Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Alla vapen är bra i min mening. Gäller bara att lära sig spela med de. Har börjat köra lite med Shotgun själv, mest för utmaningens skull. Om man anpassar sin spelstil efter vapnet går allting i stort sett lika bra..

Också börjat köra med Shotgun för jag tycker de är sämst. Får man höra "Shotgun noob!" då man dödar folk XD

M4A1 är min favorit annars.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Tänkte fråga om någon har något tips på ett vapen jag kan använda?
Jag har nyligen slutat spela MW3 totalt och spelar nu bara BF3
har även köpt premium
så jag kan fixa alla vapen
På mw3 var M4A1 silenced mitt favorit vapen (Den har hög fire rate och låg recoil men inte jätte hög skada, finns det något liknande på BF3?
har kört lite med M416 men har tröttnat på den och undrar om ni har något tips >:D

"rivaLxfactor" är en riktigt bra BF3 spelare som bryter ned alla vapen och förklarar hur dom funkar och vilka som funkar när o.s.v på YouTube.
Klart värt att titta på.

http://www.youtube.com/user/rivaLxfactor?feature=g-all-u

EDIT: även denna kille "Lvlcap" gör riktigt bra videos på detta ämne.
http://www.youtube.com/user/LevelCapGaming

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Jag föreslår AUG A3 typ den minsta recoilen av alla assault-vapen.

Själv gillar jag AEK-971 och M16A3

Permalänk
Medlem

Som sagt så är M16A3 fin. Ett rödpunktssikte, eller ett sikte med låg förstoring, 3,4 eller 4x. Foregrip är givet.

Vill man spela som en gentleman så kör man med G3A3 med heavy barrel, inställd på singeleld. Den plockar det mesta på längre avstånd. 4x till 6x sikte och bipod för att kunna få upp eldhastigheten med bibehållen precision.

Till de flesta kit kör jag en G18 med ljuddämpare, bra mot folk man springer in i på mycket nära håll. Kan även användas i semi-läge med acceptabel precision.

Permalänk
Medlem

är det ingen som kör med kh2002?? tycker det är det skönaste vapnet i hela spelet. bar nära bra långt ifrån har inte mycket recoil + liten spridning på skotten.

Permalänk
Medlem

Jag måste rekommendera G3A3 med rds reflex och heavy barrel,den har ju extrem hög skadepåverkan, och drar man iväg 1-3 skott så klarar man väldigt långa avstånd och 3-5 skott mellan till långt och 5-10 kort-mellan. Som sagt så gör den väldigt stor skada

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * Gigabyte B650 Aorus Elite AX Ice* Amd Ryzen 7800x3d+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Kingston Fury Beast 64gb DDR5 CL36 6000Mhz* Asus Prime RTX5070 OC * Samsung 980 PRO M2* Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Samsung 27" * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivet av addebest:

är det ingen som kör med kh2002?? tycker det är det skönaste vapnet i hela spelet. bar nära bra långt ifrån har inte mycket recoil + liten spridning på skotten.

Jag gillar den, en av mina favoriter:) Fast jag är inte en sån som kör med m16a3 och liknande, tycker inte det är kul med vapen som inte känns. G3A3, SCAR H/L, mp 412rex, m1911, kh2002, p90, ump-45, 870 mcs, an-94, saiga 12k alltså vapen med egen karaktär så att man känner skillnad på dem:) kh2002 körde jag mest innan med scope och heavy barrel för long range och nu mer med suppressor, foregrip och holographic för stealth.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

M7+ext mag+laser= DM vapen som slår det mesta i.om att du skjuter från höften inte behöver lyfta vapnet för att sikta så är det vapnet blixtrande snabbt.
M16a3+Heavy Barrel+cobra= Allround det bästa vapnet i BF3

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Assault: M16A3 (full auto versionen), Cobra sikte (ser mest), Heavy Barrel och Foregrip. Bästa vapnet i spelet!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av -rand-:

Tänkte fråga om någon har något tips på ett vapen jag kan använda?
Jag har nyligen slutat spela MW3 totalt och spelar nu bara BF3
har även köpt premium
så jag kan fixa alla vapen
På mw3 var M4A1 silenced mitt favorit vapen (Den har hög fire rate och låg recoil men inte jätte hög skada, finns det något liknande på BF3?
har kört lite med M416 men har tröttnat på den och undrar om ni har något tips >:D

Om du har tid och ork så finns det en snubbe på youtube som berättar för/nackdelar med alla olika vapen, vilka situationer som dem passar bäst till osv. Faktiskt väldigt intressant för folk som inte orkar testa sig igenom alla vapen bara för att hitta något som man gillar
Sök på "lvl cap" för att hitta hans kanal!

Kör själv med:

Assault: M16A3 + Holo + Foregrip + Heavy Barrel
+ Skjuter snabbt
+ Bland de snabbaste på att ladda om
+ Bra aim på i stort sett alla avstånd
+/- Ok Hip fire
(favo vapen)

Enginer: P90 + Reflex + Laser + Flash supp.
+ Extremt bra Hip fire
+Skjuter snabbt
+ Stort mag
+ Bra på Kort till mellan avstånd
- Urusel på långt avstånd
- Inte så mycket skada per träff

Support: M27 IAR + Reflex + Foregrip + Heavy barrel.
+ Hög skada per träff
+ Stort mag
+ Bra på de flesta avstånden
- Svår att kontrollera
- Lång tid att ladda om

(Snipering) Recon: M98B + 8x Zoom + Straight Pull.
+ Extrem skada
+ Snabb kulhastighet
+ Låg bullet drop
- Långsam att ladda om
- Svår att hantera i CQ

(Offensive) Recon: M417 + Holo + Forgrip + Laser.
+ Tar halva livet på ett skott (bortsett från huvudet)
+ Stort mag för att vara "sniper"
+ Skjuter snabbt
+ Bra på kort till mellan
- Inte så bra på långt avstånd som en sniper bör vara
- Kulorna färdas långsamt
- Urusel accuracy när man är suppressed

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Också börjat köra med Shotgun för jag tycker de är sämst. Får man höra "Shotgun noob!" då man dödar folk XD

M4A1 är min favorit annars.

det är en speciell känsla att spela med den pumphaglet, hör det ljudet "chi chi" mellan varje skott, mmmmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

Jag kör enbart m16a3 med foregrip och heavy barrel
Engineer m4a1, foregrip och heavy barrel.

Enda du behöver!

Lär dig spela med iron sights på alla vapen, man blir en så mycket bättre spelare om man inte gör det lättare för sig hela tiden.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Assault rifles och carbines balanseras ju runt just m16a3 och m4a1, så det är alltid ett "go-to" vapen att välja. Själv föredrar jag lite "roligare" vapen när jag spelar (lite svårare)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

PDW-R only <3

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

AN-94 är det bästa assaultvapnet, krävs lite skills för att använda men man äger på alla avstånd när man kan hantera det.

Permalänk
Medlem

Det var länge sen jag körde assault "på riktigt" (eller BF3 öht...) nu, men i våras spelade jag mycket med M16A4 (den med burst?), KH2002 och F2000.
När det kommer till skjutglädje så ligger AK-74M högt upp, men har inte spelat så mycket med det...

SCAR-L fungerar bra också tycker jag. Även AUG. Assault-vapnen från BTK gillade jag aldrig, så det är ju tur.

Alltid kobra

För några månader sedan nerfade dom ju många(?) assault-vapen - har det hänt något mer sedan dess? Buff eller mer nerf?
Minns att rekylen på i allafall M16 blev kraftigare. Man fick försöka mer efter patchen

Brukar bli att man kör BF3 ensam vilket gör att man fort lessnar... sällan man hamnar i en bra squad med en aggressiv medic som man kan springa med. Ännu svårare utan kommunikation...

Permalänk
Medlem

Riktiga män använder hagelbrakare med pumpaction, dvs 870 eller spas. Extended mags och buckshots. Allt annat är för kärringar och fjollor. Och inga djävla fjantsikten, järnsiktena ska det vara.

Och som picka så använder man .44 magnum ELLER M1911. I nödfall kan det anses ok att använda MP412 REX, men då ska det fan vara i nödfall. Dock utan sikten eller lampor och sånt skit. Det är även det för kärringar och fjollor.

Om man nu nödvändigtvis ska kriga på längre avstånd så använder man G3A3, SCAR-H, M60E4 (och den ska givetvis utrustas med järnsikten, det är absolut förbjudet att använda någon form av sikte på M60:n) eller M39 (med max ACOG 4x, det är bara fjortonåriga småflickor som leker znajper och använder kikarsikten).

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Det var länge sen jag körde assault "på riktigt" (eller BF3 öht...) nu, men i våras spelade jag mycket med M16A4 (den med burst?), KH2002 och F2000.
När det kommer till skjutglädje så ligger AK-74M högt upp, men har inte spelat så mycket med det...

SCAR-L fungerar bra också tycker jag. Även AUG. Assault-vapnen från BTK gillade jag aldrig, så det är ju tur.

Alltid kobra

För några månader sedan nerfade dom ju många(?) assault-vapen - har det hänt något mer sedan dess? Buff eller mer nerf?
Minns att rekylen på i allafall M16 blev kraftigare. Man fick försöka mer efter patchen

Brukar bli att man kör BF3 ensam vilket gör att man fort lessnar... sällan man hamnar i en bra squad med en aggressiv medic som man kan springa med. Ännu svårare utan kommunikation...

Du får väll teama upp på skype? Då blir det kul.

Permalänk
Medlem

Ni som använder foregrip, tycker ni verkligen att fördelarna överväger nackdelarna?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Ni som använder foregrip, tycker ni verkligen att fördelarna överväger nackdelarna?

Ja, på vissa vapen.
När den horisontella spridningen är större än den vertikala så är det bra att använda foregrip. Är den vertikala större än den horisontella spridningen så gör foregrip bara saken värre.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

AN-94 är det bästa assaultvapnet, krävs lite skills för att använda men man äger på alla avstånd när man kan hantera det.

Word!

Mitt absoluta favoritvapen.

Lär man sig hantera AN-94an är den oslagbar med dom snabba burstskotten man lobbar iväg mitt i pannloben på motståndarna

Permalänk

Medic = M16A3 med Heavy barrel och underslung rail eller bipod. I närstrider och i close quareters föredrar jag AEK eller famas med samma setup. (valfritt sikte)

Enginear = M4A1 med hb och bipod eller G36C med samma setup(om du vill kan du ha en silencer på dem men då är de inte lika bra på långt avstånd eftersom silencer gör så att kulorna faller mer.

Support = Spelar inte så mycket support men jag gillar m27 IAR med HB och bipod även m249 (saw) med samma setup är bra. Många kör med PKP, tror den gör mer dmg och den låter jävligt coolt Tycker även den nya lmg är väldigt bra (L86a2)

Recon = Har ingen jag tycker så mycket om här men brukar köra med L96, M98B har hört att den nya JNG-90 ska vara väldigt bra. Men testa lite olika och se vilken du tycker bäst om. Vilket vapen du kör med beror också på om du kör i close combat eller på långt håll. I cb skulle jag nog säga att du ska ha ett sikte med lite zoom eller ingen zoom/ iron sight + lasersight.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Beror helt på vilket vapen, på vapen som AN-94, SCAR-L, G3A3 och andra vapen som inte är bra i närstrid är det inte värt det. Jag använder alltid foregrip på AEK-971 tex, hjälper med recoilen när jag inte behöver vara så jätte träffsäker. Men oftast kör jag utan, går väldigt sällan helt full auto och tömmer ett magasin om det inte är på ett avstånd på 5 meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Absolut bästa vapnen för Assualt är följande:
M16A3, Cobra, FG, HB
AEK-971, Cobra, FG, HB
AK47M, cobra, HB

hoppas att du vet att ak47 inte ens finns med i BF3 ^^

för övrigt så är det skönaste vapnet enligt mig AK74M samt SKS

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att du helt enkelt kör med varenda vapen och tar reda på exakt vad varenda attachment gör,
sen är det bara att hitta din favorit.

Två snabba tips, AEK för long range och mp7 med laser för close quarters banorna.

Permalänk

Bästa vapnet för assault: kh2002. Låg rekyl, hög precision, lång range.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Ja, på vissa vapen.
När den horisontella spridningen är större än den vertikala så är det bra att använda foregrip. Är den vertikala större än den horisontella spridningen så gör foregrip bara saken värre.

Skrivet av Or0s:

Beror helt på vilket vapen, på vapen som AN-94, SCAR-L, G3A3 och andra vapen som inte är bra i närstrid är det inte värt det. Jag använder alltid foregrip på AEK-971 tex, hjälper med recoilen när jag inte behöver vara så jätte träffsäker. Men oftast kör jag utan, går väldigt sällan helt full auto och tömmer ett magasin om det inte är på ett avstånd på 5 meter.

Jag håller med er, absolut så finns det vapen som bör utrustas med foregrip MEN de flesta här skriver ju att de kör med FG på tex M16A3. Det vapnet har väldigt liten side-to-side recoil, så varför vill man minska träffsäkerheten för att få liiite mindre rekyl på den...?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Det Bästa Vapnet i Spelet kunde ha varit L86A2 om det inte vore för att DICE tog bort Single Fire av någon anledning.

Bössan används i dagens läge inte som support längre utan som semi sniper och den borde ligga inom sniper rollen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

kör mest TDM så blir la att jag kör mp7 eller m98b med RDS !

Permalänk
Medlem

Man är ju rambo så kniv och ett glatt humör är allt man behöver.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken