Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort.

Hej, jag byggde en dator med en XFX 7950, som är 3GB, fast när jag gjorde ett test stod det att jag bara hade ca 800MB, hur kommer det sig ? Och hur kan jag fixa detta ? Tack i förhand

Permalänk
Avstängd

säker på att det inte var 800MHz som är standard frekvens på 7950?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Indrek:

Hej, jag byggde en dator med en XFX 7950, som är 3GB, fast när jag gjorde ett test stod det att jag bara hade ca 800MB, hur kommer det sig ? Och hur kan jag fixa detta ? Tack i förhand

Haha han måste ha sett fel där:P självklart har du 3GB om du har ett 7950.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Borde det inte stå ca 3000MB, eftersom att mitt grafikkort har 3GB ? Istället står det ju en helt annan siffra :/

Permalänk
Medlem

Har haft problem med mitt grafikkort, haft det i 2 dagar. Skärmen är ganska suddig, fast än jag har full hd och står att jag bara har ca 800MB grafikminne :/ Kan inte starta Modern Warfare 2 heller, det startas aldrig, skärmen blir bara svart Jag har laddat ner de senaste driverserna också

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Indrek:

Borde det inte stå ca 3000MB, eftersom att mitt grafikkort har 3GB ? Istället står det ju en helt annan siffra :/

Posta en skärmdump istället

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indrek:

Har haft problem med mitt grafikkort, haft det i 2 dagar. Skärmen är ganska suddig, fast än jag har full hd och står att jag bara har ca 800MB grafikminne :/ Kan inte starta Modern Warfare 2 heller, det startas aldrig, skärmen blir bara svart Jag har laddat ner de senaste driverserna också

Det råkar inte vara så att du har en äldre CPU och Windows 32bit?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ferrat:

Det råkar inte vara så att du har en äldre CPU och Windows 32bit?

Låter som ett möjligt problem, eller ett 32bit system helt och hållet?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hjälpsam

Ladda ned GPU-Z och se vad den visar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Jag har en Quad Amd 3Ghz processor, och Windows 64 bit :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Indrek:

Jag har en Quad Amd 3Ghz processor, och Windows 64 bit :/

Ok, men exakt vilken processor?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indrek:

haft liknande felrapporter med amd kort hd6970 å då var det direkt-X som rapporterade att det var 752mb fastän att det var 2048mb/2gb samt 3dmark rapporterade att det endast var 2mb. fel avläsningar i mjukvaran till amd kort. men inget att oroa sig för, du har garanterat 3gb.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det :/