Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Är det model b du har? tyckte det såg ut som det...

Edit: Läste på lite och såg att du hade model b

Tror inte model A ens att köpa i dagsläget men jag kanske har fel

Permalänk
Medlem

Me like

Har redan en nästan färdig prototyp till ett chassi jag tänkt bygga i plexi, men detta... nu blir det till att bygga ny prototyp på moddad variant av detta.

Skrivet av Nidala:

Tror inte model A ens att köpa i dagsläget men jag kanske har fel

Du har sä rätt, endast Model B finns i dagsläget. (Ingen som ville ha utan RJ45-port )

Permalänk
Medlem

Har snart min med
Your Raspberry Pi has now been shipped from our warehouse.

Permalänk
Inaktiv

http://www.lohelectronics.se/raspberry-pi-model-b-p-786.html
Detta är en svensk importör som köper ifrån farnel och det funkar utan problem att köpa från dem

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som kan hjälpa mig att konfiga så jag får trådlöst på min rasbian distro och jag använder mig TP-LINK TL-WN722N

Permalänk
Medlem

Stämmer att modell A inte finns att köpa i dagsläget.
Bastian94@ Hm tror inte jag kan hjälpa dig med trådlös då jag förmodligen kommer aldrig att ha min WiFi till min Pi.

EDIT: OpenElec Build r11709 använder jag mig utav nu och jag kan bara säga att den är riktigt stabil. Ser att det finns r11718 ute. Blir väl att testa den också.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekomendera Farnell!

Hade en beställning på RS som legat i ca 4 veckor, började leta runt lite på nätet och insåg att jag inte ville ha chassit, som jag beställt till. Avbröt ordern och beställde från Farnell 02-08. Idag, fyra dagar senare, är den på väg och landar någon gång i slutet av denna veckan / början på nästa.

Verkar bli så att jag får vänta på mitt nya chassi istället då jag inte hunnit beställa det än. Lutar mot ett https://www.modmypi.com/shop/raspberry-pi-cases/raspberry-pi-...

Permalänk

Finns det chassin, sd-kort, laddare och kort läsare på farnell ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zånkt:

Har snart min med

Har fått det meddelandet också!
Hoppas jag får den idag. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Har fått det meddelandet också!
Hoppas jag får den idag. xD

Jag beställde den 2/8 och fick att den har blivit skickad 3/8. dock ännu inte fått något.. vet ni hur de blir skickat i sverige? via dhl eller posten?

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Jag beställde den 2/8 och fick att den har blivit skickad 3/8. dock ännu inte fått något.. vet ni hur de blir skickat i sverige? via dhl eller posten?

Min kom med vanlig post ifrån Farnell iallafall

Permalänk
Skrivet av Nidala:

Min kom med vanlig post ifrån Farnell iallafall

beställde med via farnell, så den kommer direkt i brevlådan med andra ord.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

beställde med via farnell, så den kommer direkt i brevlådan med andra ord.

Jag fick hämta ut min på det lokala stället då det kom en t-shirt med i paketet men får den plats i brevlådan så borde den göra det.

Skrivet av Bastian94:

Är det någon som kan hjälpa mig att konfiga så jag får trådlöst på min rasbian distro och jag använder mig TP-LINK TL-WN722N

TL-WN722N (ath9k_htc device with htc_9271.fw file from http://linuxwireless.org/download/htc_fw/1.3/htc_9271.fw needs powered USB Hub (B)

Den ska fungera med en usb-hub som har kopplad ström dvs.

Permalänk
Inaktiv

men hur konfigar jag detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon198674:

men hur konfigar jag detta

Jag har inte testat själv ännu men jag tror att det mesta står här http://wiki.debian.org/WiFi/HowToUse

Permalänk
Inaktiv

har provat det men fick inte det att funka

Permalänk
Medlem

Grymt!

Vilken hemsida beställde du ifrån? Och gjorde du "skalet" själv eller var det färdig köpt?

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munib:

Grymt!

Vilken hemsida beställde du ifrån? Och gjorde du "skalet" själv eller var det färdig köpt?

Tror han beställde här ifrån: http://export.farnell.com/rp/order/?COM=raspberrypi-group

Länken till skalet står längre upp i tråden, han beställde det från ebay: http://www.ebay.com/itm/NEW-RPi-Techicase-Case-Raspberry-Pi-Computer-Pi-Works-/330766924136?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D1176412787571397832%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26#ht_902wt_1186

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Fått allt utom själva Raspberry, kommer förhoppningsvis imon eller fredag.

Permalänk
Medlem

http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals
Här kan man se tillbehör som fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Låter bra! Tack för snabbt svar!

EDIT: Hittade detta på inet. Står att det är class 6, men priset verkar lite lågt. Kan det va något, eller är det dumt att snåla

Jag fick hem två sådana idag. Har dock ingen Raspberry än (borde komma imorgon eller på fredag).

Skrivet av Zånkt:

Har snart min med

Jag fick också ett sånt mail i måndags. Hoppas på att 3-5 dagar stämmer, då kan jag få den imorgon eller på fredag.

Till er som fått era från Farnell: levereras den hem till dörren eller får man hämta vid postutlämmning? Om den kommer hem till dörren, ringer de innan eller knackar de på helt random? Är nämligen inte hemma imorgon på dagen...

Edit: Fick ni andra något trackingnummer?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zånkt:

Fått allt utom själva Raspberry, kommer förhoppningsvis imon eller fredag.
http://forumbilder.se/images/ad201252432PMdbb9.jpg

Var köpte du den lådan från?

Permalänk

Snyggt case. Vart köpte du det?

Permalänk
Medlem

Köpte den på Ebay, men fick nyss följande mail.

Skrivet av Ebay:

We'd like to let you know that eBay has ended an item you were bidding on for breaching of one or more of our policies. As it's important that eBay maintains member privacy, we can't tell you exactly why the listing was removed.

Hittade ett likadant från samma säljare Ebay länk

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera SanDisk Ultra SDHC 8GB Klass 10 från teknikproffset.se
Jämförde den med min Kingston Klass 10 och SanDisk piskar den med hästlängd!
Snabbare på allting!

Håller på att knåpa ihop min andra Raspberry med annan modell av chassit.
Kommer att lägga upp bilder på den och jämföra med varandra.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Coolt!

Min bror hade ett liknande chassi, fast till en riktig stor dator då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Coolt!

Min bror hade ett liknande chassi, fast till en riktig stor dator då!

Vilket gör att din brors chassi inte alls var likt TS

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av nivv:

Vilket gör att din brors chassi inte alls var likt TS

Jo, för att den var exakt likadan fast större?

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Jo, för att den var exakt likadan fast större?

Fast ne

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Varrå fast ne? Den är gjord av samma material, ser likadan ut, enda skillnaden är att den är större. Men du tycker att den inte är lik? Whatever, tyck det då, jag tycker det är skit coolt iaf.