Prissättning lvl 20-40 gear?

Permalänk

Prissättning lvl 20-40 gear?

Tjena! Hur tänker ni kring prissättning av mid lvl gear? Sitter ni o kikar runt på ah efter pris lr följer ni ngn "formel" ?

Permalänk
Medlem

sålt level 20 kring 5000 om den varit bra. Level 40 gear har jag krängt för 15000 om den varit bra. Går säkert att då den såld för mer men när man köper bättre rustning för mindre pengar så har jag kört den metoden.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

sök och kolla efter likvärdigt, jag har sålt nästan allt mellan 2-10k guld, det är om man hittar något riktigt bra som man kan få lite mer jag har fått 15k för en ring med attack speed + något mer.

I min tråd tangera din fråga lite:
http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1115233-aucti...

Permalänk

Säljer all lvling gear för 4999

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

har fan nästan inget sålt över 5000, även hyffsade saker för sin lvl 20-30, men när jag satte några för 3,4000 buy it now så var det vips ett par sålda.

Permalänk
Medlem

Jag brukar filtrera fram så jag hittar det billigaste motsvarande itemet och sedan sätta pris i paritet eller 10% under det beroende på utbudet och hur pass bra mitt item är. Eftersom man bara kan ha 10 saker till salu samtidigt prioriterar jag att sälja snabbt även om det blir ett par tusen guld under vad jag kanska kunde fått.

Väldigt många saker är helt galet överprisat i AH, framför allt för lvl 20-40 typ. Ligger saker ute efter flera 100k , och givetvis är det inte nån som vill lägga så mkt pengar på ett item som kommer halka efter om 5 speltimmar.

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket är överprissatt. Jag instämmer med föregående poster.

Hittar man något sjukt bra så kan det gå att sälja för mer och det har jag lyckats med men det är sällan man hittar något sådant och försöker med det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Öppnade inte ens AH före lvl 60.
Visste inte ens att folk kollar på gear under lvl 50, 1-60 tar ju kring 6 timmar med boost.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Visste inte ens att folk kollar på gear under lvl 50, 1-60 tar ju kring 6 timmar med boost.

4 timmar..det är sjukt fast det kunde man i föregångarn också men ändå..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

har fan nästan inget sålt över 5000, även hyffsade saker för sin lvl 20-30, men när jag satte några för 3,4000 buy it now så var det vips ett par sålda.

Inte så konstigt väl? Vem vill lägga ett bud på ett "leveling" föremål och få det 48 timmar senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag kan inte förstå varför i helvete man skulle vilja bli boostad, man missar ju hela spelupplevelsen och storyn, och mest av allt känslan av att klara av det själv, eller med jämnlika spelare.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Jag kan inte förstå varför i helvete man skulle vilja bli boostad, man missar ju hela spelupplevelsen och storyn, och mest av allt känslan av att klara av det själv, eller med jämnlika spelare.

Blir lite tråkigt på 2a/3a charn, lika bra att komma till inferno direkt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Blir lite tråkigt på 2a/3a charn, lika bra att komma till inferno direkt.

Det är ett perfekt sätt att lära sig klassen?

Permalänk
Medlem

Hur funkar det när man boostar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Hur funkar det när man boostar?

En eller flera lvl 60 springer igenom Acterna med låg levlad, den låg levlade får Xp av allt lvl60 dödar på ett slag. Vet dock inte hur det ser ut med XP, om den minskar ju fler lvl 60 som deltar osv, skulle vara trevligt med info om det

Har lyckats sälja rare lvl 30 gear för 20-30k 2-3 gånger, men brukar lägga ut det mesta för 2-10k, kollar ofta andra items först och lägger lite lägre, är ju trotsallt bara för att få bort gear och samtidigt tjäna flera 100% från vendor, nästan oavsett vad man lägger ut det för på AH.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Väldigt många saker är helt galet överprisat i AH, framför allt för lvl 20-40 typ. Ligger saker ute efter flera 100k , och givetvis är det inte nån som vill lägga så mkt pengar på ett item som kommer halka efter om 5 speltimmar.

Lyckades faktiskt sälja en lvl 18 bow med perfekta stats för 300k!

Men det var väl för en vecka sen när priserna generellt var lite högre

Permalänk
Medlem

Jag är level 27 och har hittat flera kap på AH för småpengar, typ 400-1000 g. Dvs en summa man får ihop på några minuters spelande. Grymma vapen bl.a. som gjort mig helt OP för min level. Tycker det är väldigt konstig speldesign att man enkelt kan köpa items som håller en betydligt högre nivå än dropsen man själv får. Kanske jag som levlat för snabbt och nu möter relativt dåliga fiender? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är ett perfekt sätt att lära sig klassen?

Tog mig kanske 1h att lära mig allt på mina 2 andra 60s när jag boostade dom. Lära sig gör man bäst i inferno. Hehe. Ne men köra igenom allt på alts är boring. Ville bara ha dom till inferno.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frux:

Jag är level 27 och har hittat flera kap på AH för småpengar, typ 400-1000 g. Dvs en summa man får ihop på några minuters spelande. Grymma vapen bl.a. som gjort mig helt OP för min level. Tycker det är väldigt konstig speldesign att man enkelt kan köpa items som håller en betydligt högre nivå än dropsen man själv får. Kanske jag som levlat för snabbt och nu möter relativt dåliga fiender? ^^

Det tråkiga med drop är att det i princip ALDRIG passar dig. Sällan får man ett föremål som ens är hyffsat för en tidigare svårighetsgrad. Det är svårt att höja ögonbrynen när det droppas gula föremål, inte ens i Inferno. Flera drops i Inferno så cirkulerar level req allt mellan 45-60. :S

Permalänk
Medlem

Tycker det är jättesvårt att bestämma priser då spannet kan vara allt mellan 5-100k för ett lvl 35 item.
Jag brukar köra standardpris på alla mina items (15-20k) och vissa blir sålda, andra inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9