Permalänk
Medlem

Steelseries siberia hjälp!!

Hej alla sweclockare!

Jo jag har ett problem med min steelseries siberia problemet är att när jag pratar i micken så hör folk när jag andas..

Kan man kanske ställa in känsligheten eller fixa något så dem inte hör när jag andas? Jag har inte usb utan vanlig 3,5 mm.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Högerklicka på ljudkontrollen och klicka på inspelningsenheter.
Klicka på in din SS mikrofon>nivåer och sänk/höj. Det kanske hjälper dig lite.

Permalänk
Medlem

Håll micken borta från munnen, ha den vid kinden istället.

Sträng av mic boost, och sänk volymer annars.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Andas inte i micken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Andas inte i micken?

^ You don't say?

Nä men du kan ju alltid sluta andas.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid flytta på mikrofonen till ett läge där du inte andas i mikrofonen? Funkar skitbra för oss andra

Permalänk
Medlem

Ok men om jag flyttar på micken hörs jag dåligt enligt mina kompisar men prövar att ha den vid kinden tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Använd Push-To-Talk, använder vi när vi spelar. Så praktiskt att slippa höra folks föräldrar/ och dator brumm...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crispin:

^ You don't say?

Sounds like 14 Years old.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Använd Push-To-Talk, använder vi när vi spelar. Så praktiskt att slippa höra folks föräldrar/ och dator brumm...

Tror man ska ta och fixa det för som du nämnde kan det vara skönt att slippa ljud i onödan funkar det att "ta bort" syrrans musik också? För ibland börjar mina kompisar sjunga med på vissa låtar xD (och det är HEMSKT att höra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Tror man ska ta och fixa det för som du nämnde kan det vara skönt att slippa ljud i onödan funkar det att "ta bort" syrrans musik också? För ibland börjar mina kompisar sjunga med på vissa låtar xD (och det är HEMSKT att höra)

Såklart! Rekomenderar Mumble eller dylikt, man kan få en 15 slots Mumble server för 20 kr

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Såklart! Rekomenderar Mumble eller dylikt, man kan få en 15 slots Mumble server för 20 kr

Får man fråga vart? På mumble.com är det $6.00/month som gäller vilket motsvarar ca 40kr i månaden i svenska kronor.

Eller får man det billigare av att lägga upp på sin egna dator? Kan bli svårt med 4G dock

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz