In-Win BK644 chassi med Antec Kühler H20 620 möjligt?

Permalänk
Medlem

In-Win BK644 chassi med Antec Kühler H20 620 möjligt?

Hej!

Går och funderar på att göra en minimod av airducten i ett In-Win BK644 SE så att en Antec Kühler H2O 620 går in om det är möjligt.
Det handlar ju om ett rätt nätt mATX chassi med inte så mycket plats för onödigt trams. Så nu till kärnfrågorn:

Vad tror ni, går det att få in kylaren i lådan/ fästa det i airducten? eller ska man försöka på nått annat vis eller kanske helt enkelt ge upp tankarna?

Här kommer länk till specifikationer och bilder på lådan i fråga:
http://www.in-win.com.tw/US/products_pccase_series.php?cat_id=1&series_id=42&model_id=248?

Tips på hur ni skulle gå till väga är såklart mycket välkommet

//Zeni

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte svara på din fråga rakt av men här har du en tråd med lite bilder och diskussion kring diverse mått för kylaren som kanske kan hjälpa.

http://www.overclock.net/t/942655/my-very-micro-atx-sb-gaming...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst den tråden tror jag inte det är några problem att kylaren inte skulle passa i lådan. Däremot är det fortfarande frågan om hur robust airducten i plast är och om det går att modda den för att fästa kylaren. Hittar inga mått på airducten..

En annan fråga är hur pass flexibla rören från kylblocket till radiatorn är. Någon som vet?

I termer av tysthet, ska man föredra Antec kühler eller corsair motsvarighet? Eller kanske bäst att byta fläkten ändå så det inte spelar någon större roll?

// Zeni @ Lumia 800

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.

Permalänk
Medlem

Någon som vet eller kan kolla dimensionerna på det perforerade gallret i sidoplåten rätt över processorn i In-Win BK644 eller BK623?

//CS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeni:

Någon som vet eller kan kolla dimensionerna på det perforerade gallret i sidoplåten rätt över processorn i In-Win BK644 eller BK623?

//CS

Vet inte om du fick svar på din fråga eller överhuvudtaget faktiskt genomförde bygget, men jag är intresserad; hur gick det?

Jag skall själv flytta över min gamingdator till ett In-win BK644 och behöver all info jag kan få om lådan, det kommer antagligen bli ruskigt tight för mig med med tanke på mitt stora grafikkort osv.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mansion:

Vet inte om du fick svar på din fråga eller överhuvudtaget faktiskt genomförde bygget, men jag är intresserad; hur gick det?

Jag skall själv flytta över min gamingdator till ett In-win BK644 och behöver all info jag kan få om lådan, det kommer antagligen bli ruskigt tight för mig med med tanke på mitt stora grafikkort osv.

Må väl.
- Mansion

Blir det någon bygglogg? Är även jag rätt intresserad av detta.
Vilket kort ska du ha i? Har du kollat min länk angående hur mycket plats det blev kring ett 5850?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Blir det någon bygglogg? Är även jag rätt intresserad av detta.
Vilket kort ska du ha i? Har du kollat min länk angående hur mycket plats det blev kring ett 5850?

Ja det kommer att bli bygglogg, jag kommer köra i princip detta i chassit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2373428/2012-10-02

Sen diffar det lite med hdd/ssd men måtten är dem samma. Har även kommit på lite kreativa kylningsmöjligheter i efterhand, även det kommer visas i byggloggen.

Nej jag har inte läst ditt inlägg men jag vet att mitt grafikkort passar så det är inga problem!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz