Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Äntligen nån som förstår att telefon skall var smidig och lagom stor ( 4" ). Snart kommer väl samsung med nån s15 modell på 19" som dom tror skall få plats i bröstfickan.

Jag känner mig manad att berätta att ha en telefon i bröstfickan är ett väldigt stort "no no" vad gäller klädsel. Det gäller oavsett hur stor eller liten telefon man har.

Permalänk
Avstängd

Känns ju som samma telefon nästan som 4s samma design samma kamera och allt gammalt tråkigt.
Nej håller mig till min htc x one ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Kvadratisk och fyrkantig är exakt samma sak, en rektangel är en avlång fyrsiding

Skickades från m.sweclockers.com

Fel, det är bara i vardagsmun som fyrkant likställs med kvadrat, men folk säger alla möjliga dumheter i vardagsmun.

Pratar man om speficika geometriska former på ett korrekt sätt använder man alltid 'kvadrat', 'rektangel' osv.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Kvadratisk och fyrkantig är exakt samma sak, en rektangel är en avlång fyrsiding

Skickades från m.sweclockers.com

Fyrkantig är faktiskt inte samma sak, det är en figur med fyra sidor vars längder är odefinierade. Är bara i vardagsmun som folk använder fyrkant som om det betydde kvadrat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Jag känner mig manad att berätta att ha en telefon i bröstfickan är ett väldigt stort "no no" vad gäller klädsel. Det gäller oavsett hur stor eller liten telefon man har.

Varför ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebbosten:

Varför ?

För att han tydligen vill bestämma hur folk ska klä sig...något annat kan jag inte se till varför han är emot det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Kan inte annat än önska Samsung lycka till då denna artikel skrevs innan den var presenterad och LTE är en standard och inget säger att de gjort övertramp på något av Samsungs patent

Skickades från m.sweclockers.com

Får gratulera till din examen i juridik och elektronik då helt kan enkelt bara förkasta allt som skrivs..
(hoppas du förtsår sarkasm)

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Helt klart en mycket intressant mobil som nog kommer att bli en ny försäljningssucce.

Jag håller med. NFC som (protokoll till plånbok) är väl mest "trams" idag och det behövs kommer ut fler enheter med denna stöd för att den ska användas till lite vettiga saker.

Trodde också att Apple skulle få tummen ur och införa NFC. Alla andra konkurrenter har ju NFC. Sverige kommer hamna på efterkälken nu. Sthlm:arna är ju slavar under iPhone med tanke på dominansen av iphones i huvudstaden. Ingen NFC i den populärasta mobilen i stan, så då kommer inte huvudbutikskedjorna införskaffa NFC utrustning heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Revolutionerande? HAHAHAHA!

Ja! Jag läste att Apple uppfunnit Panorama-fotografering i mobiltelefon nu. Riktigt coolt! Aldrig sett förut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxmeister:

Efter att ha läst igenom en del nu och förstått att iPhone5s LTE icke kommer fungera i Sverige i dagsläget. Så frågar jag mig ifall Samsungs gs3 LTE frekvens fungerar i Sverige?

Kanske är ett uppenbart nej.
Men har inte läst någonstans att Samsungs LTE inte fungerar.

Jag står inför ett nytt mobil köp och kan tycka att det isåfalll kan vara väldigt avgörande.

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s3-variant-med-4g-komme...

Var glad LTE kommer på nya modellerna av s3 vänta tills den kommer och gå på en s3a istället, du kommer inte ångra dig .

Skrivet av corben2:

Ja! Jag läste att Apple uppfunnit Panorama-fotografering i mobiltelefon nu. Riktigt coolt! Aldrig sett förut...

Hot damn, då får Sony passa sig nu då för nu har ju x10an stulit deras teknik, fast dom är så fokuserade på samsung just nu så dom lär väll stämma dom med för att deras telefon har deras stulna panorama funktion *S*.

Permalänk
Medlem

Det vore ju kul om Apple kunde göra en lite annan design på sin telefon. Jag menar iPhone 3 och 4 såg ju bra ut när de kom men jag kan ju tycka att det är dåligt att kalla det för revolutionerande när det inte är så stora skillnader mot 4S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det vore ju kul om Apple kunde göra en lite annan design på sin telefon. Jag menar iPhone 3 och 4 såg ju bra ut när de kom men jag kan ju tycka att det är dåligt att kalla det för revolutionerande när det inte är så stora skillnader mot 4S.

Håller med om att det är skrattretande att kalla den för "totaly redesigned". Samtidigt känner jag inget behov alls av en ny design, den är snygg som den är. Det är mest innehållet och funktioner som är intressant för mig. iCloud, photostream, airplay och airvideo är 4 funktioner som gör att jag inte kan titta åt någon annan mobil än iPhone.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

siri....

Dold text
Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

iPhone 4 var inte speciellt vass grafikmässigt då den körde samma GPU (PowerVR SGX 535) som 3GS men den var å andra sidan inte så illa på sin tid (spöade t ex Google Nexus One). Så nej, det har inte varit överlägsna med de tidigare generationerna men bortsett från 4:an så har de knappast varit usla.

Samsung Galaxy S hade PowerVR SGX540 som var betydligt bättre, inte för att jag egentligen bryr mig ett skit om det nu men bara för att.

Announced 2010, June Samsung Galaxy S

Announced 2010, June iPhone 4

Men det är ju samma sak som att säga jag spelar inte kraftfullare spel så jag köper en Mac istället för PC. (Så jag behöver inte ett kraftfullt grafikkort).... Samma sak som om du vill ha större skärm.

Permalänk
Medlem

Fan, så trött på dom svenska operatörerna, och mobilnät/chiptillverkarna. Trodde dom lärt sig sen 3G, men icke.

Nu står vi här med baguetten i brevlådan, med ett ickekompatibelt 4g nät(?)!!

Ajjfåne 5 hade potentialen att se till att driva fram skiftet från 3 till 4g, så priser och avtal blir vettiga, men det verkar ju som sagt fail nu och man får väl vänta nått år till på 5s innan det händer då antar jag.

Permalänk
Medlem

Så länge som det fortfarande finns ett fungerande GSM-nät så har jag inget behov av vare sig 3G eller 4G. Använder bara Wi-Fi de få gånger som jag surfar på mobilen.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Den är inte fyrkantig, den är rektangulär

Skickades från m.sweclockers.com

hur många kanter har en rektangel? 4? Menade du kvadratisk?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Fan, så trött på dom svenska operatörerna, och mobilnät/chiptillverkarna. Trodde dom lärt sig sen 3G, men icke.

Nu står vi här med baguetten i brevlådan, med ett ickekompatibelt 4g nät(?)!!

Ajjfåne 5 hade potentialen att se till att driva fram skiftet från 3 till 4g, så priser och avtal blir vettiga, men det verkar ju som sagt fail nu och man får väl vänta nått år till på 5s innan det händer då antar jag.

Du menar säkert att iPhone inte är kompatibel med 4g näten i Sverige, som fanns före iphone 5.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

hur många kanter har en rektangel? 4? Menade du kvadratisk?

Sist jag kollade var en rektangel fyrsidig och en kvadrat också fyrsidig fast med lika sidor.

Du tycks blanda ihop triangel och rektangel....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Du menar säkert att iPhone inte är kompatibel med 4g näten i Sverige, som fanns före iphone 5.

Spydig jävla kommentar.

Nej, jag menar vad jag skrev.

Just efter som folk resonerar som du, så står vi nu här med inkompatibla 4g mobiler, 3 år efter att operatörerna så fint skröt att vi var först i världen med 4g, till vilken nytta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Dock är detta inte ett subjektivt uttalande.

Det är ju precis vad det är. Han är subjektiv i sitt uttalande, men du kanske menade objektiv?

Permalänk

Kändes ju lite meh =/ Hade hoppats att det skulle komma några riktiga nyheter annat än bara uppgradering av hårdvaran. Inte för att jag kan komma på vad dagens mobiler saknar men det är ju utvecklarnas jobb att komma på =P

Och fortfarande inte Micro-USB. För i helvete!
Och varför ljudutgången i botten? Fortfarande bättre än på sidan men ändå...

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Widescreen, välkommen till 2000 talet apple! 4 tums skärm äntligen har dom kommit på att folk surfar och ser på film på telefonen, men dom skulle gjort lite större 4.5 tum åtminstone. Första Iphone var revolutionerande förutom att den saknade 3g, men nu kämpar apple för att koppa ikapp resten av marknaden, det är synd att se "how the mighty has fallen".

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Musikälskare

WOW!!!

Gief

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Samsung Galaxy S hade PowerVR SGX540 som var betydligt bättre, inte för att jag egentligen bryr mig ett skit om det nu men bara för att.

Announced 2010, June Samsung Galaxy S

Announced 2010, June iPhone 4

Men det är ju samma sak som att säga jag spelar inte kraftfullare spel så jag köper en Mac istället för PC. (Så jag behöver inte ett kraftfullt grafikkort).... Samma sak som om du vill ha större skärm.

Det var väl precis vad jag sa? iPhone 4 GPU var inget vidare men att säga att alla tidigare modeller har haft usel GPU stämmer inte, som sagt även 3GS:en var snabb på sin tid.

Och om man bryr sig om GPU prestanda är ju upp till en själv. Spelar man inte på sin telefon kan det göra detsamma. Min poäng var ju bara att det inte alltid ligger långt efter hårdvarumässigt som påstods.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nämen, en likadan som de 2 senaste och folk blir helt till sig i byxan...
Måste "älska" dagens lurade individer..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Just efter som folk resonerar som du, så står vi nu här med inkompatibla 4g mobiler, 3 år efter att operatörerna så fint skröt att vi var först i världen med 4g, till vilken nytta?

4G är det egentligen inte. LTE används till mobila bredband, surfplattor med LTE och typ de två mobiler som stödjer svenskt LTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Den är inte fyrkantig, den är rektangulär

Skickades från m.sweclockers.com

back 2 school

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Satt och kollade på livestreamen från apple's event, och jag måste säga att det var helt antiklimatiskt .. Inget revolutionerande och nytt förutom den ny connectorn egentligen .. Kändes mer som en iphone 4 som vart lätt modifierad :s

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN