SweClockers drop!

Trådlös tangentbord för soffan mot mediadatorn

Permalänk
Medlem

Trådlös tangentbord för soffan mot mediadatorn

Hej,
Nu har min tredje trådlöstangentbord gått sönder. Den har rätt ergonomi - styrkula vid tumman, scrolhjul vid vänster hand , hyfsat räckvidd, och standard storklek, jag var nöjd men nu har jag tappaat den och halva tangenten fungerar inte.

Har ni en Media trådlös tangentboard ni är nöjda med? har haft två Deltaco som var riktigt ursel, och den som just dog var en sådan från claesolsson

http://www.focus.com.tw/products-con.php?p_id=75&id=24

Jag har titat på prisjakt men hitta inte riktig en tangentbord som passar - vill har scrollhjul där det underlätta och bra response, räckvidd, helst styrkula och bra ergonomi... har ni förslag?

bäst

Permalänk
Medlem

Håller själv på och kollar efter ett sådant tangentbord.. men kanske ligger i en annan prisklass.

Iaf så lutar det åt en Logitec DiNovo Edge för min del.. som fått mycket bra kritik och ser snyggt ut.

http://www.youtube.com/watch?v=yksQ5wjJd9Q

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej,
Tack för svaret, kollade på den också, såg väldig bred ut laddaren verkade lite klumpig och fick en känslan av att den skulle inte riktig fungera på en soffa

review här http://www.youtube.com/watch?v=yksQ5wjJd9Q

mina krav egentligen är bra räckvidd, styrkula och scrollhjul, höger vänster knappor vid v
änster och höger hand, bakbelysning, lång bateritid - ok med vanlig AA

Men tror inte att en sådan finns tyvärr..

Permalänk

Har haft dinovo edge, tycker det är lite klumpigt i soffan.
Kör med mini varianten nu, kanonbra.
Även provat cideko air, funkar bra om man kan vänja sig vid gyromusen.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag använder mig faktiskt av ett Deltaco till min HTPC och det har fungerat hur bra som helst, kommer aldrig gå tillbaka till att ha en platta istället för styrkula.

Tangentbordet hittar du här.

Det enda negativa jag har att säga om det är väl att styrkulan är ganska liten, och är väl inte gjord av den bästa kvalitén om man säger så, men det fungerar hur bra som helst att använda det till att sitta i soffan och dra igång lite filmer och slösurfa. Jag har haft det i två år och använt det dagligen, fungerar hur bra som helst fortfarande.

Det enda som saknas är väl scrollen isf, men det fungerar relativt bra att använda sig av piltangenterna istället, om det nu är scrolla upp och ned på hemsidor du tänkte använda scrollen till.

Permalänk
Medlem

Jag kör med dinovo mini, fungerar riktigt bra. Har en dinvo edge också men som någon ovanför skrev så är den lite klumpig. Styrplattan på tangentbordet fungerar perfekt.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |