnaden. Du kan skicka det i ett PM om du vill.

Löjligt lång telefonkö, satt i 20 minuter innan jag blev tvungen att avbryta pga jobbet.
Skickar ett mail istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Löjligt lång telefonkö, satt i 20 minuter innan jag blev tvungen att avbryta pga jobbet.
Skickar ett mail istället.

Det har gått något brandlarm på kontoret i Göteborg, därför dem inte svarar.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hej! När man som konsument använder sig av ångerrätten och har beställt till pick-up-point, går det att ni helt enkelt ni behåller varan där och att jag slipper betala frakt?

In other news: vore det möjligt för er att byta ut den oinbjudande kömusiken mot något mer användbart - exempelvis en röst som talar om nummer i kön och beräknad väntetid?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sirnicke:

Hej! När man som konsument använder sig av ångerrätten och har beställt till pick-up-point, går det att ni helt enkelt ni behåller varan där och att jag slipper betala frakt?

In other news: vore det möjligt för er att byta ut den oinbjudande kömusiken mot något mer användbart - exempelvis en röst som talar om nummer i kön och beräknad väntetid?

Det brukar gå att lösa, men ring in till kundtjänst först. Hör du inte av dig så får du tyvärr en faktura på frakten.

Gällande kömusiken så håller vi helt och hållet med dig. Vi får se vad som händer där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det brukar gå att lösa, men ring in till kundtjänst först. Hör du inte av dig så får du tyvärr en faktura på frakten.

Gällande kömusiken så håller vi helt och hållet med dig. Vi får se vad som händer där.

Okej, låter bra! Vad brukar frakten kunna gå på för exempelvis ett grafikkort?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde en ny dator i delar för cirka 13.500kr den 20 Maj på avbetalning i 24 månader. Mitt köp gick igenom och efter jag gjorde kreditkollen fick en köpgräns på 20.000kr. Nu (den 29 Maj) kom jag på att jag ville ändra i beställningen och eftersom statusen inte var "plockad" så antog jag att jag kunde lägga till/ändra lite snabbt i beställningen. Till min besvikelse såg jag att det inte var fallet så jag avbeställde alla delarna för att sedan beställa dem på nytt med några ändringar. Till min förvåning kunde jag inte genomföra mitt köp för att jag inte passerade kreditkollen. Jag är mycket förvirrad eftersom jag blev tillgiven en köpgräns på 20.000kr men nu kan jag inte beställa varor för ungefär samma pris som jag kunde för cirka en vecka sedan. Någon som har en aning om varför det är så?

(jag har skickat ett mejl men tänkte att jag kanske fick ett snabbare svar här)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sirnicke:

Okej, låter bra! Vad brukar frakten kunna gå på för exempelvis ett grafikkort?

59 kr med postpaket eller 39 kr till en PuP.

Skrivet av FappaR:

Hej!

Jag beställde en ny dator i delar för cirka 13.500kr den 20 Maj på avbetalning i 24 månader. Mitt köp gick igenom och efter jag gjorde kreditkollen fick en köpgräns på 20.000kr. Nu (den 29 Maj) kom jag på att jag ville ändra i beställningen och eftersom statusen inte var "plockad" så antog jag att jag kunde lägga till/ändra lite snabbt i beställningen. Till min besvikelse såg jag att det inte var fallet så jag avbeställde alla delarna för att sedan beställa dem på nytt med några ändringar. Till min förvåning kunde jag inte genomföra mitt köp för att jag inte passerade kreditkollen. Jag är mycket förvirrad eftersom jag blev tillgiven en köpgräns på 20.000kr men nu kan jag inte beställa varor för ungefär samma pris som jag kunde för cirka en vecka sedan. Någon som har en aning om varför det är så?

(jag har skickat ett mejl men tänkte att jag kanske fick ett snabbare svar här)

Det verkar som att den inte "släppt" på ditt tidigare köp. Tyvärr kan jag inte justera det härifrån, men ring till kundtjänst så kollar vi på det: 031-710 20 00

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

59 kr med postpaket eller 39 kr till en PuP.

Får förtydliga: Vad brukar returfrakten för ett grafikkort kunna kosta om jag använder ångerrätten?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sirnicke:

Får förtydliga: Vad brukar returfrakten för ett grafikkort kunna kosta om jag använder ångerrätten?

Det vet jag faktiskt inte exakt, det kan du kolla på Posten.se. Men jag skulle gissa på kanske en hundring.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Kundnr 7020645
Ordernummer: 18753575

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det verkar som att den inte "släppt" på ditt tidigare köp. Tyvärr kan jag inte justera det härifrån, men ring till kundtjänst så kollar vi på det: 031-710 20 00

Tack för snabbt svar!

Han sa som du att det inte har "släppt", han sa åt mig att avvakta och försöka igen senare. får hoppas att det funkar någon gång i veckan, annars får jag ringa igen!

Permalänk

Skicka mejl till sponsring@komplett.se men inget svar fick svar samma dag på info@komplett.se

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för en bra sida och erbjudanden veckovis. Finns det något enkelt sätt att se vilka datorer som är prissänkta? Jag tänker speciellt på ASUS X53TK som nu är sänkt med 13%, men det ser man först om man klickar just på den produkten, inte när man bläddrar igenom alla bärbara datorer.