Permalänk

stationärdator för 6000kr

Halloj!
Som titeln lyder funderar jag på att köpa en ny dator för max 6000kr (möjligen lite mer).

• Midtower chassi har jag redan så det behövs inte.

• Den ska klara av både tunga och lätta spel som BF3 och Minecraft på så höga inställningar som möjligt.

• Även i framtiden kunna utrusta den med ett maffit ljudkort, men inte nu alltså.

Skulle uppskattas jätte mycket om nån liten vänlig själ kunde sätta ihop ett dator förslag till mig.

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk
Medlem

Nästa samma här

Hej!
Jag söker också en dator som klarar t.ex Minecraft. Först letade jag efter stationär dator, jag tänkte, eftersom dem inte är bärbara och somt borde dem kosta mindre. Jag letade efter en med wifi (internet anslutning), jag vill inte ha en internet kabel över hela lägenheten. Men vill ha mycket Ram minne på den (som 6 RAM) och under 6000 kr.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=8952374&ref=secti... är denna är bra förslag? 4 RAM dock, jag vill ha typ en ram till min server.

Den som vi har just nu i Familjen nu har bara 1 RAM och är väldigt långsam jänfört med bättre datorer. (Vi har en stationär Windows XP dator som har 200 MB som Ram, jag räknar itne den som dator, den är inte alls bra...så jaa.)

Hittade en dator för 3000 kr med wifi utan skärm.

Permalänk
Medlem

Tja!
Skulle personligen inte köpa en laptop om du inte har behov av det. Dem har sämre hållbarhet svårare att byta komponenter och städa bort damm, jag har själv en äldre modell av dv6 som funkade bra i 1,5 år och sen va det reparation sen efter 1,5 år igen så börjar det gå utför. Så nu är jag också på jakt efter en ny dator. Funderar själva på en stationär lutar åt någon i THOR serien då jag själv helst köper en färdigbyggt.