Kunna få bort "Show Desktop" Aero Peak

Permalänk

Kunna få bort "Show Desktop" Aero Peak

Hallå SweC!
Aldrig gillat Windows men är tvungen att använda det eftersom man är en sådan inbiten gamer och varför inte snygga till allt medans tänkte jag!

Innan du säger "Sök", "Google" osv så har jag redan gjort det och detta har jag kommit fram till:

' Windows 7 Show Desktop Button Remover (Av Kishan Bagaria).
' Register hack = [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced] Type: DWORD Value: 1
' Andra tredjeparts program som ovan för att göra pixlen mindre.

Register hacket fungerar inte för mig när jag gjort allt korrekt. Finns det andra lösningar?

NEJ, DET GÅR INTE ATT FÅ DET FÖRSVINNA GENOM ATT STÄNGA AV AERO PEAK. DET FÖRSVANN I SP1!!!

Permalänk
Medlem

Är det, det här du menar? Eller menar du ta bort hela knappen?

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Skrivet av svolter:

Är det, det här du menar? Eller menar du ta bort hela knappen?

http://s13.postimage.org/j7lcl4dxz/aero_peek.jpg

Knappen, längst till höger:

Det vill säga "hela knappen" som du säger själv

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av LORAMIGCSS:

Hallå SweC!
Aldrig gillat Windows men är tvungen att använda det eftersom man är en sådan inbiten gamer och varför inte snygga till allt medans tänkte jag!

Innan du säger "Sök", "Google" osv så har jag redan gjort det och detta har jag kommit fram till:

' Windows 7 Show Desktop Button Remover (Av Kishan Bagaria).
' Register hack = [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced] Type: DWORD Value: 1
' Andra tredjeparts program som ovan för att göra pixlen mindre.

Register hacket fungerar inte för mig när jag gjort allt korrekt. Finns det andra lösningar?

NEJ, DET GÅR INTE ATT FÅ DET FÖRSVINNA GENOM ATT STÄNGA AV AERO PEAK. DET FÖRSVANN I SP1!!!

Ser ut som det saknas något i det register hack du skrivit alternativt att du glömt skriva ner allt.

Det som saknas är namnet på registernyckeln som ska skapas och sedan tilldelas värdet 1 med datatypen DWORD.

Om jag kollar i mitt eget register så har jag enbart en nyckel vid namn TaskbarSizeMove under [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced], som vid en snabb googling inte verkar ha något att göra med det du vill åstadkomma.

Permalänk

Läs tråden!

Att ta bort "Use Aero Peak to preview the desktop" fungerar inte i SP1 för att få bort rutan. Programmet du länkade till har jag även använt där det bara "tar bort" och mellanrummet är kvar emellan datumet och ikonen!

Skrivet av psiko:

Ser ut som det saknas något i det register hack du skrivit alternativt att du glömt skriva ner allt.

Det som saknas är namnet på registernyckeln som ska skapas och sedan tilldelas värdet 1 med datatypen DWORD.

Om jag kollar i mitt eget register så har jag enbart en nyckel vid namn TaskbarSizeMove under [HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced], som vid en snabb googling inte verkar ha något att göra med det du vill åstadkomma.

Källa:

https://bcrawfordjr.wordpress.com/2009/02/12/disable-preview-...

EDIT:

Märkte när jag läste vidare att det var för "hover" och inte för att ta bort knappen

Någon som kan tillföra någon annan lösning?

Permalänk
Medlem

Har inte testat själv men det här kanske funkar.

http://www.door2windows.com/windows-7-show-desktop-button-rem...

EDIT: såg att du redan provat den.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Har inte testat själv men det här kanske funkar.

http://www.door2windows.com/windows-7-show-desktop-button-rem...

EDIT: såg att du redan provat den.


Däremot nakdelen med programmet är att det sätts i autostart och i bakgrunden (?).
Skulle helst ville ha en lösning som fixar det permanent