Permalänk
Medlem

Midwinter II Flames of freedom.

EDIT: Jag är tämligen säker på att det är rätt så jag lägger upp en bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1D0:

Midwinter II Flames of freedom.

EDIT: Jag är tämligen säker på att det är rätt så jag lägger upp en bil.

http://i46.tinypic.com/358xbh4.png

Jo det är helt riktigt

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Fortsätter...

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Öhhm, det ligger redan en bild ute, kolla upp, inte din tur!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Öhhm, det ligger redan en bild ute, kolla upp, inte din tur!

Ja, men någon måste svara inom 24h. Kan inte bara låta själva tråden frysa sig. Förlåt.

/ Martin

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Kan Vusan:s bild vara Test Drive 4?
...
F1D0:s bild vete 17 vad det är... Är det ett PC-spel?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Ja, men någon måste svara inom 24h. Kan inte bara låta själva tråden frysa sig. Förlåt.

/ Martin

Ah, okej ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kan Vusan:s bild vara Test Drive 4?
...
F1D0:s bild vete 17 vad det är... Är det ett PC-spel?

Tyvärr fel! Men fortsätt att gissa.

Skrivet av Tozzi:

Ah, okej ^^

Gör, inget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Tyvärr fel! Men fortsätt att gissa.

5?
(stämmer nog bättre med huden)

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Roger W:

5?

Kan nog nästan garantera att det är TestDrive5 ja, jämför gärna HUD och grafiken generellt här;
http://www.mobygames.com/images/shots/l/333802-test-drive-5-w...

Men kan den klassas som en gammal titel? Den är ju från '98, bara 14 år gammal

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jepp, nu måste jag väl ha rätt!

Skrivet av Fluf:

Men kan den klassas som en gammal titel? Den är ju från '98, bara 14 år gammal

Reglerna säger att allt fram till 2005 är gammalt, så den är nog helt legit

...

Jag borde ha rätt så jag kör en ny...

Bilden lär vara från arkadversionen, men nån konvertering torde se ungefär likadan ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag borde ha rätt så jag kör en ny...
Bilden lär vara från arkadversionen, men nån konvertering torde se ungefär likadan ut.

Jag känner igen det där med kaststjärnorna från ett arkadspel som stod på Danmarksfärjan, som man åkte med innan de byggde Öresundsbron. Det är "Shinobi".

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Jag känner igen det där med kaststjärnorna från ett arkadspel som stod på Danmarksfärjan, som man åkte med innan de byggde Öresundsbron. Det är "Shinobi".

Helt rätt! Snyggt fångat. (bilden är från bonusbanan)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Paddan1000:

Ny bild:
Det här spelet blev jag retad för att jag tyckte det var bra som 13-åring.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

5?

Absolut rätt.

Visa signatur

Permalänk

Tja!

Jag har under ett tag nu letat efter ett spel som jag spelade när jag var liten. Tyvärr kan jag inte komma på namnet så jag tänkte om det var någon här som kommer ihåg namnet?

Det var transformers liknande gubbar som man använda som arme, en överjord och underjord som man kunde skaffa minerals eller liknande på. Tror också man hade någon slags "Hero" i varje team som var lite bättre än vanliga gubbar. Lite strategy med att bygga olika byggnader. Och så spelade man mot ett annat lag. Någon som har någon aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Det här spelet blev jag retad för att jag tyckte det var bra som 13-åring.

Hmm, fick fundera och leta lite på den innan poletten föll ner...
Det måste vara en av Tex Murphy spelen... Är det tvåan, Tex Murphy 2 - Martian Memorandum?

Johan, du är nog lite inne i fel tråd tror jag. Skäms inte för att starta en egen
Detaljera där om det var sci-fi eller fantasystuk, och om det var turnbaserat eller realtime tex. Var det både single o multiplayer osv. Och ungefär när du tror spelet släpptes.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Det måste vara en av Tex Murphy spelen... Är det tvåan, Tex Murphy 2 - Martian Memorandum?

Johan, du är nog lite inne i fel tråd tror jag. Skäms inte för att starta en egen
Detaljera där om det var sci-fi eller fantasystuk, och om det var turnbaserat eller realtime tex. Var det både single o multiplayer osv. Och ungefär när du tror spelet släpptes.

Martian Memorandum var rätt.

Jag tror spelet Johan är ute efter är Total Annihilation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Martian Memorandum var rätt.

Nice

Här är en ny - ännu en arkadhistoria, även om den fanns som (svindyrt) konsolspel också. (en liten hint inbyggd där )

... finns ju flera lite liknande spel, så välj rätt nu. (Lägg inte upp en ny bild innan ni är säkra eller fått bekräftelse)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tack för svaret!

Det kändes lite onödigt att göra en tråd när jag knappt visste så mycket om spelet och det redan fanns en tråd som liknar vad jag är ute efter.

Men spelet var realtime baserat, det var sci.fi stuk på det med "transformers liknande gubbar". Jag är bara 17 år så skulle kunna tro lite efter 2000. Kommer ihåg att spelet var lite gammalt första gången jag spelade så det kan lika med vara lite innan 2000. Så runt 2000 skulle jag kunna tro. Nått jag kommer ihåg mycket klart var att man började på ovan jord och sen fanns det flera portaler på mappen som teleporterade dig ner till underjorden. Även rätt säker på att spelet var singelplayer mot datorn.

Paddan100:

Det var det inte, det spelet såg lite för gammalt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nice

Här är en ny - ännu en arkadhistoria, även om den fanns som (svindyrt) konsolspel också. (en liten hint inbyggd där )
http://www.speksnk.org/foro/reviews/upload/44757_a28a1adc469e...

... finns ju flera lite liknande spel, så välj rätt nu. (Lägg inte upp en ny bild innan ni är säkra eller fått bekräftelse)

Burning Fight?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Burning Fight?

Yes, klockrent!

Johan, det är inte Metal Fatigue du är ute efter? ... det var ju med här i tråden för bara nån sida sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Burning Fight?

Zapa, du svarade rätt...

Har du nån kul bild att fortsätta tävlingen med?
(annars får nån annan hoppa in)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går vidare med en klassiker som spelas då o då, ber om ursäkt om jag förhastade den

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

http://forum.i3d.net/attachments/full-games-demos/943148236d1...

Går vidare med en klassiker som spelas då o då, ber om ursäkt om jag förhastade den

Fallout, någon annan får gärna bidra med en bild.

Permalänk
Medlem

Här har ni en klassiker!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Här har ni en klassiker!

Tomba!

Allright, klockan är 03:33 på natten och kör nästa bild på en gång utan bekräftelse, men är 100% säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tack för svaret!

Du tänker inte på något av Dune-spelen?

Eller kanske Heroes of might and mighit and magic, typ 2an?
Bara lite gissningar iaf

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Fallout var ju nästan för enkel, så jag lät någon annan ta den

Det där måste vara Uridium på C64?
Om någon annan har en bra bild på lager de vill köra, så passa på nu
(annars får jag försöka komma ihåg att kolla in senare med en ny bild själv)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spenderades mycket tid när jag va 8 år.

Visa signatur