Vad stör du dig på i WoW?

Permalänk

Saker jag stör mig totalt på i wow
Gear > Brain
Ingen Achi = Får inte få raids med PUGS
Folk är mer otrevliga nu
Folk säger spelet är lätt, men så kan dom inte ens reda ut sin egen klass/roll
Trött på att få höra att man är Noob, för man tappade lite fokus någonstans i en boss fight och dör
Folk är ute efter lvl25 guilder.

Finns bra saker med, dock finns dom endast i seriösa guilder tycker jag. I Warbound på Ragnaros har vi en bra stämning hela tiden, ställer upp på varandra, DKP är infört, finns hur mycket som helst att säga om guilden

Edit: Jag kan säga det också att jag inte har spelat så länge, Spelade under hela WotLK och skaffade Cata, slutade efter 3 dagar då jag tyckte att dom hade förstört mycket när det gäller Druid healers. Spelar aktivt varje dag, under skoltiden är det runt 6h+ varje dag, helger c:a 12h+ och nu under sommarlovet, jag har inte varit ute mycket, mest sitter jag inne och spelar wow Eller Css på Deltalans

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Det som enligt mig förstörde mycket var när de ville ut till den breda massan.

När epics droppade ifrån annat än slutbossen i varje dungeon.

När man inte kunde börja med att köra hc´s direkt när man var i top level utan att man var tvungen att köra normal dungeons för att geara upp för hc´s ( att raida som nydingad var inte ens på tal).

När man var tvungen att följa en viss dungeon/raid ordning tex: Dungeon > Hc > Naxx > Uld, INTE: Hc > ToC

När Hc ToC (och liknande kom). Jag gillade Ulduar sättet med HM men inte Hc i raids.

LFG, det var ju en del av spelet att spamma runt i chatten efter en tank/healer..

Worldbossar, world events, 25 manna droppade bättre gear..

Aja listan kan göras lång. Men imo var faktiskt Wotlk (Naxx, uld som bäst) Även Icc var rolig raid men iomed epic i dungeons så sög den delen med..

Men det jag saknade mest var att man dissar de älsta raiden, återanvänd dem på ngt sätt (inte bages eller ngt sånt) utan typ förbättra looten efter medel itmlvl i raid/groupen.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk

Håller med.
I TBC var man tvungen att följa 'vägen' du pratar om.
Kara, Gruul, Mag, Tk, SSC, MH, BT, SWP.

Detta gjorde att alla guilder kunde progressa framåt.
Dåliga guilder tog sig inte dit av en enkel anledning - DE VAR INTE TILLRÄCKLIGT BRA.
Endgame SKA vara svårt - och det är endast personerna som är determinerade nog som ska 'farma' topgrejerna.

I tbc var du allt som oftast en utav de få (inte i slutet av tbc) när du stod med din ZA björn och 4 delar t6.
Folk såg upp till dig, det fanns en strävan att helt enkelt vara bäst.

Var du som ensam spelare tillräckligt duktig kunde du komma in i topguilderna också.

Utöver detta gjorde ju även badgesystemet på den tiden att det var värt att gå tillbaka och köra Kara, gruul osv.
Vilket är bra.

Sen gillade jag Quel Danas dailiesen också

TBC <3

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Håller med.
I TBC var man tvungen att följa 'vägen' du pratar om.
Kara, Gruul, Mag, Tk, SSC, MH, BT, SWP.

Detta gjorde att alla guilder kunde progressa framåt.
Dåliga guilder tog sig inte dit av en enkel anledning - DE VAR INTE TILLRÄCKLIGT BRA.
Endgame SKA vara svårt - och det är endast personerna som är determinerade nog som ska 'farma' topgrejerna.

I tbc var du allt som oftast en utav de få (inte i slutet av tbc) när du stod med din ZA björn och 4 delar t6.
Folk såg upp till dig, det fanns en strävan att helt enkelt vara bäst.

Var du som ensam spelare tillräckligt duktig kunde du komma in i topguilderna också.

Utöver detta gjorde ju även badgesystemet på den tiden att det var värt att gå tillbaka och köra Kara, gruul osv.
Vilket är bra.

Sen gillade jag Quel Danas dailiesen också

TBC <3

Och av anledningarna du nämner så fanns det raids tillgängliga på alla instanser du nämner. Och man använde sej av LFG systemet och tillhörande chatt kanal så man behövde hänga i någon stad lyssna av någon tjatig trade utan kunde vara ute och farma mats etc. och ändå komma med i pug raids som inte gillet fixade, man missade ingenting och ett helt annat utbud på allt långt in på expansionen än vad det varit senare. Också det här med wipes var helt annat, man nästan förväntade sej att några på en raid och ingen klagade på det, även på 5 manna HC krävde en och annan utan att spelare gjorde en instant rage dc, nu är det snarare skrik om det tar mer än 10min springa igenom.

TBC var bäst

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Har inte läst hel tråden men vad jag stör mig på mest och anledningen till varför jag har slutat med WoW är att allting har blivit anpassat för nybörjare. Blizzard tog ju först bort twinking (att man stannade på t.ex. lvl19 och skaffade de bästa grejerna) för att nya spelare med dåligt gear skulle få det lättare i bgs. Men sen sätter de in heirlooms (levlings gear) i spelet som gör det otroligt obalanserat i bgs ändå i låg level. Heirlooms gör otroligt mycket skillnad om man jämför med någon som inte har det.

Sen är alla instanser för lätta eftersom nästan alla har levlings gear så går bossarna ner på 2sekunder. Jag tycker också att dungeon finder förstörde hela grejen med att hitta folk till sin grupp, det var ju en del av spelet. Sen brukade man bli så jävla glad när man hittade blåa/epic items meddans man levlade för man visste att de var värda en hel del guld, men nu framstår allt som dåligt i jämförelse med heirloomsen.

Vad kanske är värst att blizzard vill göra spelet tråkigare. Ett par exempel:

*Förut kunde man använda levitate för att klättra upp på berg, byggnader eller andra ställen som inte går att komma upp annars. Varför de tog bort detta från spelet har jag ingen aning om. (jag är medveten att man kan flyga i azeroth nu)
*De pajade azeroths fina miljö med expansionen cataclysm
*De pajade orgrimmar (varför?)
*Man levlar otroligt mycket fortare, 35% snabbare med alla heirlooms plus bonusen man kan få om man är i ett guild. Jag tycker det bara förstör då en hel del av spelet går ut på att levla. Varför ska man skynda sig så jävla mycket?
*Att de helt har ändrat om t.ex. hunters spells och sätter dit focus istället för mana. DET VAR BRA SOM DET VAR.
*De tar bort grejer som parachute cloak+rocket boots i battlegrounds som var skit kul.
*Man lär sig mount mycket tidigare och självklart kostar det knappt någonting längre för att alla ska ha råd med det. Du behöver inte ens jobba ihop lite guld för du har antagligen nog med guld hur fattig du än är.
*Man får någon jävla "tresure sack" när man har använt dungeon finder som innehåller något random blått gear och guld. VARFÖR? Det blir ju bara för lätt och gör hela grejen med blåa items i låg level tråkigt.
*Massa annat

Detta är vad jag kom på nu..förlåt om jag är lite bitter =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det som fått mig att tappa intresset mest är att det inte finns någon bra uppfattning om själva "världen" längre. Det är alldeles för mycket "teleportering" till instanser.

Det som gjorde wow så speciellt för mig var att det var en helt ny värld man gick in i och småsaker som att faktiskt behöva resa till instansen och gå in i den själv skapade ett intryck av att man faktiskt befann sig i en annan värld. Numera kan du vara på andra sidan världen och komma in i instanser direkt från ditt famrande/questande på bara någon sekund.

Håller med till 100%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karljan1:

Håller med till 100%!

Håller med jag också..
Nu när man teleportar hit och dit så är det ju också vanligare att folk "skiter i" hur det går i dungeons mm. Går det åt helvette eller om man blir osams så är det bara att joina en ny.. Förr när det va lite jobb med att ta sig dit man skulle då var man mer rädd om sin plats i laget för man ville ju fan inte kuta runt halva jorden för att komma med i en ny grp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Håller med jag också..
Nu när man teleportar hit och dit så är det ju också vanligare att folk "skiter i" hur det går i dungeons mm. Går det åt helvette eller om man blir osams så är det bara att joina en ny.. Förr när det va lite jobb med att ta sig dit man skulle då var man mer rädd om sin plats i laget för man ville ju fan inte kuta runt halva jorden för att komma med i en ny grp....

sen fick man ju oandra sidan sitta och vänta på att den nya skulle ta sig dit självmant med 90% flying eller groundmount...
för det var ju aldrig några warlocks med i grupperna, och var det warlocks med så hade dom slut på shards.

men håller med till viss del, fast nu om man raidar så måste man väl flyga till instancerna? med guilds alltså?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Anledningen till att alla teleports införts är väl tyvärr för att Blizzard lyssnade på alla högljudda raidare som bara vill lira endgame och ser levling o questande som nåt onödigt man helst bara ska rusa förbi.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Just nu så stör jag mig på att det är väldigt länge tills den 25e september :S

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Mina kommentarer står i lutande text.

Skrivet av karljan1:

Vad kanske är värst att blizzard vill göra spelet tråkigare. Ett par exempel:

*Förut kunde man använda levitate för att klättra upp på berg, byggnader eller andra ställen som inte går att komma upp annars. Varför de tog bort detta från spelet har jag ingen aning om. (jag är medveten att man kan flyga i azeroth nu) Det var buggar, buggar brukar bli fixade.
*De pajade azeroths fina miljö med expansionen cataclysm Inte helt sant: De -ändrade- om miljön här och där. Om man gillar ändringen är en smaksak.
*De pajade orgrimmar (varför?) Också en smaksak - antingen så föredrar man gamla eller nya orgrimmar.
*Man levlar otroligt mycket fortare, 35% snabbare med alla heirlooms plus bonusen man kan få om man är i ett guild. Jag tycker det bara förstör då en hel del av spelet går ut på att levla. Varför ska man skynda sig så jävla mycket? Ingen tvingar dig att använda heirlooms. Vill du inte levla snabbt så använd helt enkelt inte dom. För oss som levlat 10+ lvl 80+ karaktärer är det rätt skönt med heirlooms.
*Att de helt har ändrat om t.ex. hunters spells och sätter dit focus istället för mana. DET VAR BRA SOM DET VAR. Nu är du konservativ. Hunters med mana var aldrig ett bra koncept, och jag personligen är glad att de fick focus istället. Enda anledningen till att de fick mana över huvud taget var för att dela gear med shamaner, och då enhancementshamaner inte direkt behöver mana längre kunde de göra om hunters.
*De tar bort grejer som parachute cloak+rocket boots i battlegrounds som var skit kul.Kul, men återigen buggat. Buggar ska bort.
*Man lär sig mount mycket tidigare och självklart kostar det knappt någonting längre för att alla ska ha råd med det. Du behöver inte ens jobba ihop lite guld för du har antagligen nog med guld hur fattig du än är. Att få mount vid lvl 20 är nog det bästa blizzard gjort. Nu klagar du bara för att du ska klaga. 99% av WoWcommunityn hatade att springa till fots i 40 levlar, mig inkluderat. Dessutom är det bara basic 60% mount du får vid lvl 20, de andra mountsen har man inte råd med i samma level såvida man inte är en alt.
*Man får någon jävla "tresure sack" när man har använt dungeon finder som innehåller något random blått gear och guld. VARFÖR? Det blir ju bara för lätt och gör hela grejen med blåa items i låg level tråkigt.Mängden guld man får är ganska försumbar. Sen kan jag bara tala för mig själv, men 9 av 10 items jag hittar i dessa påsar är helt värdelösa för min klass/specc. Återigen, vill du inte nyttja detta, förstör itemet och släng ut guldet på marken.
*Massa annat

Detta är vad jag kom på nu..förlåt om jag är lite bitter =(

Vet inte riktigt om du trollar eller bara är väldigt besviken över hur WoW har blivit, men jag tycker du är lite väl objektiv/negativ/konservativ/nostalgisk.
I vilket fall så jag delvis hålla med och säga att Cata utan tvekan är den sämsta expansionen de har släppt, samtidigt som MoP mycket väl kan bli den bästa.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Detta stör mig:

1. Achi>hjärna
2. För kort steg från 5man till raids, epics är för lätta att få och blåa har ingen plats i spelet längre (så har det varit sedan wotlk och en stor del av TBC).
3. Uppdelandet av PvE och PvP, ressiliance osv. Saknar när man kunde hoppa in i en BG med sitt raid-gear och ändå kunna delta.
4. Portaler överallt, finns ingen anledning att förflytta sig till fots/flyga längre, således så känns världen mindre och utforskar-andan är död.
5. Random heroic+kösystem, automatiska kösystem till dungeons osv, tar bort det sociala spelet och realm-känslan. Nu är dom du spelar 5-man med endast anonyma figurer vilka du inte har något ansvar inför och mer än gärna ninjar ifrån utan sociala reprisalier.

kort och gott, WoW har blivit osocialt, hjärndött, oengagerade och har tappat känslan. Detta har sakta men säkert pågått sedan mitten av TBC.

EDIT: Om blizzard ändå kunde öppna vanilla-servrar så skulle jag bli glad.

Permalänk
Medlem

de finns ju privat servrar o spela på annars.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Skrivet av Mundii:

de finns ju privat servrar o spela på annars.

Ja för det finns ju bra privservers :PPPppPp

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

ninjapullande mages och hunters, missbruket av ordet noob i chatten. ninjafesten i hots och lfr. Plox? va f*n det är ju inte ens ett ord!!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Det här kommer från någon som har skapat och lett seriösa pugs.

Folk som klagar på Achi > hjärna, varför? Väldigt ofta så är det så att achievement visar på att du har lite hjärna.

I 9/10 fall så har folk som lyckats övertyga mig om att de inte är retarded och kan fighten trots att de saknar achievement failat i stor eller liten utsträckning. Jämför det mot säg att 5/10 av folk som har achievement.

Permalänk
Medlem

1. Alla omogna spelare
2. Folk har ingen hjärna, dom tror dom kan gå in i HC raids och döda allt på 1 försök och bara klicka 2knappar
3. Ingen respekt för andra spelare eller om folk gör fel
4. Folk klagar på andra men kan inte reda ut sina egna klasser eller förstå sig på hur deras klass funkar eller andras
5. Blizzard lyssnar på folk som spelat 1mån och klagar över att dom ej ha full bästa gear och att bossar för för svåra för dom ej kan döda skit med grön gear
6. Raids och dungeons är helt förstör av blizzard, finns ingen utmaning, finns inget rolig
7. PvP är helt död, allt handlar om gear och inte om skill, därför kommer jag älska GW2 pvp, där skills och teamplay spelar roll och inte gear

Permalänk
Medlem

En ny sak jag stör mig på är hur jävla äckliga och vidriga alla spelare har blivit. Det är fan nästan omöjligt att komma över en spelare som det går att prata normalt med nuförtiden. Alla bara dissar varandra i chatten och ninjalootar och har sig. Ninjalootade man förr i tiden så förstörde man sitt rykte på servern.

Achievements or gtfo. Tycker synd om de som är ganska nya i spelet och inte får en chans att testa något över huvudtaget för att de saknar achievements. Jag tycker att blizzard borde göra så att man bara kan se sina egna achievements själv och inte länka dem.

Spelet har blivit för casual för att folk ska orka bry sig om varandra. Vilket är helt fel när det gäller ett MMO imo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tacka cross-realm-systemet för det. Folk beter sig som svin i instancer/raids för att de vet att det finns istort sett inga negativa påföljder för dem.
Förr i tiden så hade man ett rykte på servern att beakta, och om det rök så visste istort sett hela serven vilket svin du va, och då var man illa tvungen att servertransferra.

Med det sagt så tycker jag att en klar majoritet av spelar jag stöter på i random dungeons är "acceptabla". Det finns en del rötägg, men det är dom som /ignore-kommandot är till för.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Spelade sen någon månad före Cataclysm, Allt var spännande, Man fick spela med sina nya klasskamrater i första ring, Catta släpps , Alla slutar för att de tycker de suger, Jag dingar 85 testar pvp:en, Även om jag förstod min class bra, så kom 4k ressilence fiender och 1 shotta dig , Skill nä bara jävligt gear focuserat

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Har stört mig riktigt mycket på DS. Annars har jag tycket att cataclysm raiding har varit rätt nice.

Att det är en konstant gear-farm för att vara competitive.

Att de nerfar heroic raids.

Permalänk
Medlem

Jag blev precis resurrectad av min flickvän efter lång inaktivitet, loggar på och servern känns öde, guilden finns kvar som jag var officer i men bara ett par/tre online, guilden har funnits sedan WoW kom och varit aktiv fram tills maj i år då det var hopplöst att rekrytera folk, jag får väl försöka få igång den igen om inte några av de som är medlem kommer tillbaka till expansionen, har iaf några av "kärnan" av officers kvar på min kontaktlista irl, jag var officer pretbc och det var kämpigt och roligt då guilden kom rätt långt in i naxx pretbc sen kom irl ikapp mig och jobbet blev för mkt i samband med TBC. Har raidat lite i tbc men sen blev det inte mkt mer.

Nu står jag och saknar mycket achivments som verkar vara nån typ av måttstock på ens kompetens, gearscore är ett annat gissel och jag får börja från scratch. Det jag märker av direkt är spelares attityd, gearscore, achivments, ingen hjärna och väldigt arroganta, hade någon betett sig så i guilden så hade jag kapat dom jämns med fotknölarna. Vad har hänt? det saknas framförallt respekt för andra spelare.

Aja ska försöka få igång spelande med guilden i fokus i expansionen som kommer, det ska bli intressant att se om man kan få ihop rätt folk att spela med får jag inte ihop vettigt folk att spela med som guild så är WoW sagan över för min del, hela grejen med wow är att samarbeta/spela som guild det var det jag tyckte var kul, hantera motgångar, framgångar, kriser och osämja och få alla att prestera och göra allt för guildens bästa.

Boostade upp min "mula" hunter lvl 3 till lvl 80, det ingick i min scroll of resurrection och det var verkligen generöst av blizzard. Ska levla upp den och skilla upp nåt profession i väntan på expansionen. Har sedan tidigare en druid, mage och shadowpriest på lvl 85. Förmodligen går jag tillbaka på mage när expansionen kommer.

Kanske är det så att folk i min ålder (34år) inte ska spela datorspel, men det skiter jag i Är väl som alla andra nostalgisk över vanilla-WoW men det var mer status att ha end-game gear och pvp-titlar nu har var och varannan det? Som man farmade för att köpa darkmoon orb, för choker of the firelord inte droppade från ragnaros osv

Ska fila lite på mitt UI och se om jag kan få ihop lite addons, hoppas det kan bli lite härlig oldschool känsla i kommande expansion, det är min chans att komma tillbaka.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Du låter trevlig pm:a mig om du inte får igång guildet å vill migga till lite andra 30+:are ex hc raiders som är trevliga å har glimten i ögat och prioriterar teamplay och skoj.de flesta av oss har varit gm:s av och till, jag för en stor guild under ca 2 år bl a.

Permalänk
Medlem

att man med dator i sign har 35 fps i SW på primetime (outland) med allt på max och 2560x1440 FXAA on och multisampling 8x i wow

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

att man med dator i sign har 35 fps i SW på primetime (outland) med allt på max och 2560x1440 FXAA on och multisampling 8x i wow

För att sedan få reda på att cpun och gpun endast jobbar runt 20%....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fuskare , särskilt de som tycker de inte fuskar för de hoppar över det tråkiga.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

dom sålde sin själ till ni vet vem

en tanke jag fick var att, eftersom att det var svårare i vanilla och kanske the burning crusade (som jag inte spelade), så var människor trevligare

man visste liksom hur svårt det kunde vara och därför var man trevligare och mer hjälpsam, nu behöver man kanske inte ta hjälp
av någon, och därför kan vara rent otrevlig för att man förväntar sig aldrig behöva ta hjälp av någon i framtiden och därför kan vara rent otrevlig.

den här biten av att behöva fråga någon om saker gör kanske en hel del för känslan att vara i en ny och outforskad värld!

Å andra sidan kan man ju fundera, vad fan har dom gjort under tiden som inte ritat ner dugliga kartor på världen?

Permalänk

När man skriver att det var bättre förr har det till stor del att göra med det nostalgiska. För en som vuxit upp med spelet är det en stor del av ens uppväxt, ett barndomsminne. WoW var en öppen värld, en värld av frihet där man för ett antal timmar om dagen kunde vara den man ville. Man blev belönad, man socialiserade sig, man fick vintrarna att gå och man hittade vänner för livet. Att dra svärd tillsammans med 40 andra(senare 25) var rent av episkt och gav en oövervinnlig känsla. Att sitta tillsammans i Ventrilo med 40/25 man var nu vardag.

Det är kanske dags för folk att inse att man vuxit upp. Vare sig du var 12 eller 18 när du först spelade WoW. Visst kan man störa sig på flera småsaker som att världen känns mindre i.o.m all teleportering men det jag stör mig mest på är att man blivit äldre...

*Folk som är bittra över att det är alldeles för enkelt antar jag toppar samtliga rankings i samtliga Arena-brackets samt representerar ett guild som ligger i toppen på wowprogress. De som säger att spelet är alldeles för gearbaserat i pvp kan väl skaffa bättre gear då spelet nu trots allt är så enkelt?*

Permalänk
Medlem

Jag har spelat av och till i fyra år. Har en level 80 hunter och en level 60 (level 60 började jag om med efter cataclysm). Att levla upp min första hunter till 80 tog väldigt lång tid och jag fick köra i princip alla quests och har varit överallt. Jag gav mig in i extremt farliga zoner för att utforska och migrera från Kalimdor till Eastern Kingdoms den långa vägen som level 15. Att levla upp min andra hunter till 60 gick otroligt fort och jag fokuserade på områden med nya quests. Det var helt enkelt två olika sorters spel. Med min level 80 körde jag inte så många dungeons (och inga raider), men de jag körde var oftast roliga till och med tbc. Sedan vart det sån jävla fokus på att allt skulle gå så fort, ingen strategi, inga diskussioner, ingen hjälp utan bara speed runs.

Tänkte göra ett omtag nu inför MoP och letar efter en lämplig server. Skulle vilja hamna någonstans där spelet får ta sin tid och folk verkligen har lite upptäckarglädje och har funderat på en rp server av något slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det som fått mig att tappa intresset mest är att det inte finns någon bra uppfattning om själva "världen" längre. Det är alldeles för mycket "teleportering" till instanser.

Det som gjorde wow så speciellt för mig var att det var en helt ny värld man gick in i och småsaker som att faktiskt behöva resa till instansen och gå in i den själv skapade ett intryck av att man faktiskt befann sig i en annan värld. Numera kan du vara på andra sidan världen och komma in i instanser direkt från ditt famrande/questande på bara någon sekund.

Ja, det var bättre förr när man äntligen hittade en grupp till Maraudon.. ingen warlock i gruppen så ingen chans till summon vilket innebar att alla måste ta sig dit för hand på slowpoke mount (om man ens hade någon överhuvudtaget eftersom det var svindyrt). Så från det att en grupp formats så kunde man räkna med minst en halvtimme för att påbörja instansen. Och var det så att man mot förmodan hade en warlock i gruppen så blev det slagsmål om vilka 2 som skulle ta sig dit eftersom de två andra kunde questa vidare...

Nej, precis. Det var ett rent helvete att dra ihop grupper på den tiden och också anledningen till att många aldrig ens besökte instanserna vilket är minst lika tråkigt som att man inte får se världen när man tar sig dit.

Med det sagt.. jag har spelat samtliga expansioner och jag tycker också att många "fördumningar" är idiotiska. Men det finns samtidigt väldigt många som är otroligt bra. Något som jag tycker är tråkigt är att det inte finns någon direkt reward för att vara hardcore längre. Jag gillade, likt många andra, när det hela tiden fanns raids att se fram emot eftersom det var otroligt få som klarade ut alla dungeons innan det kommit nya..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.