Köpa nytt grafikkort, Hjälp :P

Permalänk
Medlem

Köpa nytt grafikkort, Hjälp :P

Tjabba,
Ska precis uppgradera Mobo/Cpu och tycker att det är ags att byta upp mitt grafikkort också Föregående setup : Asrock G41M-GS3 / Pentium Dualcore E5300 / 8800Gtx / 8gb ram..

Kommande : Asus Crosshair IV Formula / Amd Phenom II X4 965 Black Edition / 8 eller 16gb Ram

Nu till frågan, Vill ha tips om något Prisvärt Grafikkort För runt 1000kr, Annars tips om bra begagnade kort i den prisklassen då jag försöker hålla priset nere, fick Mobo't nytt Sjuuukt billigt.
Är inte ute efter Bf3 prestanda som de flesta då jag intevlirar BF3, Det enda jag lirar är väl Gta IV, Dirt 3 och de är ju inte så krävande spel men mitt 8800Gtx är lite föråldrat

2'a frågan, CF lösning? 2st billigare kort i CF?
Då Mobo't klarar 2st Grafikkort i CF med båda i x16 läge så kanske det är en lösning, eller vad tycker ni?

Tack i förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

kanske ett gtx550?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Asus Radeon HD7770-DC-1GD5 1GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130170

Techpower har testat kortet och den har mycket låg ljudnivå och förbrukar max 95watt http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/HD_7770_DirectCU/

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

[QUOTE="CRYSIS FOREVER98;12350418"]kanske ett gtx550?
Tanken var ju att köra Ati/Amd då jag endast kan köra Cf och inte sli, Ifall att man skulle köpa ett till ifall prestamdan inte räckte

Skrivet av janee:

Asus Radeon HD7770-DC-1GD5 1GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130170

Techpower har testat kortet och den har mycket låg ljudnivå och förbrukar max 95watt http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/HD_7770_DirectCU/

Tackar Vad finns det för Motsvarigheter till 460Gtx? tänkte på 2st motsvarande Ati/Amd kort i sli, Tänkte faktiskt köpa dom där 2 460Gtx som fanns i marknaden men såg att jag inte kan köra sli, Dessutom var det ganska bra pris på 460Gtx begagnat, så vad har Ati/Amd för motsvarigt kort? Ber om ursäkt för dåliga kunskaper mer jag är inte så insatt i grafikkorts avdelningen, Skulle det vara 2st 5870 kanske?

Edit.. Såg nu att 2st Gtx 460 Sli Presterar ungefär lika bra (Lite bättre) än 2st 5870/5850 CF, Så nu till den stora frågan, hur skulle 2st 5870 CF Prestera i T.ex. Dirt 3? Anledningen till att jag vill köra CF är för att jag vill prova helt enkelt Det är första gången jag Köper och uppgraderar till en Quad Core (Mobba inte) Och tänkte jag skulle prova CF också Med tanke på att jag har ett Asus Crosshair IV Formula som har 2 st Pci-e 16x och en 8x så vore det ypperligt att ha 2st gpu's anledningen till att jag satsar på begagnat är att jag precis har fått nytt jobb och får ingen lön förens den 25'e nästa månad så det kommer nog bli en värre uppgradering vid löning men skulle vilja byta mitt Gamla 8800GTX nu

Tack på förhand, Hoppas det inte vart för konstigt skrivet nu Varit vaken sen 05.00 så ha tålamod

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Grafikkort för runt 1000kr sa du.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=776008

Det här då?

Skippa Crossfire om du har en begränsad budget. Har du inte råd med två highendkort är CF meningslöst. Hellre ett bra än två halvbra kort.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig begagnat så är ett GTX 480 svårslaget, det finns iallafall en annons här på Swec där en medlem säljer sina kort.

Permalänk
Medlem

Hellre ett 560Ti med Direct CU för 1000kr än ett GTX480 för 1100kr

http://www.sweclockers.com/annons/67880-asus-gtx560-ti-dcii

Om du vill köra på begagnat.

Ett GTX480 är ca 20% snabbare men det går varmt och har du originalkylaren på så lär du bli olycklig av ljudet.

Edit:

Såg att det satt en VF3000F på ena GTX480 kortet så det kortet är inte helt fel kanske.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av roobi:

Tanken var ju att köra Ati/Amd då jag endast kan köra Cf och inte sli, Ifall att man skulle köpa ett till ifall prestamdan inte räckte

Varför skulle du endast kunna köra CF och inte SLI?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Du ska inte satsa på någon dubbelgpu-lösning om du absolut inte behöver det och på den här prisnivån är det totalt onödigt. Är du inte en hårdvaruentusiast som accepterar meckande med dubbla gpuer så är det något du ska hålla dig ifrån. Vill du ägna dig åt spel så köp ett kort.
Begagnat är det som ger absolut mest bang for the buck och är det vad du söker är det möjligen det där GTX480-kortet med VF3000F kylaren på. Då får du ett tyst och väl presterande kort. Vill du ha ett kort som inte slukar lika mycket kräm så är ju 560Ti-kortet ett bra köp också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Kan du tänka dig begagnat så är ett GTX 480 svårslaget, det finns iallafall en annons här på Swec där en medlem säljer sina kort.

Okej, ska kolla upp det

Skrivet av blade80:

Hellre ett 560Ti med Direct CU för 1000kr än ett GTX480 för 1100kr
http://www.sweclockers.com/annons/67880-asus-gtx560-ti-dcii
Om du vill köra på begagnat.
Ett GTX480 är ca 20% snabbare men det går varmt och har du originalkylaren på så lär du bli olycklig av ljudet.
Edit:
Såg att det satt en VF3000F på ena GTX480 kortet så det kortet är inte helt fel kanske.

Jo , får se hur det blir

Skrivet av Lasergurka:

Varför skulle du endast kunna köra CF och inte SLI?

För att enligt de sider jag läst på så verkar det bara gå med CF på Asus Crosshair IV Formula, eller går det med SLI också?

Skrivet av blade80:

Du ska inte satsa på någon dubbelgpu-lösning om du absolut inte behöver det och på den här prisnivån är det totalt onödigt. Är du inte en hårdvaruentusiast som accepterar meckande med dubbla gpuer så är det något du ska hålla dig ifrån. Vill du ägna dig åt spel så köp ett kort.
Begagnat är det som ger absolut mest bang for the buck och är det vad du söker är det möjligen det där GTX480-kortet med VF3000F kylaren på. Då får du ett tyst och väl presterande kort. Vill du ha ett kort som inte slukar lika mycket kräm så är ju 560Ti-kortet ett bra köp också.

Okej, som sagt får se hur jag gör, får Cpu'n idag (förmodligen) så då ska jag dra igång datorn och kolla lite på grafikkort, har inte hart datorn fungerande på över en vecka nu , lite jobbigt att surfa på mobilen

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Skrivet av roobi:

För att enligt de sider jag läst på så verkar det bara gå med CF på Asus Crosshair IV Formula, eller går det med SLI också?

Nej det går med SLI också, går till och med att ha trevägs SLI

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 550Ti SUPERCLOCKED

Denna version av GTX 550Ti har EVGA överklockat till hela 981Mhz och kommer att ge dig rejält med prestanda per krona!
http://www.inet.se/produkt/5409446/evga-geforce-gtx-550ti-sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej det går med SLI också, går till och med att ha trevägs SLI

Men varför står det bara CrossfireX och varför skickar de bara med en CF brygga och inte en Sli brygga?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Edit! läste nyss detta =
AMD chipset = Crossfire only. AMD own ATI (which is now called AMD) and thus only want their cards use on board with their chipsets. Fairly basic business strategy, annoying as it is.

Förklara dig gärna

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

kanske ett gtx550?

Skrivet av Lasergurka:

Nej det går med SLI också, går till och med att ha trevägs SLI

Lycka till med att få SLi på Asus Crosshair IV Formula

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/...

Stöd för grafikkort med ATI CrossFire™X-teknik <<<----ENDAST

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Lycka till med att få SLi på Asus Crosshair IV Formula

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/...

Stöd för grafikkort med ATI CrossFire™X-teknik <<<----ENDAST

yes, det jag menade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Lycka till med att få SLi på Asus Crosshair IV Formula

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/...

Stöd för grafikkort med ATI CrossFire™X-teknik <<<----ENDAST

Då får vi nog peta till Komplett lite, de påstår inte bara att det stödjer trevägs SLI, utan också att man får med två stycken SLI kablar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Då får vi nog peta till Komplett lite, de påstår inte bara att det stödjer trevägs SLI, utan också att man får med två stycken SLI kablar

Eh, kollar du på V formula istället för iv? för på IV formula så kommer det knappast med sli bryggor och för den delen så står det i manualen att det bara går med Crossfire.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa ett Radeon 6870 för ca. 1400 kr vilket har bra prestanda till ett lågt pris.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Då får vi nog peta till Komplett lite, de påstår inte bara att det stödjer trevägs SLI, utan också att man får med två stycken SLI kablar

Lustigt, Komplett har inte ens Asus Crosshair IV Formula i sitt sortiment, så var har du läst det, däremot har de Asus Crosshair V Formula som har stöd för 3-vägs SLi

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you