Spelfrossa i sommar - vilka spel?

Permalänk
Medlem

Spelfrossa i sommar - vilka spel?

Nu har det äntligen blivit sommar och det är dags att bunkra upp med chips och konserver, avsäga mig alla sociala plikter, stänga dörren och ge samhället fingret. Har samlat in lite pengar och det är dags att bränna allt på snabbmat och spel. Har några ofärdiga spel i min samling, men jag är väldigt sugen på att spela så många det bara går, så jag skulle gärna ta emot tips på spel, gamla som nya. Enda kravet är att de är till PC.

It's time to play some gaimz!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

allan wake. har inte klarat det själv dock.
batman arkham city. roligt och värt spel.
d3
amnesia (nattetid)

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Hur gillar du indiespel? Jag har lagt säkert 70 timmar på en steamtitel som heter The Binding of Isaac, det är svårt, oförlåtligt och beroendeframkallande samtidigt som det är ett så extremt simpelt koncept. Tror dessutom du får både spelet och expansionen för under 70 spänn på steam. Orcs Must Die är också en riktigt bra indie steamtitel, lite Tower Defense typ. Snygg, rolig och väldigt bra replay value. Psychonauts borde alla lira, så jävla skön story och känsla, är lite puzzle/story 3D platformer.

Annars finns det lite "stora" bra titlar med, gillade personligen Kingdom of Amalur väldigt mycket. Det är ett fantasy rpg med lite MMO-feeling, fast det är 100% singleplayer. Mååång quests, kör du sidequests osv kan du säkert dumpa 50+ timmar på en playthrough. Gillar du shooters borde du dra tf2, har för mig det är free to play nu. Har också väldigt bra replay value, man kan lägga flera hundra timmar på det och det är fortfarande roligt. Sen får folk säga vad dom vill, jag gillar Dragon Age 2, se det bara inte som en uppföljare till ettan så är det ett bra spel.

Men i övrigt, vad gillar du för titlar? Lättare att föreslå om vi vet vad du brukar lira har bergis fler på lager, det där var bara dom första jag kom på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Hur gillar du indiespel? Jag har lagt säkert 70 timmar på en steamtitel som heter The Binding of Isaac, det är svårt, oförlåtligt och beroendeframkallande samtidigt som det är ett så extremt simpelt koncept. Tror dessutom du får både spelet och expansionen för under 70 spänn på steam. Orcs Must Die är också en riktigt bra indie steamtitel, lite Tower Defense typ. Snygg, rolig och väldigt bra replay value. Psychonauts borde alla lira, så jävla skön story och känsla, är lite puzzle/story 3D platformer.

Annars finns det lite "stora" bra titlar med, gillade personligen Kingdom of Amalur väldigt mycket. Det är ett fantasy rpg med lite MMO-feeling, fast det är 100% singleplayer. Mååång quests, kör du sidequests osv kan du säkert dumpa 50+ timmar på en playthrough. Gillar du shooters borde du dra tf2, har för mig det är free to play nu. Har också väldigt bra replay value, man kan lägga flera hundra timmar på det och det är fortfarande roligt. Sen får folk säga vad dom vill, jag gillar Dragon Age 2, se det bara inte som en uppföljare till ettan så är det ett bra spel.

Men i övrigt, vad gillar du för titlar? Lättare att föreslå om vi vet vad du brukar lira har bergis fler på lager, det där var bara dom första jag kom på.

Jo, jag älskar indie spel. Spelar för tillfället Limbo och Super Meat Boy, men har även Amnesia, Psychonauts och Braid som väntar i steambibloteket. Är sugen på i stort sett allting förutom MMOs. Är även sugen på gamla goda spel som man kan ha missat.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Nu har det äntligen blivit sommar och det är dags att bunkra upp med chips och konserver, avsäga mig alla sociala plikter, stänga dörren och ge samhället fingret. Har samlat in lite pengar och det är dags att bränna allt på snabbmat och spel. Har några ofärdiga spel i min samling, men jag är väldigt sugen på att spela så många det bara går, så jag skulle gärna ta emot tips på spel, gamla som nya. Enda kravet är att de är till PC.

Cities in Motion:
Mysigt spel där du bygger kollektivtrafiken i en stad.

Botanicula:
Äventyr från skaparna av Machinarium, härlig stämning på ett mysigt sätt.

King Arthur II:
Härlig RTS med RPG inslag, lite som Total War med med en här King Arthur setting.

Witcher II:
Bästa RPGet sedan Baldurs Gate II, vackert och med intressanta karaktärer

Heroes of Might and Magic III:
Världens bästa spel genom tiderna, omgångsbaserad strategi med hjältar, städer och armeér!

Saints Row: The Third
Vrickat, sjukt och roligt! Som GTA fast enligt mig bättre!

Warlock: Master of the Arcane
En blandning av Master of Magic och Civilization, dessutom för en billig slant!

Crash Time (valfritt spel, jag gillar trean)
Bilspel i en öppen stad/område, snyggt och en mängd explosioner!

Permalänk

Alla total war -spelen. Grymt underhållande om du gillar strategi med stora bataljer och imperie-bygge.

Permalänk

Guild Wars 2!
Legend of Zelda (emulator!)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Håller med, Heroes III är ett riktigt jävla bra spel! Dock kan det bli lite långtråkigt, se till att spela med kompisar om du ska spela!

Mass Effect-serien bör du spela om du inte har gjort det. Jävligt epic att spela under sommaren (gjorde det med 2an och ska nu spela ME3 under det här sommarlovet).

Minecraft är jävligt roligt att spela med kompisar.

Deus Ex (har endast spelat trean och lite av ettan) har jävligt bra story.

Borderlands tillsammans med några kompisar är jävligt roligt.

Likaså Call of Duty Black Ops/ World at war: Zombie mode.

Football Manager, ifall du intresserar dig av sådana spel. Kanske inte ett spel du behöver ägna dig åt hela dan, men när du blivit lite trött på att spela och bara surfar runt är det roligt att ha spelet i bakgrunden och ta upp det då och då.

Fable 1 är sinnessjukt roligt, kanske roligare till XBOX/ med kontroll, men det är galet roligt

Slaget om Midgård 2, ett riktigt bra RTS-spel!

Permalänk
Medlem

Max Payne 3. Bästa spelet på många år.

Undvik som pesten. Spec Ops The Line

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Som tidigare nämnt, Saints Row: The third. Har tjuvstartat med det i veckan och det är heeelt jävla hysteriskt Innehåller precis allt man kan tänka sig. Skönaste jag lirat på länge!

Personligen tänker jag även ge mig på singleplayer-kampanjerna i Arma2, Operation Arrowhead och alla DLC's samt Take On Helicopters nu under sommaren också. Har spelen sedan tidigare, men aldrig lirat i SP pga hemska buggar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

WAR OF THE ROSES!!!

Om ni inte vet vad detta spel är så bara måste ni checka in det, ni kan kolla lite alpha fottage på youtube!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

1: Metro 2033

2: Scavengers - Trespassers - Adventurers - Loners - Killers - Explorers - Robbers - - - Vilket är S.T.A.L.K.E.R serien:)

3: Alien vs Predator

4: Assassin's Creed spelen

5: Tom Clancy's Spelen

Ville bara ge dig så mkt offline spel som möjligt..spel me bra single player:) Tycker alla MP spel börjar bli för mkt, du vet D3,Bf3,CoD...palla:P

Permalänk
Medlem

Om du inte redan spelat det, Fallout 3. Ett av mina favoritspel någonsin. Liknar oblivion.

Trine 2 och Magicka om du har kompisar som är sugna på lite multiplayer.

Som nämnts tidigare, Deus Ex(ettan och HR)

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Fallout 3, mest spännande story och stämning jag sett. DLC har jag bara provat kort men det var inte lika spännande då man inte började från 0, så att säga.
Fallout New Vegas var också spännande, många tim... veckor förlorade där!

Mass Effect 1,2 och 3 är i samma klass!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Fallout 3 samt New Vegas, Krater och Witcher 2

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Skrivet av QQmore:

WAR OF THE ROSES!!!

Om ni inte vet vad detta spel är så bara måste ni checka in det, ni kan kolla lite alpha fottage på youtube!

Ser jävligt bra ut, yogscast spelade alphat på nån mässa. De har väll inget lanseringsdatum ännu?

Permalänk
Medlem

iOS är det ända som kommer med något nytt nu för tiden. Så där håller jag till nu för tiden.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Ska själv försöka dra igenom hela skyrim så det får väll bli mitt tips. Lite roligaa mods från steam-workshop också så räcker det nog under hela sommaren

Permalänk

skyrim... väldigt spännande och roligt spel speciellt när man har kört alla andra elder scrolls spel...

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk

Bioshock 1 o 2 , Singularity

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Civilization V: Gods & Kings!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Haha, du gör det exakt motsatta mot vad man egentligen gör på sommaren
Men jag ska inte gnälla, kommer själv bara sitta inne hela sommaren

Köp The Humble Indie Bundle för $8.33 så får du 8 stycken Indiespel, jag rekommenderar LIMBO och Amnesia

http://www.humblebundle.com/

Edit, såg att du redan hade LIMBO, Amnesia och Super Meat Boy

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Jag tackar för tipsen.
Här är en lista på spel jag har spelat. Kanske ni hittar något nytt spel där med.
www.xfire.com/profile/j0n474n

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Haziza:

iOS är det ända som kommer med något nytt nu för tiden. Så där håller jag till nu för tiden.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!?

Spelar du helt seriöst spel på iPhone och iPad?

Tydligen tycker du att det endast sker framsteg inom spel på denna plattform finner jag väl konstigt. Har du sett några spel för dator eller konsol på sistone?

Permalänk
Medlem

Jag planerar att lira lite CSGO och GW2